ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021

Yıl: 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 211 - 235 Metin Dili: Türkçe DOI: https://doi.org/10.17943/etku.817529 İndeks Tarihi: 13-09-2021

ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021

Öz:
Bu çalışmanın amacı aday öğretmenlerin eğitim teknolojileri algısını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışmanın örneklemini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı alan uzmanlıklarında öğrenim görmekte olan 289 aday öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama süreci 2018-2019 Bahar döneminde gerçekleşmiştir. Aday öğretmenlere 2 bölümden oluşan bir Eğitim/Öğretim Teknolojileri Metafor Algısı Formu uygulanmıştır. Bu formun ilk bölümü demografik verilerden oluşmaktadır. İkinci bölümü ise katılımcıların eğitim/öğretim teknolojileri algısını görmek için “Eğitim/Öğretim teknolojisi … gibidir/benzerdir, çünkü …” ifadesini içeren açık uçlu bir sorudan oluşmaktadır. Bu formun birinci bölümünden elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler ile analiz edilirken ikinci bölümünden elde edilen metafor verileri de içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Ayrıca elde edilen metaforların cinsiyete ve öğretmenlik alanlarına göre farklılık gösterip göstermediği ki-kare testi ile incelenmiştir. Katılımcılardan elde edilen verilere göre 270 farklı metafor ortaya çıkmıştır. İlk değerlendirmeler sonrasında 126 farklı metafor anlamlı bulunmuş ve bu metaforlara ait açıklamalar içerik analizine dahil edilmiştir. Bu metaforlar 6 kategori içerisinde yapılandırılmıştır. Bu kategoriler içerdikleri metafor yoğunluğuna göre sırasıyla şu şekildedir: (1) Kullanım amaçları, (2) Kapsam, (3) Öğretimsel avantajlar, (4) Dikkat edilmesi gereken nitelikler, (5) Kullanım gerekliliği ve (6) Yapısal özelliklerdir. Ayrıca ki-kare sonuçlarına göre ortaya çıkan kategorilerin cinsiyet ve öğretmenlik alanlarına göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmanın bulgularına göre aday öğretmenlerin eğitim teknolojileri algısının teknoloji, teknoloji kullanımı, kapsam ve teknoloji kullanımının avantajları üzerine odaklandığı görülmektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BİLGİÇ H (2021). ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. , 211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
Chicago BİLGİÇ Hatice Gökçe ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. (2021): 211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
MLA BİLGİÇ Hatice Gökçe ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. , 2021, ss.211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
AMA BİLGİÇ H ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. . 2021; 211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
Vancouver BİLGİÇ H ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. . 2021; 211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
IEEE BİLGİÇ H "ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021." , ss.211 - 235, 2021. https://doi.org/10.17943/etku.817529
ISNAD BİLGİÇ, Hatice Gökçe. "ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021". (2021), 211-235. https://doi.org/https://doi.org/10.17943/etku.817529
APA BİLGİÇ H (2021). ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(2), 211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
Chicago BİLGİÇ Hatice Gökçe ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 11, no.2 (2021): 211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
MLA BİLGİÇ Hatice Gökçe ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, vol.11, no.2, 2021, ss.211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
AMA BİLGİÇ H ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2021; 11(2): 211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
Vancouver BİLGİÇ H ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2021; 11(2): 211 - 235. https://doi.org/10.17943/etku.817529
IEEE BİLGİÇ H "ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021." Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11, ss.211 - 235, 2021. https://doi.org/10.17943/etku.817529
ISNAD BİLGİÇ, Hatice Gökçe. "ADAY ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ALGISI: METAFOR ANALİZİ ÖRNEĞİYıl 2021, Cilt 11, Sayı 2, 211 - 235, 25.07.2021". Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 11/2 (2021), 211-235. https://doi.org/https://doi.org/10.17943/etku.817529