Yıl: 2021 Cilt: 16 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 174 - 196 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.35675/befdergi.720684 İndeks Tarihi: 08-10-2021

Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde ‘Kültür ve Miras’ öğrenmealanının öğretiminde kullanılan yaratıcı drama yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin öğrencigörüşlerine yansımasını tespit etmektir. Çalışmanın örneklemini ortaokul 5. sınıf seviyesindeki33 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıkullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme formları kullanılmıştır. Yapılangörüşmelerin ardından elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak araştırma sonuçlarınayansıtılmıştır. Yaratıcı drama etkinliklerinin, sosyal bilgiler dersi 5. sınıf “Kültür ve Miras”öğrenme alanı konularında etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğrenci görüşlerindeyaratıcı drama yönteminin derse olan ilgiyi, heyecanı, katılımı ve öğrenciler arasındakietkileşimi artırdığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında bazı öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Students’ Views on Creative Drama Activities Applied in Social Studies Lesson

Öz:
The purpose of this research is to determine the effect of the activities prepared according to the creative drama method used in the teaching of the 'Culture and Heritage' learning area in the 5th grade social studies lesson on students' views The sample of the study consists of 33 students at the 5th grade of secondary school. In this study, a case study from qualitative research designs was used. Interview forms were used as data collection tools in the study. The data obtained after the interviews were reflected in the research results using content analysis. It was observed that creative drama activities were effective on the 5th grade “Culture and Heritage” learning area of social studies lesson. It was determined in the student views that the creative drama method increased the interest, excitement, participation and interaction between the students. Some suggestions have been made in the light of the findings.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde yaratıcı drama (5. Baskı). Pegem Akademi.
  • Akar Vural, R. (2010). Tamer Levent’e armağan yaratıcı drama 1992-2002 yazılar. Ö. Adıgüzel (Ed.), Eğitimde alternatif bir öğretim yöntemi: Drama içinde (s. 321-407). Naturel Yayıncılık.
  • Akbaş, H. Ş. (2011). Fen eğitiminde problem çözme stratejisi olarak drama uygulamalarının başarı, tutum, kavramsal anlama ve hatırlamaya etkisi (Tez No. 298614) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Akdeniz, C. (2019). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin hayal gücüne yönelik bir eylem araştırması (Tez No. 573551) [Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi-Bartın]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Akkuş, G. (2016). Drama yönteminin 7. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesindeki başarılarına etkisi (Tez No. 432814) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi-Balıkesir]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Arısoy, N. G. (2019). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde drama yöntemi kullanımının öğrenciler üzerindeki etkisi (Tez No. 585035) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, Ü. (2019). Drama okul öncesinden ilköğretime kuramdan uygulamaya. T. Erdoğan (Ed.), Dramada teknikler içinde (s. 75-105). Eğiten Yayıncılık.
  • Aytaçlı, B. (2012). Drama çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Aydın, S. (2015). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. M. Metin (Ed.), Olgu bilim araştırmaları içinde (2. Baskı, s. 287-311). Pegem Akademi.
  • Bayramoğlu, A. Ç., & Başbuğ, S. (2018). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesine ilişkin öğrenci görüşleri. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(1), 53- 68.
  • Bengtsson, M. (2016). How to plan and perform a qualitative study using content analysis. NursingPlus Open, 1(2), 8-14.
  • Bertiz, H. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ve öyküleme çalışmalarına ilişkin görüşleri (Tez No. 188071) [Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi-Bolu]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Bingöl, T. K. (2015). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin drama tekniğiyle işlenmesinin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (Tez No. 396704) [Yüksek lisans tezi, Erzincan Üniversitesi-Erzincan]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Çolak, G. (2019). 1.sınıf öğrencilerine çıkarma işleminin öğretiminde drama yönteminin kullanımından yansımalar (Tez No. 585985) [Yüksek lisans tezi, Trabzon ÜniversitesiTrabzon]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Dadük, S. (2018). 8. sınıf fen Bilimleri dersi: Maddenin Halleri ve Isı" ünitesinin yaratıcı drama yöntemiyle öğretimi (Tez No. 520281) [Yüksek lisans tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi-Kilis]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirel, Ö. (2002). Türkçe ve sınıf öğretmenleri için Türkçe öğretimi. Pegem A. Yayıncılık.
  • Dirim, A. (2005). Okul öncesi eğitimde yaratıcı drama. Esin Yayınları.
  • Duyar, M. (2019). Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerilerine ilişkin görüşleri (Tez No. 551842) [Yüksek lisans tezi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Eğerci, M. Z. (2018). Öğretmenlerin fen bilimleri dersinin drama yöntemi ile işlenmesine yönelik öz yeterlik, tutum ve görüşlerinin belirlenmesi (Tez No. 517816) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1981). Effective evaluation. Jossey-Bass Publishers.
