Yıl: 2021 Cilt: 0 Sayı: 45 Sayfa Aralığı: 353 - 371 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30794/pausbed.787215 İndeks Tarihi: 22-09-2021

BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ

Öz:
Kültür tüketicilerin tüketim ve satın alma kararlarını etkileyen önemli bir faktördür. Bu çalışma “bireysel kültürün çevrim içiotel rezervasyonu niyetine etkisi nedir?” sorusuna yanıt aramak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın temel motivasyonu bireyselkültürel boyutların çevrim içi otel rezervasyonu yapma niyeti üzerinde etkisi olduğunun düşünülmesidir. Bu etkinin ve etkiyönünün belirlenmesinin pazarlama çalışmalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir. Çalışma, çevrim içi otel rezervasyonuniyetine doğrudan etki eden bireysel kültürel boyutların tespit edilmesinin sektöre ve akademiye katkı yapacağı düşünülerekplanlanmıştır. Bu çalışmada anketler kullanılarak nicel araştırmaya başvurulmuştur. Ölçeğe ait analizler doğrulayıcı faktöranalizi ile hipotezlerin ve anlamlı yolların belirlenmesi için de Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarıbireysel kültürel boyutlardan güç aralığı, belirsizlikten kaçınma ve uzun dönem uyumun çevrim içi otel rezervasyonu niyetiüzerinde anlamlı etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca belirsizlikten kaçınma boyutunun çevrim içi otel rezervasyonuüzerinde oldukça güçlü bir etkisi olduğu gözlemlenmiştir. Araştırmanın sonuçları akademiye ve sektöre yönelik önerilerledesteklenmiştir.
Anahtar Kelime:

THE EFFECT OF INDIVIDUAL CULTURE ON ONLINE HOTEL RESERVATION INTENTION

Öz:
Culture is an important factor affecting the consumption and purchasing decisions of consumers. This study aims to investigate the impact of individual culture on online hotel booking intentions. The main motivation of the study is to reveal that the intention of online hotel booking is influenced by individual cultural dimensions. It is thought that determining this effect and the direction of impact will help marketing exercises. The research is expected to contribute to the tourism industry and the literature by understanding the direct impact of individual cultural dimensions on online hotel booking intentions. This study employs quantitative research using questionnaires. Confirmatory factor analysis (CAF) was conducted to confirm the validity of the measurement scale and the Structural Equation Model (SEM) was used to test the hypotheses and the relationships between the variables. The results of the study show that three dimensions of individual culture such as power distance, uncertainty avoidance and long-term orientation have a significant effect on online hotel booking intention. In addition, uncertainty avoidance has been observed to have a very strong effect on online hotel booking. Recommendations to academia and industry have also been presented in accordance with the findings of the study.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aaker, J. L. ve Williams, P. (1998). “Empathy versus Pride: The Influence of Emotional Appeals across Cultures”, Journal of Consumer Research, 25, 241 – 261.
  • Agheorghıeseı, D. T. and Ineson, E. (2011). “The Impact of Çevrim içi Bookıng Systems on Customer Loyalty in Romania”, Journal of Tourism, 11, 45 – 54.
  • Armenski, T., Dragicevic, V., Pejovic, L., Lukic, T. ve Djurdjev, B. (2011). “Interaction between Tourists and Residents: Influence on Tourism Development”, Polish Sociological Review, 173, 107 – 118.
  • Avcıkurt, C. (2015). Turizm Sosyolojisi, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Bakar, A. R. A. ve Hashim, F. (2008). “The Determinants of Çevrim içi Hotel Reservations among University Staffs”, Communications of the IBIMA, 4, 13 – 21.
  • B. H. (2010). AVM’lerde Mağaza İçi Atmosferin Tüketim Duyguları ve Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Batman, O. (2013). “Kültürün Turist Tercihleri Üzerine Etkileri: Almanya’da Yaşayan Türkler Üzerine Bir Araştırma”, İşletme Bilimi Dergisi, 1/1, 1 – 15 .
  • Buhalis, D. ve Law, R. (2008). “Progress in Information Technology and Tourism Management: 20 Years On and 10 Years after the Internet—The State Of Etourism Research”, Tourism Management, 29 (4), 609 – 623.
  • Byrne, B. M. (2010). Structural Equation Modeling with AMOS: Basic Concepts, Applications and Programming, 2. Baskı, Routledge, New York.
