Yıl: 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 645 - 658 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33437/ksusbd.677931 İndeks Tarihi: 23-10-2021

Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı Kahramanmaraş Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’ni, kültür turizmi, özel ilgi turizmi ve edebiyat turizmi çerçevesinde kavramsal olarak değerlendirerek literatüre katkıda bulunmaktır. Bu çalışmada edebiyat müzelerinin turizm endüstrisindeki yeri ve önemi vurgulanırken Kahramanmaraş Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi ön plana çıkarılmaya çalışılmıştır.2019 yılında hizmete açılan müzenin tarihi ve içeriği ile ilgili bilgiler verilmiştir. Müzenin diğer edebiyat müzelerinden farklı olan yönlerine değinilerek önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Dünyanın farklı bölgelerindeki edebiyat müzeleri ile karşılaştırma yapılarak bakış açısının genişletilmesi hedeflenmiştir. Son olarak edebiyat müzesinin destinasyon çekim unsuru olarak turizm politikalarında kullanılmak üzere karar vericilere bir takım önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Evaluation of Yedi Guzel Adam Literary Museum within the Scope of Culture and Literary Tourism

Öz:
The aim of this study is to contribute to the literature by conceptuallyevaluating the Kahramanmaras Yedi Guzel Adam Literary Museum within theframework of cultural tourism, special interest tourism and literary tourism. Inthis study, while the place and importance of literary museums in the tourism industry is emphasized, Kahramanmaraş Yedi Guzel Adam Literary Museum hasbeen tried to be brought to the fore. Opened in 2019, informations about the history and contents of the museumhas been given. It has been tried to emphasize the importance of the museum bymentioning its different aspects from other literary museums. It has been aimedto broaden the perspective by making comparisons with literary museums indifferent parts of the world. Finally, a number of recommendations werepresented to the decision makers to be used in tourism policies as a destinationattraction element of the literary museum.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • dıgüzel, F. B. (2017). Edebiyat müzeleri ve müzede edebiyat eğitimi. Milli Egitim, 214, 85–104.
  • Akıncı, Z. ve Kasalak, M. (2016). Sürdürülebilir turizm yönetimi açısından özel ilgi turizminin yeri ve önemi. Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 161–182.
  • Bohman, S. (2020). What is a Literary museum? International Commitee for Literary Museums. http://network.icom.museum/iclm/what-we-do/what-isa-literary-museum/
  • Brotherton, B. and Himmetoğlu, B. (1997). Beyond destinations-special ınterest tourism. Anatolia, 8(3), 11–30. https://doi.org/10.1080/13032917.1997.9687118
  • Busby, G. and Klug, J. (2001). Movie-induced tourism: The challenge of measurement and other issues. Journal of Vacation Marketing, 7(4), 316– 332. https://doi.org/10.1177/135676670100700403
  • Çevik, S. (2018). Kurgusal mekânlarda edebı̇yat turı̇zmi deneyı̇mı̇: masumı̇yet müzesı̇ örneğı̇. SDÜ ART-E Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, 11(22), 303–337.
  • Doğan, A. (2004). Maraş’ta misyonerlik faaliyetleri (XIX. Yüzyılın ikinci yarısı ve XX. yüzyılın başlarında). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 271–285.
  • Gil, S. M. and Ritchie, J. R. B. (2009). Understanding the museum image formation process: A Comparison of Residents and Tourists. Journal of Travel Research, 47(4), 480–493. https://doi.org/https://doi.org/10.1177/0047287508326510
  • Greene, F. D. (1916). Leavening the levant. The Pilgrim Press.
  • Hacıoğlu, N. ve Avcıkurt, C. (Ed.). (2008). Turistik ürün çeşitlendirmesi. Nobel Yayın.
  • Herbert, D. (2001). Literary places, tourism and the heritage experience. Annals of Tourism Research, 28(2), 312–333.
  • Hoppen, A., Brown, L. and Fyall, A. (2014). Literary tourism: Opportunities and challenges for the marketing and branding of destinations? Journal of Destination Marketing and Management, 3(1), 37–47. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2013.12.009
  • İnan, F. (2013). Ahmet Hamdi Tanpınar edebiyat müze kütüphanesi. Türk Kütüphaneciliği, 3, 534–536.
