Yıl: 2021 Cilt: 14 Sayı: 52 Sayfa Aralığı: 1990 - 2008 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29228/Joh.48944 İndeks Tarihi: 29-10-2021

TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM

Öz:
Araştırma Türk Müziği başlangıç keman eğitiminde icracıların çalışmakta olduklarıeserlere yönelik alıştırmalar yazılarak karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerisunmak için yapılmıştır. Bu amaçla deney kontrol gruplu 8 Türk müziği Keman öğrencisikullanılmıştır. Araştırma için TRT repertuarında yer alan 10 makam ve bu makamlardanbaşlangıç düzeyine uygun 10 eser belirlenmiştir. Araştırmanın Deney ve kontrolgruplarına araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme ölçeği kullanılarak öntestuygulanmış ve ölçüm sonuçlarına göre grupların eğitim ve icra seviyeleri eşitlenmiştir.Deneyde kullanılmak üzere belirlenen 10 eser analiz edilmiş ve analiz sonucundabelirlenen sağ el, sol el zorluklarının çözümüne yönelik alıştırmalar yazılmıştır.Araştırmanın deneysel süreci 4 hafta sürmüştür. Dört hafta süresince deney grubundakiöğrencilere araştırmacı tarafından yazılan alıştırmalar çalıştırılmış ve 4 hafta sonunda heriki gruba sontest yapılmıştır. Yapılan sontest sonucunda deney grubu lehine anlamlısonuçlar çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak önerilen modelinbaşarıya etkisinin olduğu, Türk müziği başlangıç keman eğitiminde kullanılmasınınfaydalı olabileceği önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

New Approach to Turkish Music Violin Education

Öz:
This research was carried out in order to present solutions to the problems faced by the performers and instructors in the Turkish Music initial violin education by writing exercises for the works they are working on. For this purpose, an experimental model based on practice 4 Turkish music violin students and 4 Turkish music violin students with a control group were used in the research. For the research, 10 makams with the highest number of works in the TRT repertoire and 10 pieces from these makams suitable for the sample beginner level were determined. The pretest was applied to the experimental and control groups of the study using the evaluation scale developed by the researchers, and the education and performance levels of the groups were equalized according to the measurement results. 10 artifacts determined to be used in the experiment were analyzed and exercises were written for solving the right and left hand difficulties determined as a result of the analysis. The experimental process of the research took 4 weeks. The exercises written by the researcher were run to the students in the experimental group for four weeks, and both groups were post-tested at the end of 4 weeks. As a result of the posttest, it was concluded that there were significant results in favor of the experimental group. Based on these results, it has been suggested that the proposed model has an effect on success and it may be beneficial to use it in the initial violin education of Turkish music.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Budak, S. (2019). Türk Müziği Keman İcrasi Başlangiç Düzeyi Eğitim Modeli. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Geleneksel Türk Müziği Anabilim Dalı.
  • Gazimihal, M.R. (1939). Türkiye-Avrupa Musiki Münasebetleri. (I. Cilt). Numune Matbaası.
  • Uçan, A. (2005). Türk Müzik Kültürü. (2.basım). Evrensel Müzikevi.
  • Soydaş, M. E. & Beşiroğlu, Ş. Ş. (2007). Osmanlı saray müziğinde yaylı çalgılar. İTÜ dergisi / B Sosyal Bilimler, 4(1), 3-12.
  • Şensoy, H. (1999).Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Keman Eğitimi Üzerine. Sanatta yeterlik tezi, İstanbul teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
APA Şaktanlı S, BUDAK S (2021). TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. , 1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
Chicago Şaktanlı Süleyman Cem,BUDAK Serdar TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. (2021): 1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
MLA Şaktanlı Süleyman Cem,BUDAK Serdar TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. , 2021, ss.1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
AMA Şaktanlı S,BUDAK S TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. . 2021; 1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
Vancouver Şaktanlı S,BUDAK S TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. . 2021; 1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
IEEE Şaktanlı S,BUDAK S "TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM." , ss.1990 - 2008, 2021. 10.29228/Joh.48944
ISNAD Şaktanlı, Süleyman Cem - BUDAK, Serdar. "TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM". (2021), 1990-2008. https://doi.org/10.29228/Joh.48944
APA Şaktanlı S, BUDAK S (2021). TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. Tarih Okulu Dergisi, 14(52), 1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
Chicago Şaktanlı Süleyman Cem,BUDAK Serdar TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. Tarih Okulu Dergisi 14, no.52 (2021): 1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
MLA Şaktanlı Süleyman Cem,BUDAK Serdar TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. Tarih Okulu Dergisi, vol.14, no.52, 2021, ss.1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
AMA Şaktanlı S,BUDAK S TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. Tarih Okulu Dergisi. 2021; 14(52): 1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
Vancouver Şaktanlı S,BUDAK S TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM. Tarih Okulu Dergisi. 2021; 14(52): 1990 - 2008. 10.29228/Joh.48944
IEEE Şaktanlı S,BUDAK S "TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM." Tarih Okulu Dergisi, 14, ss.1990 - 2008, 2021. 10.29228/Joh.48944
ISNAD Şaktanlı, Süleyman Cem - BUDAK, Serdar. "TÜRK MÜZİĞİ KEMAN EĞİTİMİNE YENİ YAKLAŞIM". Tarih Okulu Dergisi 14/52 (2021), 1990-2008. https://doi.org/10.29228/Joh.48944