  • Chan, H., Wan, L. C. ve Sin, L. Y. (2009). “The Contrasting Effects of Culture on Consumer Tolerance: Interpersonal Face and Impersonal Fate”, Journal of Consumer Research, 36/2, 292 – 304.
  • Chang, H. H. ve Wang, H. W. (2011). “The Moderating Effect of Customer Perceived Value On Çevrim içi Shopping Behaviour”, Çevrim içi Information Review, 35/3, 333 – 359.
  • Chapa, O., Hernandez, M. D., Wang, Y. J. ve Skalski, C. (2014). “Do Individualists Complain More Than Collectivists? A Four-Country Analysis on Consumer Complaint Behavior”, Journal of International Consumer Marketing, 26/5, 373 – 390.
  • Citrin, A. V., Stem, D., Spangenberg, E. R ve Clark, M. J. (2003). “Consumer Need for Tactile Input: An Internet Retailing Challenge”, Journal of Business Research, 56/11, 915 – 922.
  • Crnojevac, I. H., Gugic, J. ve Karlovcan, S. (2010). “E – Tourism: A Comparison of Çevrim içi and Offline Bookings and the Importance of Hotel Attributes”, Journal of Information and Organizational Sciences, 34/1, 41 – 54.
  • Crotts, J. C. ve Erdmann, R. (2000). “Does National Culture Influence Consumers’ Evaluation of Travel Services? A Test of Hofstede’s Model of Cross‐Cultural Differences”, Managing Service Quality: An International Journal, 10/6, 410 – 419.
  • Çelik, H. E. (2009). Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Bir Uygulama: Genişletilmiş Çevrim içi Alışveriş Kabul Modeli. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Çivici, T. ve Kale, S. (2007). “Mimari Tasarım Bürolarında Bilişim Teknolojilerinin Kullanımını Etkileyen Faktörler: Bir Yapısal Denklem Modeli”, 4. İnşaat Yönetimi Kongresi, İstanbul 30 – 31 Ekim 2007.
  • Deshpande, R., Hoyer, D. W. ve Donthu, N. (1986). “The Intensity of Ethnic Affiliation: A Study of the Sociology of Hispanic Consumption”, Journal of Consumer Research, 13, 214 – 220.
  • Doney, P. M., Cannon, J. P. ve Mullen, M. R. (1998). “Understanding the Influence of National Culture on the Development of Trust”, Academy of Management, 23/3, 601 – 620.
  • Duman, Ç. (2012). Hofstede’nin Kültürel Boyutları. (12.08.2020) https://woca.afs.org/education/m/icl-for-afs-- friends/7664/download.
  • Eisler, A. D., Eisler, H. ve Yoshida, M. (2003). “Perception of Human Ecology: Cross- Cultural and Gender Comparisons”, Journal of Environmental Psychology, 23, 89 – 101.
  • Emir, A., Halim, H., Hedre, H., Abdullah, D., Azmi, A. ve Kamal, S. B. M. (2016). “Factors Influencing Çevrim içi Hotel Booking Intention: A Conceptual Framework from Stimulus-Organism-Response Perspective”, International Academic Research Journal of Business and Technology, 2/2, 129 – 134.
  • Farh, J. L., Hackett, R. D. ve Liang, J. (2007). “Individual-Level Cultural Values As Moderators of Perceived Organizational Support–Employee Outcome Relationships in China: Comparing the Effects of Power Distance and Traditionality”, Academy of Management Journal, 50/3, 715 – 729.
  • Fujimoto, Y., Bahfen, N. ve Fermelis, J. (2007). “The Global Village: Çevrim içi Cross-Cultural Communication and HRM”, Cross Cultural Management: An International Journal, 14/1, 7 – 22.
  • Gefen, D. ve Heart, T. (2006). “On the Need to Include National Culture as a Central Issue in Ecommerce Trust Beliefs”, Journal of Global Information Management, 14/4, 1 – 30.
  • Girard, T., Silverblatt, R. ve Korgaonkar, P. (2006). “Influence of Product Class on Preference for Shopping on the Internet”, Journal of Computer Mediated Communication, 8/1.
  • Hannagan, T. (2002). Management Concepts and Practices, 3. Baskı, Prentice Hall, New Jersey.
  • Hernandez, S. A., Strahle, W., Garcia, H. L. ve Sorensen, R. C. (1991). “A Cross-Cultural Study of Consumer Complaining Behavior: VCR Owners In The Us and Puerto Rico”, Journal of Consumer Policy, 14/1, 35 – 62.
