Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?

Yıl: 2021 Cilt: 9 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 25 - 48 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?

Öz:
Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının yabancı sözlerin Türkçe karşılıklarına ilişkin görüşleriniortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma sürecinde nitel ve nicel verilerin birlikteişe koşulduğu karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda SivasCumhuriyet Üniversitesinde öğrenim gören 142 sınıf öğretmeni adayı yer almaktadır. Araştırmasürecinde sınıf öğretmeni adayları, yabancı dillerin Türkçeyi nasıl etkilediğine, Türk Dil Kurumutarafından yabancı sözlere Türkçe karşılık olarak önerilen kelimelerin uygunluğuna ve önerilenkelimeleri kullanıp kullanmayacaklarına dair görüşlerini ifade etmişlerdir. Veri toplama aracı olarakanket formu ve Kelime Kontrol Listesi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmeniadayları dile yerleşen yabancı sözlerin Türkçeyi olumsuz etkilediğini belirtmekte; yabancı sözlereTürkçe karşılık üretmenin ve yabancı sözler yerine Türkçe karşılıkları kullanmanın oldukça önemliolduğunu düşünmektedirler. Buna ek olarak sınıf öğretmeni adaylarının Türkçeyi korumaya yöneliktutumlarının da oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan sınıf öğretmeni adaylarınınTürk Dil Kurumunun yabancı sözlere karşılık olarak önerdiği kelimeleri yeterince takip etmediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: Türkçe Türkçe Karşılık Yabancı Söz Sınıf Öğretmeni Adayı

A Review Of The Turkish Equivalents Of Foreign Words: What Do Preservice Elementary School Teachers Think About The Turkish Equivalents?

Öz:
This study aims to portray preservice elementary school teachers’ opinions on the Turkishequivalents of foreign words. To this end, we employed a mixed research method in which qualitativeand quantitative data are presented side by side. A total of 142 preservice elementary school teacherstudying at Sivas Cumhuriyet University composed the study group. During research, the participantsexpressed their opinions on how foreign languages influence Turkish, the suitability of Turkishequivalences proposed by the Turkish Language Society for foreign words, and whether they intendto use these words in the future. Data were collected through a survey form and Word Check List. Theresults reveal that the participant preservice elementary school teachers believe that the words thathave entered Turkish have had a negative effect on the language and that it is of great importanceto coin and use Turkish equivalents instead. The participant preservice elementary school teacherswere of the opinion that the Turkish language should preserved. That said, we also determined theparticipant preservice teachers do not make sufficient use of the proposed equivalents.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Delican B (2021). Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. , 25 - 48.
Chicago Delican Burak Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. (2021): 25 - 48.
MLA Delican Burak Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. , 2021, ss.25 - 48.
AMA Delican B Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. . 2021; 25 - 48.
Vancouver Delican B Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. . 2021; 25 - 48.
IEEE Delican B "Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?." , ss.25 - 48, 2021.
ISNAD Delican, Burak. "Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?". (2021), 25-48.
APA Delican B (2021). Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 9(24), 25 - 48.
Chicago Delican Burak Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ 9, no.24 (2021): 25 - 48.
MLA Delican Burak Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, vol.9, no.24, 2021, ss.25 - 48.
AMA Delican B Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ. 2021; 9(24): 25 - 48.
Vancouver Delican B Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?. GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ. 2021; 9(24): 25 - 48.
IEEE Delican B "Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?." GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 9, ss.25 - 48, 2021.
ISNAD Delican, Burak. "Yabancı Sözlerin Türkçe Karşılıklarına Yönelik Bir İnceleme: Sınıf Öğretmeni Adayları Türkçe Karşılıklar Hakkında Ne Düşünüyor?". GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ 9/24 (2021), 25-48.