Yıl: 2021 Cilt: 16 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 1 - 20 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.35675/befdergi.67170 İndeks Tarihi: 08-10-2021

Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışmada ortaokul Türkçe ders kitaplarında kelime öğretimine ilişkin öğretmengörüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırma Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullardagörev yapan on beş öğretmen ile yürütülmüştür. Nitel yöntemle yapılan çalışmanın verileriaraştırmacılar tarafından hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir.Hazırlanan görüşme formu iki öğretim üyesinden uzman görüşü alınarak düzenlenmiştir.Öğretmenlerden elde edilen görüşme formu üzerinde kodlamalar yapılarak söz konusu verileriçerik analizine tabi tutulmuştur. Öğretmenlerden alınan görüşler çerçevesinde ortaokulTürkçe ders kitaplarında kelime öğretimi etkinliklerinin programla uyumu, etkinliklerin yeterliolma durumu, kelime öğretimine ayrılan süre, kelime öğretiminde karşılaşılan sorunlar ortayakonmuştur. Sonuç olarak Türkçe öğretmenlerinin kelime öğretiminde farklı yöntemler vesüreler kullandıkları, kılavuz kitaplarının kaldırılmasını kelime öğretimi açısından olumsuzbuldukları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Evaluation of Teachers’ Views on Teaching Vocabulary in Secondary School Turkish Coursebooks

Öz:
In this study, it was aimed to get the opinions of teachers about teaching vocabulary in secondary school Turkish coursebooks. The research was carried out with fifteen teachers working in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education. The data of the study conducted with the qualitative method were obtained using a semi-structured interview form prepared by the researchers. The interview form was prepared by taking expert opinion from two faculty members. The content analysis of the data was made by coding on the interview form obtained from the teachers. By getting the opinions from the teachers, the compatibility of the vocabulary teaching activities with the curriculum in the secondary school Turkish coursebooks, the sufficiency of the activities, the time allocated for teaching vocabulary, and the problems encountered in teaching vocabulary were revealed. As a result, it was found that Turkish teachers used different methods and durations in vocabulary teaching, and they thought that the removal of guidebooks had a negative effect on vocabulary teaching.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Göçer A, KILIÇ B (2021). Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. , 1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
Chicago Göçer Ali,KILIÇ Bekir Sıddık Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. (2021): 1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
MLA Göçer Ali,KILIÇ Bekir Sıddık Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. , 2021, ss.1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
AMA Göçer A,KILIÇ B Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. . 2021; 1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
Vancouver Göçer A,KILIÇ B Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. . 2021; 1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
IEEE Göçer A,KILIÇ B "Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi." , ss.1 - 20, 2021. 10.35675/befdergi.67170
ISNAD Göçer, Ali - KILIÇ, Bekir Sıddık. "Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi". (2021), 1-20. https://doi.org/10.35675/befdergi.67170
APA Göçer A, KILIÇ B (2021). Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 16(31), 1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
Chicago Göçer Ali,KILIÇ Bekir Sıddık Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 16, no.31 (2021): 1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
MLA Göçer Ali,KILIÇ Bekir Sıddık Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.16, no.31, 2021, ss.1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
AMA Göçer A,KILIÇ B Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2021; 16(31): 1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
Vancouver Göçer A,KILIÇ B Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2021; 16(31): 1 - 20. 10.35675/befdergi.67170
IEEE Göçer A,KILIÇ B "Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 16, ss.1 - 20, 2021. 10.35675/befdergi.67170
ISNAD Göçer, Ali - KILIÇ, Bekir Sıddık. "Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 16/31 (2021), 1-20. https://doi.org/10.35675/befdergi.67170