Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi

Yıl: 2021 Cilt: 71 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 103 - 131 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26650/ISTJECON2021-915975 İndeks Tarihi: 10-11-2021

Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi

Öz:
Girişimci, üretim faktörlerini bir araya getirerek üretim yapanve dolayısıyla katma değer ve istihdam yaratan önemli birekonomik unsurdur. Bu sebeple girişimcilik, ekonomik büyümeve kalkınma açısından da önemli bir araçtır. Girişimci ve girişimcilikkavramlarının ekonomi açısından önemi ve konuya duyulan ilgininartması, girişimciliği etkileyen faktörlerin neler olduğuna yönelikçalışmaları da arttırmıştır. Girişimciliğin, bireylerin kişilik özellikleriyanında doğup büyüdükleri aile ve demografik özelliklerdenetkilendiği kabul edilmektedir. Bu çalışma, İstanbul Üniversitesiİktisat Fakültesi lisans programları öğrencilerinin girişimcilikniyetlerinin, öğrencilerin aile ve demografik özellikleriyle ilişkisinibelirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında 883 öğrenciile görüşülerek aile özellikleri ve girişimcilik niyetleri sorulmuştur.Çok yönlü frekans analizi yöntemi kullanılarak veriler analizedilmiş ve cinsiyetin, anne-babanın girişimci olmasının, aileningelir seviyesinin ve kaçıncı çocuk olarak dünyaya gelindiğiningirişimcilik eğilimi üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.Buna göre, erkek öğrencilerde kendi işini kurma tercihi kadınöğrencilerden fazladır. Anne-babası girişimci olan öğrencilerdegirişimcilik eğilimi daha yüksektir. Öte yandan yüksek gelirli aileyemensup öğrencilerin girişimci olma niyetinin ve ailenin ilk veyaikinci çocuğu olan öğrencilerde girişimcilik niyetinin daha fazlaolduğu da tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Determining the Effects of Students’ Family Characteristics on Entrepreneurship Tendency by Multiway Frequency Analysis

Öz:
Entrepreneurs are vital economic actors that produce economic gains by combining the factors of production, hence creating added value and employment opportunities. Therefore, entrepreneurship is a fundamental tool for economic growth and development. The critical nature of the concepts of entrepreneurs and entrepreneurship to the economy and rising interest in this subject has resulted in a proliferation ofstudies on the factors affecting entrepreneurship. It is assumed that entrepreneurship is affected by demographic characteristics and family features as well as individuals’ personality traits. The purpose of this study is to determine the association between the entrepreneurial intentions of undergraduate students of the University of Istanbul Faculty of Economics and traits and demographic characteristics of students’ families. Within the scope of the study, 883 students were interviewed regarding the characteristics of their families and entrepreneurship intentions. The data were analyzed using the multiway frequency analysis method and indicated that gender, parents’ tendencies toward entrepreneurship, family income level, and the number of siblings prior to or following the student’s birth to be effective indicators of entrepreneurship tendencies. Accordingly, the findings imply that male students prefer starting their own business more than female students, and entrepreneurial tendencies are higher in students whose parents are entrepreneurs. In addition, students from highincome families indicated stronger entrepreneurship intentions and students who are the first or second children in a family signaled more entrepreneurial intentions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKMAN S (2021). Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. , 103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
Chicago AKMAN Sema ULUTÜRK Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. (2021): 103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
MLA AKMAN Sema ULUTÜRK Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. , 2021, ss.103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
AMA AKMAN S Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. . 2021; 103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
Vancouver AKMAN S Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. . 2021; 103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
IEEE AKMAN S "Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi." , ss.103 - 131, 2021. 10.26650/ISTJECON2021-915975
ISNAD AKMAN, Sema ULUTÜRK. "Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi". (2021), 103-131. https://doi.org/10.26650/ISTJECON2021-915975
APA AKMAN S (2021). Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. İstanbul İktisat Dergisi, 71(1), 103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
Chicago AKMAN Sema ULUTÜRK Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. İstanbul İktisat Dergisi 71, no.1 (2021): 103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
MLA AKMAN Sema ULUTÜRK Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. İstanbul İktisat Dergisi, vol.71, no.1, 2021, ss.103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
AMA AKMAN S Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. İstanbul İktisat Dergisi. 2021; 71(1): 103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
Vancouver AKMAN S Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi. İstanbul İktisat Dergisi. 2021; 71(1): 103 - 131. 10.26650/ISTJECON2021-915975
IEEE AKMAN S "Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi." İstanbul İktisat Dergisi, 71, ss.103 - 131, 2021. 10.26650/ISTJECON2021-915975
ISNAD AKMAN, Sema ULUTÜRK. "Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerinde Aile Etkisinin Çok Yönlü Frekans Tabloları Analiziyle Belirlenmesi". İstanbul İktisat Dergisi 71/1 (2021), 103-131. https://doi.org/10.26650/ISTJECON2021-915975