  • Hofstede, G. (1993). “Cultural Constraints in Management Theories”, The Executive, 7/1, 81 – 94.
  • Hofstede, G. ve Hofstede, G. J. (2005). Cultures and Organizations, Software of the Mind, Intercultural Cooperation and its Importance for Survival, 2. Baskı, McGraw-Hill, New York.
  • Hofstede, G., Hofstede, G. J. ve Minkov, M. (2010). Cultures and Organizations: Software of the Mind, 3. Baskı, McGraw – Hill, New York.
  • Hofstede, G., Steenkamp, M. E. ve Wedel, M. (1999). “International Market Segmentation Based on Consumer – Product Relations”, Journal of Marketing Research, 36, 1 – 17.
  • Hooper, D., Coughlan, J. ve Mullen, M. (2008). “Structural Equation Modelling: Guidelines for Determining Model Fit”, The Electronic Journal of Business Research Methods, 6/1, 53 – 60.
  • Hope, Ole-Kristian. (2003). “Firm-level Disclosures and the Relative Roles of Culture and Legal Origin”, Journal of International Financial Management and Accounting, 14/3, 218 – 248.
  • Hsu, Yi, Hsu, Liwei ve Yeh, Chung-Wen. (2010). “A Cross Cultural Study on Consumers’ Level of Acceptance Toward Marketing Innovativeness”, African Journal of Business Management, 4/6, 1215 – 1228.
  • Huang, J. H., Huang, C. T. ve Wu, S. (1996). “National Character and Response to Unsatisfactory Hotel Service”, International Journal of Hospitality Management, 15/3, 229 – 243.
  • Jarvenpaa, S. L. ve Todd, P. A. (1997). “Consumer Reactions to Electronic Shopping on the World Wide Web”, International Journal of Electronic Commerce, 1/2, 59 – 88.
  • Jarvenpaa, S. L. ve Tractinsky, N. (1999). “Consumer Trust in an Internet Store: A Cross-cultural Validation”, Journal of Computer Mediated Communication, 5/2.
  • Kartarı, A. (2006). Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara.
  • Katrinli, A. ve Penbek, Ş. (2010). “Role of Cultural Sensitivity on Creativity of Academic Expatriates: The Moderating Effect of Culture”, African Journal of Business Management, 4/5, 755 – 763.
  • Kim, W. G. ve Kim, D. J. (2004). “Factors Affecting Çevrim içi Hotel Reservation Intention Between Çevrim içi and Non-Çevrim içi Customers”, International Journal of Hospitality Management, 23/4, 381 – 395.
  • Kogut, B. ve Singh, H. (1988). “The Effect of National Culture on the Choice of Entry Mode”, Journal of International Business Studies, 19/3, 411 – 432.
  • Langat, D. ve Oduor, P. (2015). “The Effects of Hofstede’s Dimensions of Culture on Consumer Purchase Decisions Amongst the Kipsigis Community: A Case Study of Bomet County, Kenya”, Strategic Journal of Business & Change Management, 2/14, 249 – 267.
  • Law, R., Leung, K. ve Wong, J. (2004). “The Impact of the Internet on Travel Agencies”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16/2, 100 – 107.
  • Lee, H. Y., Qu, H. ve Kim, Y. S. (2007). “A Study of Personal Innovativeness on Çevrim içi Travel Shopping Behavior – A Case Study of Korean Travelers”, Tourism Management, 28, 886 – 897.
  • Lehto, X. Y., Kim, D. Y., ve Morrison, A. M. (2006). “The Effect of Prior Destination Experience on Çevrim içi Information Search Behavior”, Tourism and Hospitality Research, 6/2, 160 – 178.
  • Llach, J., Mariomon, F. ve Alonso-Almeida, M. (2013). “Determinants of Çevrim içi Booking Loyalties for the Purchasing of Airline Tickets”, Tourism Management. 35/4, 23 – 31.
  • Macnamara, J. R. (2004). “The Crucial Role of Research in Multicultural and Cross-Cultural Communication”, Journal of Communication Management, 8/3, 322 – 334.
  • Manrai, L. A. ve Manrai, A. K. (2011). “Hofstede’s Cultural Dimensions and Tourist Behaviors: A Review and Conceptual Framework”, Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 16/31, 23 – 48.
