Yıl: 2021 Cilt: 30 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 47 - 69 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-09-2021

Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri

Öz:
Belediye tahvil ihracı, belediyelerin bir finansman yöntemidir. Etkin bir belediyetahvil piyasasının kurulmasıyla birlikte, yatırımcılar banka sektörü dışında bir yatırımfırsatına sahip olurken, yerel yönetimler finansman ihtiyaçlarını karşılayabilmektedir.Türkiye 2020 yılına dek yerel belediye tahvil piyasasında çok başarılı olamamıştır.Dolayısıyla, Türkiye'de etkili bir belediye tahvil piyasası henüz kurulmamıştır. Buçalışmanın amacı, Türkiye ve ABD belediye tahvil piyasalarını incelemek ve Türkiye'deetkin ve verimli şekilde işleyen sürdürülebilir tahvil piyasasının oluşması için önerilerdebulunmaktır. ABD’de yerel tahvil piyasası eski ve gelişmiş olduğundan, bu çalışmada daABD belediye tahvil piyasası örnek alınmıştır. Türkiye'nin siyasi, ekonomik koşulları vebelediye tahvil ihracı için mevzuat avantajı göz önünde bulundurularak, bu çalışmadaSWOT (güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar, tehditler) analizi yapılmıştır.
Anahtar Kelime:

One Of The Debt Instruments Of The Local Governments: The Municipal Bonds

Öz:
Municipal bond issuance is a financing method of municipalities. With the establishment of an effective municipal bond market, the investors have an investment opportunity outside the bank sector, while local governments can meet their financing needs. Local municipal bond market in Turkey until 2020, have not been very successful. Thus, an effective municipal bond market in Turkey has not yet been established. The aim of this study is to examine Turkey and the US municipal bond markets and make recommendations for the creation of effective and efficient functioning of sustainable bond market in Turkey. Since the local bond market is old and developed in the USA, the USA municipal bond market is taken as an example in this study. Considering Turkey's political, economic conditions and the advantages of legislation for the issuance of municipal bonds, SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) analysis was performed in this study.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ang, A., V. Bhansali ve Xing, Y. (2010). “Taxes on Tax-exempt Bonds”. The Journal of Finance, 65(2), 565–601
  • Bali, B. B. (2006). Mali Desentralizasyon Sürecinde Yerel Yönetimlerin Borçlanması: Bir Teorik Çerçeve Denemesi. Ayşe Güner ve Serdar Yılmaz (Ed.), İçinde Mali Yerelleşme, Teori ve Uygulamalar Üzerine Yazılar, İstanbul: Marmara Üniversitesi Yerel Yönetimler Araştırma ve Eğitim Merkezi ve Güncel Yayıncılık Yayınları, ss.149-177.
  • Babina, T., C. Jotikasthira, C. T. Lundblad ve T. Ramadorai (2015). Heterogenous Taxes and Limited Risk Sharing: Evidence from Municipal Bonds. CEPR DiscussionPaper No. DP10971.
  • Berk, A. (2003). “İller Bankası ve Yerel Yönetimler”. Sayıştay Dergisi, 48, 75-92. Bodie, Z., A. Kane ve A. J. Marcus (1999). Investments. Singapore: Irwin/McGrawHill.
  • Bourdeau-Brien, M. ve L. Kryzanowski (2019). “Municipal Financing Costs Following Disasters”. Global Finance Journal, 40, 48-64.
  • Canbolat Bıçakçı, S. ve C. Özgül (2017). “Türkiye’de Yerel Kredi Piyasası ve Belediyelerin Tahvil İhracı Üzerine Bir Değerlendirme”. Belediyelerin Geleceği ve Yeni Yaklaşımlar, 114-125.
  • Çınar, T. (2000). “Yerel Yönetimler ve Dış Borçlanma”. Yerel Yönetimler Sempozyumu, Ankara.
  • Freire, M., P. Petersen, M. Huertas ve M. Valadez (2004). Subnational Capital Markets in Developing Countries from Theory to Practice. New York: Oxford University Press.
  • Gao, P., C. Lee ve D. Murphy (2019). “Municipal Borrowing Costs and State Policies for Distressed Municipalities”. Journal of Financial Economics, 132, 404-426.