  • Jansen-Verbeke, M. and Van Rekom, J. (1996). Scanning museum visitors: Urban Tourism Marketing. Annals of Tourism Research, 23(2), 364–375. https://doi.org/10.1016/0160-7383(95)00076-3
  • Jolliffe, L. and Smith, R. (2001). Heritage, tourism and museums: the case of the North Atlantic islands of skye, Scotland and prince edward ısland, Canada. International Journal of Heritage Studies, 7(2), 149–172. https://doi.org/10.1080/13527250120060187
  • Kahramanmaras. (2020). Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi. http://kahramanmaras.bel.tr/yedi-guzel-adam-edebiyat-muzesi
  • Kervankıran, İ. (2014). Dünyada değişen müze algısı ekseninde Türkiye’deki müze turizmine bakış. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9, 345–369.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. ve Kozak, M. (2015). Genel turizm (18. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • McKercher, B. and Chan, A. (2005). How special is special interest tourism? Journal of Travel Research, 44(1), 21–31. https://doi.org/10.1177/0047287505276588
  • Moreno-Mendoza, H., Santana-Talavera, A. and Boza-Chirino, J. (2019). Perception of governance, value and satisfaction in museums from the point of view of visitors. Preservation-use and management model. Journal of Cultural Heritage. https://doi.org/10.1016/j.culher.2019.06.007
  • Polat, M. (2020). Yöresel yemek imajının destinasyon tercihine etkisi: Kahramanmaraş örneği. Doğu Coğrafya Dergisi, 25(43), 183–194. https://doi.org/https://doi.org/10.17295 / ataunidcd.712430
  • Polat, M. (2021). Örgütsel Bağlılığın Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi: Kahramanmaraş Otelcilik Sektöründe Bir Araştırma. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 49, 254–272. https://doi.org/10.17498/kdeniz.867726
  • Read, S. E. (1980). A Prime Force In The Expansion of Tourism In The Next Decade: Special Interest Travel. George Washington University Press.
  • Richards, G. (2018). Cultural tourism: A review of recent research and trends. Journal of Hospitality and Tourism Management, 36, 12–21. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2018.03.005
  • Saçılık, M. ve Toptaş, A. (2017). Kültür turizmi ve etkileri konusunda turizm öğrencilerinin algılarının belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 107–119.
  • Silberberg, T. (1995). Cultural tourism and business opportunities for museums and heritage sites. Tourism Management, 16(5), 361–365. https://doi.org/10.1016/0261-5177(95)00039-Q
  • Siu, N. Y. M., Zhang, T. J. F., Dong, P. and Kwan, H. Y. (2013). New service bonds and customer value in customer relationship management: The case of museum visitors. Tourism Management, 36, 293–303. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.12.001
  • Smith, K. A. (2003). Literary enthusiasts as visitors and volunteers. International Journal of Tourism Research, 5(2), 83–95. https://doi.org/10.1002/jtr.419 Stylianou-Lambert, T. (2011). Gazing from home: cultural tourism and art museums. Annals of Tourism Research, 38(2), 403–421. https://doi.org/10.1016/j.annals.2010.09.001
  • Tırıl, A. (2018). Bir özel ilgi turizmi olarak edebiyat turizmi ve Türkiye’nin edebiyat turizmi potansiyeli. International Journal of Social And Humanities Sciences, 2(2), 161–184.
APA POLAT M (2021). Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. , 645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
Chicago POLAT Mehmet Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. (2021): 645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
MLA POLAT Mehmet Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. , 2021, ss.645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
AMA POLAT M Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. . 2021; 645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
Vancouver POLAT M Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. . 2021; 645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
IEEE POLAT M "Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi." , ss.645 - 658, 2021. 10.33437/ksusbd.677931
ISNAD POLAT, Mehmet. "Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi". (2021), 645-658. https://doi.org/10.33437/ksusbd.677931
APA POLAT M (2021). Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
Chicago POLAT Mehmet Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, no.1 (2021): 645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
MLA POLAT Mehmet Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.18, no.1, 2021, ss.645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
AMA POLAT M Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 18(1): 645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
Vancouver POLAT M Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 18(1): 645 - 658. 10.33437/ksusbd.677931
IEEE POLAT M "Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi." Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, ss.645 - 658, 2021. 10.33437/ksusbd.677931
ISNAD POLAT, Mehmet. "Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi’nin Kültür ve Edebiyat TurizmiKapsamında Değerlendirilmesi". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (2021), 645-658. https://doi.org/10.33437/ksusbd.677931