Yıl: 2021 Cilt: 14 Sayı: 51 Sayfa Aralığı: 1192 - 1211 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29228/Joh.49306 İndeks Tarihi: 13-11-2021

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME

Öz:
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemini temel alan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Malatya İlindeki görevli 30 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, yazılı doküman haline getirilmiş, Nvivo-9 programına aktarılarak betimselanaliz” ve “içerik analizi” yapılmıştır. Beden eğitiminde sınıf yönetimi diğer derslerden farklılık göstermektedir. Dersin geniş ve açık veya kapalı alanlarda yapılması ve bazı ders materyallerinin belirli kurallara uygun olarak kullanılma zorunluluğu, beden eğitimi öğretmeninin sınıf yönetimi konusunda beceriye sahip olmasını gerektirmektedir. Araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde iki ana tema ve 13 adet kodlamaya ulaşılmıştır. Birinci tema, öğrenme öğretme sürecini yönetme teması, ikinci tema ise öğrenci davranışlarını yönetme temasıdır. Malatya İlinde görevli beden eğitim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri konusunda yeterli seviyede oldukları, dersin işlenmesi için gerekli tesis, araç-gereç, fiziksel ortam ve öğrencilerin kıyafet sorunları ile karşılaşabildikleri ve beden eğitimi müfredatının tam olarak uygulanarak öğrencilerin kazanımlarının artırılmaya çalışıldığı söylenebilir. Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin sürekli geliştirilmesinin ve sınıf yönetiminde yeni yöntemler uygulanmasının, öğrencilerinin beden eğitimi kazanımlarının artırılmasını sağlayacağı önerilebilinir.
Anahtar Kelime:

A Qualitative Investigation on Classroom Management of Physical Education Teachers

Öz:
This study aims to examine the classroom management skills of physical educationteachers. The case study pattern based on the qualitative research method was used in thestudy. The sample of the study consisted of 30 physical education teachers working insecondary schools in the province of Malatya. The research data was collected with asemi-structured interview form, turned into a written document, transferred to the Nvivo 9 program, and descriptive analysis and "content analysis" were performed. Classroommanagement in physical education differs from other lessons. Conducting the course inlarge and open or closed areas and the necessity of using some course materials by certainrules requires physical education teachers to have skills in classroom management. In thestudy, two main themes and 13 codings in the classroom management of physicaleducation teachers were reached. The first theme is the theme of managing the learningand teaching process and the second is the management of student behaviors. It can besaid that physical education teachers working in secondary schools in Malatya provinceare at a sufficient level in classroom management skills, that the facilities, equipment,physical environment and students are faced with the problems of clothing required forthe course and that the physical education curriculum is fully implemented and students’achievements are tried to be increased. It can be suggested that the continuousimprovement of the classroom management skills of physical education teachers and theapplication of new methods in classroom management will increase the physicaleducation achievements of their students.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA öztürk karataş e, GULLU M (2021). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. , 1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
Chicago öztürk karataş emine,GULLU MEHMET BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. (2021): 1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
MLA öztürk karataş emine,GULLU MEHMET BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. , 2021, ss.1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
AMA öztürk karataş e,GULLU M BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. . 2021; 1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
Vancouver öztürk karataş e,GULLU M BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. . 2021; 1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
IEEE öztürk karataş e,GULLU M "BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME." , ss.1192 - 1211, 2021. 10.29228/Joh.49306
ISNAD öztürk karataş, emine - GULLU, MEHMET. "BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME". (2021), 1192-1211. https://doi.org/10.29228/Joh.49306
APA öztürk karataş e, GULLU M (2021). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. Tarih Okulu Dergisi, 14(51), 1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
Chicago öztürk karataş emine,GULLU MEHMET BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. Tarih Okulu Dergisi 14, no.51 (2021): 1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
MLA öztürk karataş emine,GULLU MEHMET BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. Tarih Okulu Dergisi, vol.14, no.51, 2021, ss.1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
AMA öztürk karataş e,GULLU M BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. Tarih Okulu Dergisi. 2021; 14(51): 1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
Vancouver öztürk karataş e,GULLU M BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME. Tarih Okulu Dergisi. 2021; 14(51): 1192 - 1211. 10.29228/Joh.49306
IEEE öztürk karataş e,GULLU M "BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME." Tarih Okulu Dergisi, 14, ss.1192 - 1211, 2021. 10.29228/Joh.49306
ISNAD öztürk karataş, emine - GULLU, MEHMET. "BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME". Tarih Okulu Dergisi 14/51 (2021), 1192-1211. https://doi.org/10.29228/Joh.49306