Yıl: 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 46 - 71 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33437/ksusbd.793809 İndeks Tarihi: 23-10-2021

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tablo, grafik ve diyagram çizme ve yorumlama becerisine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma türlerinden olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma, 2019- 2020 eğitim- öğretim yılında 36 kadın, 14 erkek olmak üzere toplam 50 öğretmen adayı ile birlikte; Fırat Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muş Alparslan Üniversitesi ve Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören 4. Sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırmada verilere yarı yapılandırılmış görüşme formu ile ulaşılmış ve verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Veriler, NVİVO 11 nitel veri analiz programı ile çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarının söz konusu beceri için genellikle sayısal verilerin görsellerle ifade edilmesi şeklinde tanımlamalar yaptıkları tespit edilmiş ve bu becerinin kazandırılması konusunda sosyal bilgiler dersini yeterli gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, beceri eğitimi verilirken yöntem ve teknikler üzerinde daha fazla durulması önerilebilir.
Anahtar Kelime:

The Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Table-, Graph- and Diagram-Making and Interpretation Skills

Öz:
The aim of this research is to determine the opinions of prospective socialstudies teachers about table-, graph- and diagram-making and ınterpretationskills. The study employed the case study design- a type of the qualitativeresearch design. The study group consisted of 50 4th year students, who wereprospective social studies teachers, including 36 female and 14 male prospectiveteachers, studying at the Faculties of Education of Fırat University, İnönüUniversity, Kilis 7 Aralık University, Muş Alparslan University, and TokatGaziosmanpaşa University in Turkey in the academic year of 2019-2020. Datawere collected through semi-structured interview forms, which were thenanalyzed by using the content analysis technique with NVİVO 11 software. It wasfound that the prospective teachers defined the skill as a way of expressingnumerical data with visuals, and that they considered the social studies coursesufficient to acquire the skill. According to the results of the study, it may besuggested to focus more on methods and techniques while providing skillstraining.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DURMUŞ E, KURUYER D (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. , 46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
Chicago DURMUŞ Esen,KURUYER DILAN Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. (2021): 46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
MLA DURMUŞ Esen,KURUYER DILAN Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. , 2021, ss.46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
AMA DURMUŞ E,KURUYER D Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. . 2021; 46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
Vancouver DURMUŞ E,KURUYER D Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. . 2021; 46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
IEEE DURMUŞ E,KURUYER D "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri." , ss.46 - 71, 2021. 10.33437/ksusbd.793809
ISNAD DURMUŞ, Esen - KURUYER, DILAN. "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri". (2021), 46-71. https://doi.org/10.33437/ksusbd.793809
APA DURMUŞ E, KURUYER D (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
Chicago DURMUŞ Esen,KURUYER DILAN Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, no.1 (2021): 46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
MLA DURMUŞ Esen,KURUYER DILAN Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.18, no.1, 2021, ss.46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
AMA DURMUŞ E,KURUYER D Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 18(1): 46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
Vancouver DURMUŞ E,KURUYER D Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 18(1): 46 - 71. 10.33437/ksusbd.793809
IEEE DURMUŞ E,KURUYER D "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri." Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, ss.46 - 71, 2021. 10.33437/ksusbd.793809
ISNAD DURMUŞ, Esen - KURUYER, DILAN. "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tablo, Grafik ve DiyagramÇizme ve Yorumlama Becerisine İlişkin Görüşleri". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (2021), 46-71. https://doi.org/10.33437/ksusbd.793809