TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Yıl: 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 338 - 357 Metin Dili: Türkçe DOI: https://doi.org/10.17943/etku.878443 İndeks Tarihi: 13-09-2021

TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Öz:
Araştırma artırılmış gerçeklikle ilgili eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden erişilebilen, 2013-2020 yılları arasında artırılmış gerçeklikle ilgili eğitim alanında yapılan 76 tez araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans türünde olduğu, tezlerin genel olarak artma eğilimi gösterdiği, 44 üniversite, 6 enstitü ve 21 anabilim dalında yapıldığı, farklı konu alanlarında gerçekleştiği, en çok karma yöntem ve deneysel desenin kullanıldığı, lisans ve ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin araştırmalara daha çok dahil edildiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda doktora tez çalışmalarının artırılması, farklı konularda çalışma yapılması, okul öncesi çocukların dahil edildiği çalışmaların yapılması önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDOĞDU F (2021). TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. , 338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
Chicago AYDOĞDU Fatih TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. (2021): 338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
MLA AYDOĞDU Fatih TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. , 2021, ss.338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
AMA AYDOĞDU F TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. . 2021; 338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
Vancouver AYDOĞDU F TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. . 2021; 338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
IEEE AYDOĞDU F "TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ." , ss.338 - 357, 2021. https://doi.org/10.17943/etku.878443
ISNAD AYDOĞDU, Fatih. "TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ". (2021), 338-357. https://doi.org/https://doi.org/10.17943/etku.878443
APA AYDOĞDU F (2021). TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(2), 338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
Chicago AYDOĞDU Fatih TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 11, no.2 (2021): 338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
MLA AYDOĞDU Fatih TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, vol.11, no.2, 2021, ss.338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
AMA AYDOĞDU F TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2021; 11(2): 338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
Vancouver AYDOĞDU F TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2021; 11(2): 338 - 357. https://doi.org/10.17943/etku.878443
IEEE AYDOĞDU F "TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ." Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11, ss.338 - 357, 2021. https://doi.org/10.17943/etku.878443
ISNAD AYDOĞDU, Fatih. "TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ". Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 11/2 (2021), 338-357. https://doi.org/https://doi.org/10.17943/etku.878443