  • Gültekin, D. (2014). Yaratıcı drama eğitiminin 60-72 aylık çocukların sosyal- duygusal gelişimine etkisi (Malatya ili örneği) (Tez No. 384753) [Yüksek lisans tezi, ÜniversitesiMalatya]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Gültekin, F. (2018). Okuma yazmaya geçişte drama yönteminin kullanımına dair ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi (Tez No. 528304) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Günaydın, G. (2008). İlköğretim 6. Sınıf sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin erişi ve tutum üzerindeki etkisi (Tez No. 220286) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesiİzmir]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • İşyar, Ö. Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde drama kullanımına ilişkin yeterlik algıları ve drama kavramına yönelik metaforları ile görüşlerinin incelenmesi (Tez No. 454765) [Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi-Mersin]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Karabağ, M. A. (2009). Çoklu zeka kuramı yapılandırmacı yaklaşımla yaratıcı drama etkinlikleri. Naturel Yayıncılık.
  • Kavcar, C. (1985). Örgün eğitimde dramatizasyon. Eğitim ve bilim. TED Yayınları.
  • Keklik, C. A. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin farklı türdeki problemleri çözme ve kurma becerilerinin yaratıcı drama yöntemi kullanılarak incelenmesi (Tez No. 530062) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Kırpık, G., Ünal, U., Işık, H., Demirtaş, B., Tokdemir, M. A., Akyol, H., & Birbudak, S. T. (2014). Türk eğitim tarihi (2. Baskı). Otorite Yayınları
  • Koçpınar, Y. M. (2018). Yaratıcı drama yönteminin kelime öğrenimine etkisi (Tez No. 527294) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Kurt, C. (2018). 9. sınıf ilk ve orta çağlarda Avrasya ünitesinin drama Yöntemiyle öğretilmesinin akademik başarıya etkisi (Tez No. 527240) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Loizou, E., Michaelides, A., & Georgiou, A. (2019). Early childhood teacher involvement in children’s socio-dramatic play: Creative Drama as a Scaffolding Tool. Early Child Development and Care, 189(4), 600-612. https://doi.org/10.1080/03004430.2017.1336165
  • Malbeleği, F. (2011). Drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısına ve bilinçli tüketicilik düzeyine etkisi (Tez No. 328024) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • McNaughton, M. J. (2007). Educational drama in the teaching of education for sustainability. Environmental Education Research, 139-155. https://doi.org/10.1080/13504620242000198140
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mıles, M. B., & Huberman, A. M. (1994) Qualitative data analysis : An expanded sourcebook. (2nd Ed. ). Calif. : Sage Publications.
  • Nalçacı, B. A. (2019). Öğretim üyelerinin, fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemi hakkındaki görüşleri (Tez No. 587713) [Yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi-Kayseri]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Neelands, J., & Good, T. (2006). Structuring Drama Work. 10th priting. Cambridge University Press.
  • O’Hara, M. (1997). Process and product: Some perspectives on the of presentation and performance ın preparing PGCE secondary English to teach drama. Researching Drama and Theatre In Education International Conference.
  • Oğuz, A. (2019). Drama okul öncesinden ilköğretime kuramdan uygulamaya. T. Erdoğan (Ed.), Drama okul öncesinden ilköğretime kuramdan uygulamaya içinde (4. Baskı, s. 1-17). Eğiten Yayıncılık.
  • Oğuz, A., & Beldağ, A. (2015). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(15), 667-680. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9013
  • Okay, Ö. (2019). Drama eğitmenlerinin görüşlerine göre drama eğitmenliğinin mesleki açıdan değerlendirilmesi (Tez No. 576496) [Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Okvuran, A. (2001). Okul öncesi dönemde yaratıcı drama. Çoluk Çocuk Dergisi, 3(1), 22-25.
  • Önder, A. (2010). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Öztürk, A. (2007). İlköğretimde drama. A. Öztürk (Ed.), Drama etkinlikleri içinde (s. 125-141). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
  • Öztürk, T., & Sarı, D. (2018). Sosyal bilgiler yaratıcı drama kullanımının öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve öğretimin kalıcılığına etkisi. Kuramsal Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(3), 586-605.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods (3. Baskı.). Sage Publications.
  • Pektaş, E. (2016). Ortaöğretim 10. sınıf Türk edebiyatı dersinde Türk halk hikayelerinin öğretiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Yüksek lisans tezi). Antalya, Akdeniz Üniversitesi.
  • Pinciotti, P. (1993). Creative drama and young children: The dramatic learning connection. Arts Education in Early childhood, 94(6), 24-29.