  • Matveev, A. V. ve Nelson, P. E. (2004). “Cross Cultural Communication Competence and Multicultural Team Performance, Perceptions of American and Russian Managers”, International Journal of Cross Cultural Management, 4/2, 253 – 270.
  • Milong, L. (2010). “The Study of Characteristics of Consumer in Çevrim içi Shopping and Related Marketing Strategies of Merchants”, (Ed: Y. Hang, W. Desheng, ve P.S. Sandhu), IEEE Press, China.
  • Mind Tools. (2018). Hofstede’s Cultural Dimensions Understanding Different Countries. (15.08.2020) https:// www.mindtools.com/pages/article/newLDR_66.
  • Minkov, M. (2018). “A Revision of Hofstede’s Model of National Culture: Old Evidence and New Data from 56 Countries”, Cross Cultural & Strategic Management, 25/2, 231 – 256.
  • Mooij, M. ve Hofstede, G. (2011). “Cross-Cultural Consumer Behavior: A Review of Research Findings”, Journal of International Consumer Marketing, 23, 181 – 192.
  • Newman, K. L. ve Nollen, S. D. (1996). “Culture and Congruence: The Fit between Management Practices and National Culture”, Journal of International Business Studies, 27/4, 753 – 779.
  • Park, H., Borde, S. F. ve Choi, Y. (2002). “Determinants of Insurance Pervasiveness: A Cross-National Analysis”, International Business Review, 11/1, 79 – 96.
  • Park, C. H. ve Kim, Y. G. (2003). “Identifying Key Factors Affecting Consumer Behavior in an Çevrim içi Shopping Context”, International Journal of Retail & Distribution Management, 31/1, 16 – 29.
  • Park, S. G., Kim, K. ve O’Neill, M. (2014). “Complaint Behavior Intentions and Expectation of Service Recovery in Individualistic and Collectivistic Cultures”, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 8/3, 255 – 271.
  • Parmaksız, M. Y. (2016). “Hofstede’e göre Türkiye’nin Kültür Boyutları Analizi”, https://myparmaksiz. com/2016/11/09/hofstede-gore-turkiyenin-kultur-boyutlari-incelemesi/ , adresinden 16.10.2020 tarihinde alınmıştır.
  • Patterson, P. G., Cowley, E. ve Prasongsukarn, K. (2006). “Service Failure Recovery: The Moderating Impact of Individual – Level Cultural Value Orientation on Perceptions of Justice”, International Journal of Research in Marketing, 23, 263 – 277.
  • Pavlou, P. A. (2003). “Consumer Acceptance of Electronic Commerce: Integrating Trust and Risk with the Technology Acceptance Model”, International Journal of Electronic Commerce, 7/3, 101 – 134.
  • Peterson, M. F. (2007). “The Heritage of Cross Cultural Management Research: Implications for the Hofstede Chair in Cultural Diversity”, International Journal of Cross Cultural Management, 7/3, 359 – 377.
  • Peterson, R. L. (2012). Karar Anı, Scala Yayıncılık, İstanbul.
  • Poussard, J. M. ve Erkmen T. (2008). Yönetim – İletişim – Kültür, Arıkan Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Reisinger, Y. ve Turner, L. (1999). “A Cultural Analysis of Japanese Tourists: Challenges for Tourism Marketers”, European Journal of Marketing, 33/11–12, 1203 – 1227.
  • Roath, A. S., Miller, S. R. ve Cavusgil, S. T. (2002). “A Conceptual Framework of Relational Governance in Foreign Distributor Relationships”, International Business Review, 11, 1 – 16.
  • Samiee, S. ve Jeong I. (1994). “Cross – cultural Research in Advertising: An Assessment of Methodologies”, Journal of the Academy of Marketing Science, 22/3, 205 – 217.
  • Srite, M. ve Karahanna, E. (2006). “The Role of Espoused National Cultural Values in Technology Acceptance”, MIS Quarterly, 30/3, 679 – 704.
  • Steenkamp, J. - B. E. M., Hofstede, F. T. ve Wedel, M. (1999). “A Cross-National Investigation into the Individual and National Cultural Antecedents of Consumer Innovativeness”, Journal of Marketing, 63/2, 55 – 69.
  • Straub, D., Keil, M. ve Brenner, W. (1997). “Testing the Technology Acceptance Model across Cultures: A Three Country Study”, Information & Management, 33/1, 1 – 11.
  • Szymanski, D. M. ve Hise, R. T. (2000). “E-Satisfaction: An Initial Examination”, Journal of Retailing, 76/3, 309 – 322.
