Yıl: 2003 Cilt: 12 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 147 - 157 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

Öz:
Araştırma, 48-86 ay arası çocuklarda sayı ve işlem kavramının kazanılmasına ilişkin bir başarı testi geliştirmek amacı ile planlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 48-86 ay arası toplam 865 çocuk oluşturmuştur. Testin güvenirliğini araştırmak amacıyla iç tutarlılık katsayısı hesaplanmış ve KR-20 değeri tüm test için .98 , test tekrar test için hesaplanan Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı r=.95** olarak bulunmuştur. Analizler sonucunda, sayı ve işlem kavramları yetenekleri açısından yaş grupları arasındaki farklığın istatistiksel olarak önemli olduğu ve yaş arttıkça çocukların sayı ve işlem yeteneklerinde de doğrusal bir artış olduğu görülmüştür. Cinsiyetler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Anahtar Kelime: matematik eğitimi okul öncesi eğitim matematik kavramları

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ashlock,R.B.1990. Parents can help children learn mathematics. Arithmetic Teacher, 38(3); 42-46.
  • Benhow, C.P. (1988). Sex differences in mathematical reasoning ability in intellectually talented preadolescents: their nature, effects, and possible causes. Behavioral and Brain Science, 11, 169-232.
  • Benhow, C.P. & Stanley, J.C. (1980). Sex differences in mathematical ability: fact or artifact? Science,' 120(12), 1262-1264.
  • Benhow, C.P. & Stanley, J.C. (1983). Sex differences in mathematical reasoning ability: more facts. Science, 222, 1029-1031.
  • Burton, G. M. 1985. Good beginning teaching early childhood mathematics. Addison- Wesley Push.Comp., Canada.
  • Çepoğlu,H.N. 1994. Sayı Kavramları Testi'nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek lisans tezi (basılmamış), istanbul.
  • Charlesworth,R.L. and Lind,K.K 1990. Math and science for young children. Delmar, Publ.Inc.,U.S.A.
  • Greenberg, P. 1994. How und why to teach all aspects of preschool and kindergarten math naturally, democratically, andl effectively-Part-2. Young Children,49(2);12-18.
  • Güven, Y. 1997. Erken Matematik Yeteneği Testi-2'nin geçerlik, güvenirlik, norm çalışması ve sosyo-kültürel faktörlerin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora tezi (basılmamış), İstanbul.
  • Henniger.M.L. 1987.Learning mathematics and science through play. Childhood Education, 63(3);167-171.
  • Hopkins.C., Gifford,S. and Pepperell, S. 1996. Mathematics in the primary school. A sence of Progression. David Fulton Pub. London.
  • Reys, R.E. , Suydam,M.N. and Lindquist, M.M.1989. Helping children learn mathematics. Second Edition. Prentice Hall, Eriglewood Cliffs, New Jersey.
APA ARNAS AKTAŞ Y, GÜL DERETARLA E, SIĞIRTMAÇ A (2003). 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. , 147 - 157.
Chicago ARNAS AKTAŞ Yaşare,GÜL DERETARLA Ebru,SIĞIRTMAÇ Ayperi 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. (2003): 147 - 157.
MLA ARNAS AKTAŞ Yaşare,GÜL DERETARLA Ebru,SIĞIRTMAÇ Ayperi 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. , 2003, ss.147 - 157.
AMA ARNAS AKTAŞ Y,GÜL DERETARLA E,SIĞIRTMAÇ A 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. . 2003; 147 - 157.
Vancouver ARNAS AKTAŞ Y,GÜL DERETARLA E,SIĞIRTMAÇ A 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. . 2003; 147 - 157.
IEEE ARNAS AKTAŞ Y,GÜL DERETARLA E,SIĞIRTMAÇ A "48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması." , ss.147 - 157, 2003.
ISNAD ARNAS AKTAŞ, Yaşare vd. "48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması". (2003), 147-157.
APA ARNAS AKTAŞ Y, GÜL DERETARLA E, SIĞIRTMAÇ A (2003). 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(12), 147 - 157.
Chicago ARNAS AKTAŞ Yaşare,GÜL DERETARLA Ebru,SIĞIRTMAÇ Ayperi 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12, no.12 (2003): 147 - 157.
MLA ARNAS AKTAŞ Yaşare,GÜL DERETARLA Ebru,SIĞIRTMAÇ Ayperi 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.12, no.12, 2003, ss.147 - 157.
AMA ARNAS AKTAŞ Y,GÜL DERETARLA E,SIĞIRTMAÇ A 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2003; 12(12): 147 - 157.
Vancouver ARNAS AKTAŞ Y,GÜL DERETARLA E,SIĞIRTMAÇ A 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2003; 12(12): 147 - 157.
IEEE ARNAS AKTAŞ Y,GÜL DERETARLA E,SIĞIRTMAÇ A "48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması." Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, ss.147 - 157, 2003.
ISNAD ARNAS AKTAŞ, Yaşare vd. "48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12/12 (2003), 147-157.