Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ

Yıl: 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 86 - 100 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30900/kafkasegt.909981 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı Kafkas Üniversitesinde öğrenim gören Arap Dili ve Edebiyatı Bölümüöğrencilerinin konuşma becerisi öz yeterlik algılarının incelenmesidir. Tarama modelinin kullanıldığıaraştırmaya basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 200 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veritoplama aracı olarak Yeşilyurt (2015) tarafından geliştirilen “Arapça Konuşma Becerisine İlişkinÖzyeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek tek boyutlu olup Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı,91’dir. Bu araştırma kapsamında hesaplanan güvenirlik katsayısı .85’tir ve buna göre kullanılan ölçekgüvenilirdir. Veri analizi için parametrik olmayan testlerin, Mann Whitney U testi ve Wilcoxon işaretlisıralar testi bulgularına göre ilgili bölüm öğrencilerinin konuşma öz yeterlik algılarının yaş ve sınıfdüzeyine göre değişmediği, cinsiyet ve akademik ortalamaya göre anlamlı olarak değiştiği tespitedilmiştir. Çalışma sonunda sonuçlara dayalı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Examination of Arabic Speaking Skills Self-Efficacy Perceptions of Arabic Language and Literature Department Students

Öz:
This study aims at examining the Arabic speaking skills self-efficacy perceptions of the students of the Department of Arabic Language and Literature studying at Kafkas University. We selected 200 students by the simple random sampling method participated in the research in which the survey model was used. The "Self-Efficacy Scale for Arabic Speaking Skills" developed by Yeşilyurt (2015) was used as a data collection tool in the study. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the scale which is one-dimensional is 91. The reliability coefficient calculated within the scope of this research is .85 and the scale used accordingly is reliable. According to the findings of the study in which the Mann whitney U test and Wilcoxon signed rank test were used for data analysis, it was determined that the perceptions of Arabic speaking skills self-efficacy of the students of the relevant department did not change according to age and grade level, but significantly changed according to gender and academic average. At the end of the study, suggestions were made based on the results for the future studies.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kılıç F (2021). Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. , 86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
Chicago Kılıç Fatih Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. (2021): 86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
MLA Kılıç Fatih Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. , 2021, ss.86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
AMA Kılıç F Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. . 2021; 86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
Vancouver Kılıç F Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. . 2021; 86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
IEEE Kılıç F "Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ." , ss.86 - 100, 2021. 10.30900/kafkasegt.909981
ISNAD Kılıç, Fatih. "Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ". (2021), 86-100. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.909981
APA Kılıç F (2021). Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 8(1), 86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
Chicago Kılıç Fatih Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ 8, no.1 (2021): 86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
MLA Kılıç Fatih Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, vol.8, no.1, 2021, ss.86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
AMA Kılıç F Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ. 2021; 8(1): 86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
Vancouver Kılıç F Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ. 2021; 8(1): 86 - 100. 10.30900/kafkasegt.909981
IEEE Kılıç F "Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ." KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 8, ss.86 - 100, 2021. 10.30900/kafkasegt.909981
ISNAD Kılıç, Fatih. "Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Arapça Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesİ". KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ 8/1 (2021), 86-100. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.909981