  • Punch Keith, F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş, nicel ve nitel yaklaşımlar, (D. Bayrak., H. B. Aslan., & Z. Akyüz, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • Rüzgar, A. M. (2014). 6 sınıf sosyal bilgiler programındaki ipek yolunda Türkler ünitesinde geçen göç kavramının drama yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi (Tez No. 358227) [Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi-Giresun]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • San, İ. (1996). Yaratıcılığı geliştiren bir yöntem ve yaratıcı bireyi geliştiren bir disiplin: Eğitsel yaratıcı drama. Yeni Türk Dergisi, 2(7), 148-160.
  • Saraç, A. (2015). Sosyal bilgiler dersinde drama yöntemi kullanılmasının tutum, başarı ve kalıcılığa etkisi (Tez No. 389825) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi-Balıkesir]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Sarı, D. (2017). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yöntemi kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve öğretimin kalıcılığına etkisi (Yüksek lisans tezi). Ordu, Ordu Üniversitesi. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences. Teachers college press.
  • Selanik Ay, T., & Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının “Kültürel Miras” kavramına ilişkin metaforları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 1135-1152.
  • Slade, P. (1969). Child Drama. Hodder and stroughton
  • Somers, J. W. (2012). Bir drama oturumunun planlanması konulu atölye notları. Çağdaş Drama Derneği, Trabzon.
  • Subaşı, M. (2012). Drama yönteminin ilköğretim yedinci sınıf fen ve teknoloji dersi durgun elektrik konusunda akademik başarı ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi (Tez No. 319667) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Taş, F. (2008). İlköğretim 1- 5. sınıflar matematik dersi temel becerilerine drama tekniğinin katkısına ilişkin öğretmen görüşleri (Tez No. 215639) [Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi-Bolu]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Tuncel, S. (2009). İlköğretim 6. Sınıf fen ve teknoloji dersinde maddenin tanecikli yapısı ünitesinin yaratıcı drama ile öğretiminin öğrencilerin başarısına etkisi (Tez No. 237346) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi-Konya]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Tunç, M. & Geçit, Y. (2016). İşbirlikli öğrenmenin öğrenme stillerine etkisi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(9), 859-878. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9733
  • Turan, İ., Kuğuoğlu, İ. H., & Albayrak, O. (2012). Öğretmen adaylarının drama öz yeterliliği ve coğrafya, tarih ve vatandaşlık bilgileri konularında drama kullanımı. e-Journal of New World Sciences Academy. 7(3), 1308-7274.
  • Uygungül, Ö. (2016). Yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin öğrenme sitillerine göre sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi (Yüksek lisans tezi). Adana, Çukurova Üniversitesi.
  • Uzun, A. (2016). Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine yönelik tutum ve özyeterlikleri ile hayat bilgisi dersinde kullanımına ilişkin görüşleri (Tez No. 430426) [Yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi-Kırşehir]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Ütkür, N. (2012). Yaratıcı drama yönteminin hayat bilgisi derslerinde kullanılmasının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi (Tez No. 377575) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi.
  • Way, B. (1967). Development through drama. Longman Publishing.
  • Wee, S. J. (2009). A case study of drama education curriculum for young children in early childhood programs. Journal of Research in Childhood Education 23(4), 143-496. https://doi.org/10.1080/02568540909594676
  • Yeğen, G. (2003). Yaratıcı drama. İlköğretim Online 2(2), 1-4.
  • Yıldırım, A., & Şimsek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th ed.). Thousand Oaks, CA: sage.
APA KOÇ z, Geçit Y (2021). Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. , 174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
Chicago KOÇ zeynep,Geçit Yılmaz Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. (2021): 174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
MLA KOÇ zeynep,Geçit Yılmaz Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. , 2021, ss.174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
AMA KOÇ z,Geçit Y Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. . 2021; 174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
Vancouver KOÇ z,Geçit Y Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. . 2021; 174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
IEEE KOÇ z,Geçit Y "Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri." , ss.174 - 196, 2021. 10.35675/befdergi.720684
ISNAD KOÇ, zeynep - Geçit, Yılmaz. "Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri". (2021), 174-196. https://doi.org/10.35675/befdergi.720684
APA KOÇ z, Geçit Y (2021). Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 16(31), 174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
Chicago KOÇ zeynep,Geçit Yılmaz Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 16, no.31 (2021): 174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
MLA KOÇ zeynep,Geçit Yılmaz Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.16, no.31, 2021, ss.174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
AMA KOÇ z,Geçit Y Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2021; 16(31): 174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
Vancouver KOÇ z,Geçit Y Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2021; 16(31): 174 - 196. 10.35675/befdergi.720684
IEEE KOÇ z,Geçit Y "Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 16, ss.174 - 196, 2021. 10.35675/befdergi.720684
ISNAD KOÇ, zeynep - Geçit, Yılmaz. "Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Yaratıcı Drama Ekinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 16/31 (2021), 174-196. https://doi.org/10.35675/befdergi.720684