  • Green, R. C.(1993). “A Simple Model of The taxable and Tax-exempt Yield Curves”. Review of Financial Studies, 6, 233–264.
  • Green, R., B. Hollifield ve N. Schürhoff (2007). “Dealer Intermediation and Price Behavior in The After Market for New Issues”. Journal of Financial Economics, 86, 643–682.
  • Gümüş, M. ve A. Yereli (2016). “Yerel Yönetimlerin Finansmanında Yerel Yönetim Bankacılığı Uygulaması, İller Bankası Örneği ve Türkiye için Öneriler”. Sosyoekonomi, 24(28), 209-234.
  • Gündüz, İ. O. (2008). Yerel Yönetimlerin Bir Borçlanma Yöntemi Olarak Tahvil İhracı (Yayınlanmamış Doktora Tezi) İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güner, A. (2004). “Belediyelerin Öz Gelirleri”. Vergi Dünyası Dergisi, 274, Haziran.
  • Harris, L. E. ve M. S. Piwowar (2006). “Secondary Trading Costs in The Municipal Bond Market”. Journal of Finance, 61(3), 1361–1397.
  • Hattori, T. (2018). “Decomposing Japanese Municipal Bond Spreads: Default and Liquidity Premiums in Times of Crisis”. Journal of Asian Economics, 59, 16–28.
  • Hattori, T. ve H. Miyake (2015). Empirical Analysis of Yield Determinants in Japan’s Municipal Bond Market: Does Credit Risk Premium Exist?. Working paper.
  • Katz, E. (2003). ’Eyalet ve Yerel Yönetimlerin Değişikliklere Tepkileri Demokrasi Laboratuarlarında Güncel Deneyler, Demokrasi Konuları, Eyalet ve Yerel Yönetimler Değişikliğe Uyum Sağlanması“. ABD Dışişleri Bakanlığı Elektronik Dergisi, 8(2), 7- 14.
  • Mark. A., F. Conway, P. Tatian, Z. Matouskova ve J. Mejstrik (1996). Credit Finance Analysis Handbook for Municipalities in The Czech Republic 1996. Washington, D.C. The Urban Instituteand, ICMA. 1994. İçinde Evaluating Financial Conditions– A Handbook for Local Governments. Washington, D.C.
  • McKinsey Global Institute (2013). Infrastructure Productivity: How tosave $1 trillion a year,http://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/Industries/Infrastructure/Our%20I nsights/Infrastructure%20productivity/MGI%20Infrastructure_Full%20report_Jan%2 02013.ashx (10.02.2020).
  • Memiş, U. (2018). Belediyelerin Finans Kaynakları ve Yeni Bir Yöntem Olarak Belediye Tahvil İhracı (Uzmanlık Tezi). Ankara: İller Bankasi Anonim Şirketi.
  • Nguyen B., V. Sylesh ve W. Annabel (2017). Private Placement of Municipal Debt: Lessons from California’s Mandatory Disclosure Rule. İçinde Standford Public Policy. https://www.brookings.edu/wp-content/uploads/2017/04/volla_final2.pdf. (23.02.2020)
  • Padovani, E., L. Rescigno ve J. Ceccatelli (2018). “Municipal Bond Debt and Sustainability in A Non-mature Financial Market: The Case of Italy”. Sustainability, 10, 1-25.
  • Peterson, G.(2000). Building Local Credit System. World Bank Municipal Finance Background Series, No. 3.
  • Petersen, J. ve M. Freire (2004). Political, Legal, and Financial Framework. Mia Freire, John Petersen, Marcela Huertas ve Miguel Valadez (Ed.), İçinde Subnational Capital Markets in Developing Countries from Theory to Practice, Washington: World Bank ve Oxford UniversityPress, ss. 9-47.
  • Reeve, J. ve H. C. Herring (1986). “An Examination of Nonrated Municipal Bonds”. Journal of Economics and Business, 38(1), 65-76.
