Yıl: 2020 Cilt: 12 Sayı: IV. ULK ve V. UDT Özel Sayısı Sayfa Aralığı: 15 - 31 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18613/deudfd.803379 İndeks Tarihi: 02-11-2021

KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ

Öz:
Gemi büyüklüğü ve çeşitliliğinin artışı, liman vinçlerinin teknolojik veyapısal olarak değişimine neden olmaktadır. Bu değişim, ekipman seçiminin limankapasite planlamaları, verimlilik hedefleri, mevcut gereklilikler ve amaçlardoğrultusunda yapılmasını gerektirmektedir. Bu yüzden çalışmanın ana amacı,gemilerden sahile konteyner elleçleyen liman ekipmanları arasındaki operasyonelverimliliği uygulamalı olarak karşılaştırmak ve doğru ekipmanı seçmektir.Araştırmada “Small-N” karşılaştırmalı analiz metodu, ekipmanların üstün vezayıf yönlerinin tespit edilebilmesi amacıyla tercih edilmiştir. Çalışma içingeliştirilen özgün bir simülasyon yazılımı aracılığı ile 2 adet MHC (MobileHarbour Crane) ve 1 adet SSG (Ship to Shore Gantry Crane) ekipmanlarına aitveriler kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları göstermektedir ki liman ekipmanseçimi, ekipmanlarının saatlik hareketlerine göre değişmektedir. Gemi sahiplerilimanın verdiği hizmete odaklandığından ötürü liman-hat anlaşmaları minimumhareket sayı sınırına kadar yapılmaktadır. Bu noktada MHC’lerin yanalhareketleri yüzünden vinç ve hareket sayısı kısıtlanmakta ve sonuç olarak STS’lerkonteyner operasyonlarında önemli bir rekabetçi avantaj sağlamaktadır.
Anahtar Kelime:

PORT EQUIPMENT SELECTION BETWEEN CONTAINER TERMINAL EQUIPMENT ACCORDING TO OPERATIONAL EFFICIENCY: A COMPARATIVE SIMULATION ANALYSIS

