Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Bu çalışmada ortaokul Türkçe ders kitaplarında kelime öğretimine ilişkin öğretmengörüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırma Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullardagörev yapan on beş öğretmen ile yürütülmüştür. Nitel yöntemle yapılan çalışmanın verileriaraştırmacılar tarafından hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir.Hazırlanan görüşme formu iki öğretim üyesinden uzman görüşü alınarak düzenlenmiştir.Öğretmenlerden elde edilen görüşme formu üzerinde kodlamalar yapılarak söz konusu verileriçerik analizine tabi tutulmuştur. Öğretmenlerden alınan görüşler çerçevesinde ortaokulTürkçe ders kitaplarında kelime öğretimi etkinliklerinin programla uyumu, etkinliklerin yeterliolma durumu, kelime öğretimine ayrılan süre, kelime öğretiminde karşılaşılan sorunlar ortayakonmuştur. Sonuç olarak Türkçe öğretmenlerinin kelime öğretiminde farklı yöntemler vesüreler kullandıkları, kılavuz kitaplarının kaldırılmasını kelime öğretimi açısından olumsuzbuldukları tespit edilmiştir.