Yıl: 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 22 - 27 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7456/10901100/004 İndeks Tarihi: 01-11-2021

EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ

Öz:
Yeninin ve özelin arandığı her düzlemde olduğu gibi eğitim de tasarlanabilir bir bilinmeyendir. Eğitimin tasarlanmasıyla eğitimin nasıl bireyler tasarlayacağına dair bir üst hedef koyabilmek ve bu hedefe tasarımın amacına uygun adımlarla ulaşabilmek mümkün olacaktır. Eğitimi tasarlanamaz hale getirmek, eğitimi bir sosyolojik yapı olarak inşa edip kullanan ortodoksanın yaşam aracıdır. Her yeninin bir öncekini devirerek ilerlediği yenilenme akışına ekoller, akımlar, usuller, prensipler aracılığıyla tırnaklarını geçirerek tutunmaya çalışanlar için eğitim zaten tasarlanmış ve kutsal sonuna ulaşmıştır. Bu ilişkiler sisteminin belki de en kabul edilemeyeceği saha ise tasarım eğitimidir. Tasarımeğitimi, tasarlama eyleminin özü gereği ortodoksanın kalıplarına değil, kaynağı birey olan bir varlık inşa ve ifade zeminin çeşitliliğine muhtaçtır.
Anahtar Kelime:

A THEORICAL VIEW TO THE RELATION OF DESIGN TRAINING AND DESIGN OF EDUCATION

Öz:
Education is an unknown that could be designed, as it is in every plane where new and special issought. By designing the education, it will be possible to set an upper target for how the training willdesign individuals and to reach this goal with appropriate steps for the purpose of designing. Makingeducation undesignable is the life tool of Orthodoxian that consturcts and uses education as asociological structure. Education has already been designed and reached the sacred end for those whotry to keep their fingernails through ecclesiastes, currents, methods, principles in the flow of renewal,where every new overturns the previous. Perhaps the most unacceptable area of this system ofrelations is design education. Design education, due to the essence of design action requires thediversity of the construction and expression ambiance of a form which is sourced out of individual, notthe patterns of the orthodoxian.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktay, Yasin (2007) “Pierre Bourdieu ve Bir Maxwell Cini Olarak Okul” Ocak ve Zanaat içinde, Derleyenler: Güney Çeğin, Emrah Göker, Âlim Arlı, Ümit Tatlıcan. İstanbul: İletişim Yayınları. S. 473.
  • Elias, N. (1985) “La societe de cour” s. 330. “Pierre Borudieu – Pratik Nedenler” içinde. 2005 s.44. Hil Yayınları. Çeviren: Hülya Uğur Tanrıöver
  • Kaya, Ali, (2007) “Pierre Bourdieu’ nün Pratik Kuramının Kilidi: Alan Kavramı” Ocak ve Zanaat içinde, Derleyenler: Güney Çeğin, Emrah Göker, Âlim Arlı, Ümit Tatlıcan. İstanbul: İletişim Yayınları. S.401
  • Parkinson,C.,N.(1957) “Parkinsın’s Law”. Yenilikçi Birey, Zinde Toplum içinde. s.63.Derleyen: John, W. Gardner. İstanbul: İlgi Yayıncılık.
  • Sartre, J.P. (1965) “L’ İmaginaire, l’ oeuvre d’art.” Paris. s. 239 -246
APA OZTURK O (2019). EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. , 22 - 27. 10.7456/10901100/004
Chicago OZTURK Ozkal Baris EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. (2019): 22 - 27. 10.7456/10901100/004
MLA OZTURK Ozkal Baris EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. , 2019, ss.22 - 27. 10.7456/10901100/004
AMA OZTURK O EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. . 2019; 22 - 27. 10.7456/10901100/004
Vancouver OZTURK O EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. . 2019; 22 - 27. 10.7456/10901100/004
IEEE OZTURK O "EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ." , ss.22 - 27, 2019. 10.7456/10901100/004
ISNAD OZTURK, Ozkal Baris. "EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ". (2019), 22-27. https://doi.org/10.7456/10901100/004
APA OZTURK O (2019). EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 9(1), 22 - 27. 10.7456/10901100/004
Chicago OZTURK Ozkal Baris EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 9, no.1 (2019): 22 - 27. 10.7456/10901100/004
MLA OZTURK Ozkal Baris EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, vol.9, no.1, 2019, ss.22 - 27. 10.7456/10901100/004
AMA OZTURK O EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 2019; 9(1): 22 - 27. 10.7456/10901100/004
Vancouver OZTURK O EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 2019; 9(1): 22 - 27. 10.7456/10901100/004
IEEE OZTURK O "EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ." The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 9, ss.22 - 27, 2019. 10.7456/10901100/004
ISNAD OZTURK, Ozkal Baris. "EĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİKBİR BAKIŞ". The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 9/1 (2019), 22-27. https://doi.org/10.7456/10901100/004