Öz:
The rise in the ship size and diversity causes the technological and structural change of harbor cranes. This change requires equipment selection to be made in line with port capacity plans, efficiency targets, current requirements and objectives. Therefore, the main aim of the study is to compare the operational efficiency of port container handling equipment from ships to shore in practice and, finally, to select the right equipment. In this study, the “Small-N” comparative analysis method was preferred in order to determine the strengths and weaknesses of the equipments. The data belonging to 2 MHC (Mobile Harbor Crane) and 1 SSG (Ship to Shore Gantry Crane) equipments were used by means of a unique simulation software developed for this study. The study findings show that the selection of port equipment varies according to the hourly movements of the equipment. As a consequence of the ship owners that only focus on the service provided by the port, port-line agreements are made up to the minimum number of movements. At this point, the number of cranes and movements is limited due to the lateral movements of MHCs and as a result, STSs provide a significant competitive advantage in container operations.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bartošek, A ve Marek, O. (2013), Quay Cranes in Container Terminals, Transaction on Transport Sciences, 6(1), 9-18.
  • Beškovnik, B. (2008). Measuring and increasing the productivity model on maritime container terminals. Pomorstvo, 22(2), 171-183.
  • Bugaric, U. S., Petrovic, D. B., Jeli, Z. V ve Petrovic, D. V. (2012). Optimal Utilization of the Terminal for Bulk Cargo Unloading. Simulation, 88(12), 1508–1521.
  • Choi, Y.-S. (2004). Simulation Study for Performance Measures of Resources in a Port Container Terminal. International Journal of Navigation and Port Research, 28(7), 587–591.
  • Dahal, K., Galloway, S., & Hopkins, I. (2007). Modelling, simulation and optimisation of port system management. International Journal of Agile Systems and Management, 2(1), 92-108.
  • Dayananda, S. K. ve Dwarakish, G. S. (2018). Measuring port performance and productivity. ISH Journal of Hydraulic Engineering, 26(2), 221-227.
  • Demirci, E. (2003). Simulation Modelling Analysis of a Port Investment, Simulation, 79(2), 94-105.
  • Elentably, A. (2016). Simulation of a Container Terminal and It’s Reflect on Port Economy, The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. 10(2), 331-337.
  • Esmer, S. (2008). Performance Measurements of Container Terminal Operations. Dokuz Eylul University Journal of Graduate School of Social Sciences, 10(1), 238–255.
  • Esser, F., & Vliegenthart, R. (2017). Comparative research methods. The international encyclopedia of communication research methods, 1-22.
  • García-Fernández, I., Pla-Castells, M., Gamón, M. A. ve Martínez-Durá, R. J. (2011). New developments in simulation-based harbour crane training. International Journal of Simulation and Process Modelling, 6(4), 274–287.
  • Houjun, L., Daofang, C., Weijian, M. ve JingShuai, L. (2011). Design and Construction of Container Terminal Machine Cooperation Virtual Environment, Applied Mechanics and Materials, 80-81: 1193-1197.
  • Kim, W.-S. ve Kim, J. (2019). Simulation Models for Offshore Port Service Concepts, Applied Science, 9, 1-12.
  • Landman, T. (2008). Issues and methods in comparative politics (3rd ed.). London: Routledge.
  • Mill, J. S. (1856). A System of Logic, Ratiocinative and Inductive: 1 (Vol. 1). Parker.
  • Na A, M., Koo, M.J. ve Lee, K.S. (2014). A Development of NextGeneration Port Simulator for the Performance Evaluation of Port Crane, Applied Mechanics and Materials, 548-549, 1498-1503.
  • Pourahmadi, M., Sayehbani, M. ve Emad, G.R. (2015). Utilization of Fully Automated Container Terminals for Improving Efficiency of Port Logistics and Supply Chain (Port Complex of Shahid Rajai). Indian Journal of Fundemental and Applied Life Science, 5(S2), 2644-2655.
  • Schott, D. L. ve Lodewijks, G. (2007). Analysis of Dry Bulk Terminals: Chances for Exploration. Particle and Particle Systems Characterization, 24(4–5), 375–380.
  • Sun, F., Wang, X., Jin, L., & Shi, Y. (2017). Improvement of Rail-sea Multimodal Transport with Dry Port Construction: Case Study of NingboZhoushan Port. Sci. J. Bus. Manag, 5, 78.
  • Teune, H., & Przeworski, A. (1970). The logic of comparative social inquiry (pp. 32-4). New York: Wiley-Interscience.
  • UNCTAD. (1985). Port Development: A Handbook for Planners in Developing Countries (Second Ed.). New York: United Nations Publications.
  • Zhu, M., Fan, X., Cheng, H. ve He, Q. (2010) Modeling and simulation of automated container terminal operation. Journal of Computers, 5 (6): 951– 957.
APA Bastug S, GÜLMEZ S, ATEŞ A, CALISIR V (2020). KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. , 15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
Chicago Bastug Sedat,GÜLMEZ Seçil,ATEŞ Alpaslan,CALISIR Vahit KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. (2020): 15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
MLA Bastug Sedat,GÜLMEZ Seçil,ATEŞ Alpaslan,CALISIR Vahit KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. , 2020, ss.15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
AMA Bastug S,GÜLMEZ S,ATEŞ A,CALISIR V KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. . 2020; 15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
Vancouver Bastug S,GÜLMEZ S,ATEŞ A,CALISIR V KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. . 2020; 15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
IEEE Bastug S,GÜLMEZ S,ATEŞ A,CALISIR V "KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ." , ss.15 - 31, 2020. 10.18613/deudfd.803379
ISNAD Bastug, Sedat vd. "KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ". (2020), 15-31. https://doi.org/10.18613/deudfd.803379
APA Bastug S, GÜLMEZ S, ATEŞ A, CALISIR V (2020). KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 12(IV. ULK ve V. UDT Özel Sayısı), 15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
Chicago Bastug Sedat,GÜLMEZ Seçil,ATEŞ Alpaslan,CALISIR Vahit KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 12, no.IV. ULK ve V. UDT Özel Sayısı (2020): 15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
MLA Bastug Sedat,GÜLMEZ Seçil,ATEŞ Alpaslan,CALISIR Vahit KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, vol.12, no.IV. ULK ve V. UDT Özel Sayısı, 2020, ss.15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
AMA Bastug S,GÜLMEZ S,ATEŞ A,CALISIR V KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2020; 12(IV. ULK ve V. UDT Özel Sayısı): 15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
Vancouver Bastug S,GÜLMEZ S,ATEŞ A,CALISIR V KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2020; 12(IV. ULK ve V. UDT Özel Sayısı): 15 - 31. 10.18613/deudfd.803379
IEEE Bastug S,GÜLMEZ S,ATEŞ A,CALISIR V "KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ." Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 12, ss.15 - 31, 2020. 10.18613/deudfd.803379
ISNAD Bastug, Sedat vd. "KONTEYNER TERMİNAL EKİPMANLARI ARASINDA OPERASYONEL VERİMLİLİĞE GÖRE LİMAN EKİPMAN SEÇİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR SİMULASYON ANALİZİ". Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 12/IV. ULK ve V. UDT Özel Sayısı (2020), 15-31. https://doi.org/10.18613/deudfd.803379