İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması

Yıl: 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 242 - 261 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması

Öz:
Bu araştırmada ilkokul düzeyinde Türkçe derslerinde yaşanan sorunları belirlemeyi amaçlayançalışmalardan hareketle dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinde yaşanan sorunlarıortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma meta-sentez yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırmakapsamına alınmak için gerekli koşulları sağlayan toplam 17 çalışma ile araştırma yürütülmüştür.Araştırma sonunda dinleme becerisi ile ilgili yeteri kadar çalışma olmadığı, dinleme becerisiningelişiminde sorunların daha çok öğrenci kaynaklı nedenler olduğu, öğrenci dikkat ve motivasyoneksikliği ile öğrencilerin söz varlığı yetersizliğinin dinleme becerisinin gelişiminde sorun olduğu;konuşma becerisinde yaşanan sorunların çoğunlukla öğrencilerin söz varlığı yetersizliğindenkaynaklandığı; okuma becerisi ile ilgili öğrencilerin doğru ve akıcı okumada sorun yaşadıkları,öğrencilerin heceleyerek okudukları, okuduklarını anlamada sorun yaşadıkları; en çok yazmabecerisi ile ilgili çalışma olduğu, öğrencilerin noktalama işaretleri kullanma, yazım kurallarınıuygulama ve yazmanın fiziksel boyutu ile ilgili sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin sözvarlığını geliştirmeyi amaçlayan araştırmalar yapılması, araştırmaların belli dil becerilerindeyoğunlaşmayıp ihtiyaca odaklı olabilmesi için önlemler alınması önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

An Analysis of Studies on Problems Encountered in Turkish Lessons at Primary School Level: A Meta-Synthesis Study

Öz:
This study aimed to examine the problems encountered in listening, speaking, reading, and writing skills based on studies aiming to identify the problems encountered in Turkish lessons at primary school level. The meta-synthesis method was applied in this study. 17 studies that provided the necessary conditions were included in the study. As a result of the study, it was determined that listening skills were scarcely examined, that problems in listening skills mostly stemmed from student-related reasons, and that lack of student attention and motivation and also lack of vocabulary of students were the problems in the development of listening skills. Problems in speaking skills were mostly caused by students’ lack of vocabulary. Regarding reading skills, it was determined that students had problems in reading accurately and fluently, that students read by spelling out words, and that they had problems in reading comprehension. It was determined that writing skills were examined the most; students had problems with using punctuation marks, applying spelling rules, and the physical dimension of writing. It is recommended that research aimed at improving students’ vocabulary is conducted and that measures should be taken so that research does not focus on specific language skills but rather focuses on needs.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BALANTEKİN Y (2021). İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. , 242 - 261.
Chicago BALANTEKİN Yakup İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. (2021): 242 - 261.
MLA BALANTEKİN Yakup İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. , 2021, ss.242 - 261.
AMA BALANTEKİN Y İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. . 2021; 242 - 261.
Vancouver BALANTEKİN Y İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. . 2021; 242 - 261.
IEEE BALANTEKİN Y "İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması." , ss.242 - 261, 2021.
ISNAD BALANTEKİN, Yakup. "İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması". (2021), 242-261.
APA BALANTEKİN Y (2021). İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(1), 242 - 261.
Chicago BALANTEKİN Yakup İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi 9, no.1 (2021): 242 - 261.
MLA BALANTEKİN Yakup İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol.9, no.1, 2021, ss.242 - 261.
AMA BALANTEKİN Y İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2021; 9(1): 242 - 261.
Vancouver BALANTEKİN Y İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2021; 9(1): 242 - 261.
IEEE BALANTEKİN Y "İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması." Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9, ss.242 - 261, 2021.
ISNAD BALANTEKİN, Yakup. "İlkokul Düzeyinde Türkçe Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması". Ana Dili Eğitimi Dergisi 9/1 (2021), 242-261.