Yıl: 2021 Cilt: 16 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 219 - 251 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.35675/befdergi.726660 İndeks Tarihi: 08-10-2021

Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı din öğretiminde aday öğretmenler ile öğretmenlerinöğretmenlik ile ilgili algılarını metaforlar üzerinden belirlemektir. Araştırmada nitel araştırmadesenlerinden fenemenolojik (olgubilimsel) araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanınverileri katılımcıların, “öğretmen… gibidir/benzer; çünkü…” cümlesini tamamlamalarıyoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde hesaplamaları ve içerik analiziçözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma katılımcıları İslami İlimler Fakültesinden 255aday öğretmen ve 80 din öğretimi alan dersi öğretmeninden oluşmaktadır. 255 aday öğretmen108 adet metafor üretmiştir. İlk beş sırada yer alan metaforlar şunlardır: (1) Anne, (2) Güneş,(3) Bahçıvan, (4) Mum, (5) Aile, 9, %3,52. Bu metaforlardan 11 farklı kavramsal kategorioluşturulmuştur. 80 öğretmen 52 farklı metafor üretmiştir. İlk beş sırada yer alan metaforlarşunlardır: (1) Bahçıvan, (2) Ağaç, (3) Güneş, (4) Mum, (5) Fidan dikmek Bu metaforlardan 11farklı kavramsal kategori oluşturulmuştur. Aday öğretmen ve öğretmenlerin öğretmenlikmesleği üzerine metaforik algıları birbirleri ile ilişkilendirilerek karşılaştırılmıştır
Anahtar Kelime:

Examining The Metaphoric Perceptions About Teaching Of Candidate Teachers And Teachers İn Teaching Religion

Öz:
The main purpose of this study is to determine the perceptions of prospective teachers and teachers about teaching in religious education through metaphors. In the research, phenomenological research pattern, which is one of the qualitative research patterns, is used. The data of the study are collected from the participants by completing these sentences: “The teacher is … like/ similar, because…” Content analysis method, which is among frequency, percentage calculations and qualitative methods, has been used in analyzing the data. The research participants consisted of 255 candidate teachers from the Faculty of Islamic Sciences and 80 teachers from religion teaching. 255 prospective teachers produced 108 metaphors. The top five metaphors are: (1) Mother, (2) Sun, (3) Gardener, (4) Candle, (5) Family, 11 different conceptual categories have been created from these metaphors. 80 teachers produced 52 different metaphors. The top five metaphors are: (1) Gardener, (2) Tree, (3) Sun, (4) Candle, (5) Planting seedlings, 11 different conceptual categories have been created from these metaphors. The metaphorical perceptions of the prospective teachers and teachers on the teaching profession were compared with each other.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇAKMAK F (2021). Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. , 219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
Chicago ÇAKMAK FATİH Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. (2021): 219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
MLA ÇAKMAK FATİH Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. , 2021, ss.219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
AMA ÇAKMAK F Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. . 2021; 219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
Vancouver ÇAKMAK F Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. . 2021; 219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
IEEE ÇAKMAK F "Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi." , ss.219 - 251, 2021. 10.35675/befdergi.726660
ISNAD ÇAKMAK, FATİH. "Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi". (2021), 219-251. https://doi.org/10.35675/befdergi.726660
APA ÇAKMAK F (2021). Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 16(31), 219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
Chicago ÇAKMAK FATİH Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 16, no.31 (2021): 219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
MLA ÇAKMAK FATİH Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.16, no.31, 2021, ss.219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
AMA ÇAKMAK F Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2021; 16(31): 219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
Vancouver ÇAKMAK F Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2021; 16(31): 219 - 251. 10.35675/befdergi.726660
IEEE ÇAKMAK F "Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 16, ss.219 - 251, 2021. 10.35675/befdergi.726660
ISNAD ÇAKMAK, FATİH. "Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Öğretmenlik İle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 16/31 (2021), 219-251. https://doi.org/10.35675/befdergi.726660