  • Şanal, M. ve Kaya, A. F. (2018). “Etnik Girişimci İşletmelerde Kurumsallaşma ve Belirsizlikten Kaçınma İlişkisi Üzerine Bir Araştırma”, Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 22/1, 115 – 126.
  • Şekercioğlu, G. ve Güzeller, C. O. (2012). “Ergenler için Benlik Algısı Profilinin Faktör Yapısının Yeniden Değerlendirilmesi”, Bilig, 60, 215 – 236.
  • Tsoukatos, E. ve Rand, G. K. (2007). “Cultural Influences on Service Quality and Customer Satisfaction: Evidence from Greek Insurance”, Managing Service Quality: An International Journal, 17/4, 467 – 485.
  • Wan, L. C. (2013). “Culture’s Impact on Consumer Complaining Responses to Embarrassing Service Failure”, Journal of Business Research, 66/3, 298 – 305.
  • Ward, M. ve Lee, M. (2000). “Internet Shopping, Consumer Research and Product Branding”, Journal of Product and Brand Management, 9/1, 6 – 20.
  • Weber, K. ve Roehl, W. S. (1999). “Profiling People Searching for and Purchasing Travel Products on the World Wide Web”, Journal of Travel Research, 37/3, 291 – 298.
  • Wong, N. Y. (2004). “The Role of Culture in The Perception of Service Recovery”, Journal of Business Research, 57/9, 957 – 963.
  • Yeniyurt, S. ve Townsend, J. D. (2003). “Does Culture Explain Acceptance of New Products in a Country?”, International Marketing Review, 20/4, 377 – 396.
  • Yoo, B. ve Donthu, N. (2002). “The Effects of Marketing Education and Individual Cultural Values on Marketing Ethics of Students”, Journal of Marketing Education, 24/2, 92 – 103.
  • Yoo, B., Donthu, N. ve Lenartowicz, T. (2011). “Measuring Hofstede’s Five Dimensions of Cultural Values at the Individual Level: Development and Validation of CVSCALE”, Journal of International Consumer Marketing, 23/3-4, 193 – 210.
  • Yoon, C. (2009). “The Effects of National Culture Values on Consumer Acceptance of E-Commerce: Çevrim içi Shoppers in China”, Information & Management, 46, 294 – 301.
  • Zhou, Z. (2004). E-commerce and Information Technology in Hospitality and Tourism, Delmar Learning, Canada.
  • Beyan ve Açıklamalar (Disclosure Statements)
  • 1. Bu çalışmanın yazarları, araştırma ve yayın etiği ilkelerine uyduklarını kabul etmektedirler (The authors of this article confirm that their work complies with the principles of research and publication ethics).
  • 2. Yazarlar tarafından herhangi bir çıkar çatışması beyan edilmemiştir (No potential conflict of interest was reported by the authors).
  • 3. Bu çalışma, intihal tarama programı kullanılarak intihal taramasından geçirilmiştir (This article was screened for potential plagiarism using a plagiarism screening program).
  • 4. Bu makale için etik kurul izni gerekmemektedir (Ethics committee permission is not required for this article).
APA CURKAN S (2021). BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. , 353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
Chicago CURKAN SAMET CAN BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. (2021): 353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
MLA CURKAN SAMET CAN BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. , 2021, ss.353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
AMA CURKAN S BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. . 2021; 353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
Vancouver CURKAN S BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. . 2021; 353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
IEEE CURKAN S "BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ." , ss.353 - 371, 2021. 10.30794/pausbed.787215
ISNAD CURKAN, SAMET CAN. "BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ". (2021), 353-371. https://doi.org/10.30794/pausbed.787215
APA CURKAN S (2021). BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(45), 353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
Chicago CURKAN SAMET CAN BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.45 (2021): 353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
MLA CURKAN SAMET CAN BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.45, 2021, ss.353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
AMA CURKAN S BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2021; 0(45): 353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
Vancouver CURKAN S BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2021; 0(45): 353 - 371. 10.30794/pausbed.787215
IEEE CURKAN S "BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ." Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.353 - 371, 2021. 10.30794/pausbed.787215
ISNAD CURKAN, SAMET CAN. "BİREYSEL KÜLTÜRÜN ONLINE OTEL REZERVASYONU YAPMA NİYETİNE ETKİSİ". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 45 (2021), 353-371. https://doi.org/10.30794/pausbed.787215