  • Rivers, M. J. ve B. M. Yates (1997). “City Size and Geographic Segmentation in The Municipal Bond Market”. The Quarterly Review of Economics and Finance, 37, 633– 645
  • Robbins, M. D. ve D. Kim (2003). “Do State Banks Have Cost Advantages for Municipal Bond Issuance?”. Public Budgetting & Finance, Fall, 1-24.
  • Shah, A. (2006). A Comparative Institutional Framework for Responsive, Responsible, and Accountable Local Govarnance. Anwar Shah (Ed.), İçinde, Local Governance in Industrial Countries, ss. 1-40, Washington: World Bank.
  • Schultz, P. (2012). “The Market For New Issues of Municipal Bonds: The Roles of Transparency and Limited Access to Retail Investors”. Journal of Financial Economics, 106, 492-512.
  • Samonikov, M. G., E. Veselinova, I. Gruevski, R. Fotov ve R. Binovski (2017). “Municipal Bonds in Developing Countries Case Study”. Municipality of Stip, Republic of Macedonia, Management Dynamics in Knowledge Economy, 5(2), 155- 174.
  • TSPAKB (2007). Sermaye Piyasasında Yeni Ürünler Çalışma Grubu Raporu. Ankara: TSAKB Raporu.
  • Vaillancourt, F. (2006). Budgeting, Financial Management, and Financial Markets in An Intergovernmental Context. Richard Bird ve François Vaillancourt (Ed.), İçinde Perspectives on Fİscal Federalism, Washington: World Bank, 35-57.
  • Wang, J., C. Wu ve F. Zhang (2008). “Liquidity, Default, Taxes, and Yields on Municipal Bonds”. Journal of Banking & Finance, 32, 1133–1149.
  • Wang, T. (2012). “An Analysis of The Effect of Online Fiscal Disclosure on Municipal Bond Issuance”. International Rewiev of Public Administration, 17(2), 1- 18.
  • World Bank ve International Monetary Fund (2001). Developing Government Bond Markets. Washington: World Bank.
  • Yakar, S. ve S. Kandır (2012). “Türkiye’de Belediyelerin Tahvil İhracı ve Amerika Birleşik Devletleri Uygulaması”. Maliye Dergisi, 162, 447-430.
  • Yıldırım, U. ve Y. Ayrıçay (2007). “Belediyelerin Finansman Sorununun Çözümünde Sermaye Piyasalarının Rolü”. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 16(2), 21-44.
APA Kılıç V, Kaya-Guner E (2021). Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. , 47 - 69.
Chicago Kılıç Vicdan Cevher,Kaya-Guner Emine Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. (2021): 47 - 69.
MLA Kılıç Vicdan Cevher,Kaya-Guner Emine Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. , 2021, ss.47 - 69.
AMA Kılıç V,Kaya-Guner E Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. . 2021; 47 - 69.
Vancouver Kılıç V,Kaya-Guner E Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. . 2021; 47 - 69.
IEEE Kılıç V,Kaya-Guner E "Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri." , ss.47 - 69, 2021.
ISNAD Kılıç, Vicdan Cevher - Kaya-Guner, Emine. "Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri". (2021), 47-69.
APA Kılıç V, Kaya-Guner E (2021). Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. Çağdaş Yerel Yönetimler, 30(1), 47 - 69.
Chicago Kılıç Vicdan Cevher,Kaya-Guner Emine Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. Çağdaş Yerel Yönetimler 30, no.1 (2021): 47 - 69.
MLA Kılıç Vicdan Cevher,Kaya-Guner Emine Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. Çağdaş Yerel Yönetimler, vol.30, no.1, 2021, ss.47 - 69.
AMA Kılıç V,Kaya-Guner E Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. Çağdaş Yerel Yönetimler. 2021; 30(1): 47 - 69.
Vancouver Kılıç V,Kaya-Guner E Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri. Çağdaş Yerel Yönetimler. 2021; 30(1): 47 - 69.
IEEE Kılıç V,Kaya-Guner E "Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri." Çağdaş Yerel Yönetimler, 30, ss.47 - 69, 2021.
ISNAD Kılıç, Vicdan Cevher - Kaya-Guner, Emine. "Yerel Yönetimlerin Borçlanma Araçlarından Biri: Belediye Tahvilleri". Çağdaş Yerel Yönetimler 30/1 (2021), 47-69.