Yıl: 2020 Cilt: 25 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 55 - 82 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 08-10-2021

YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Öz:
Yüksek din öğretimi kurumlarının kronikleşmiş sorunlarından birisi genelde yabancı dil, özelde iseArapça öğretimidir. Bu çalışma, yüksek din öğretiminin önemli bir bölümünü oluşturan Arapçaöğretiminin niteliği üzerine odaklanmış ve 2017-2018 öğretim yılında Dicle Üniversitesi İlahiyatFakültesi öğrencilerinin Arapça öğretimi ile ilgili görüş ve beklentilerini tespit etmek amacıylagerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz ile tasarlanan çalışmada basittesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda Arapça eğitim ve öğretimi ile ilgiliöğrencilere 25 maddelik bir anket uygulanmış ve veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Çalışmakapsamında yüksek din öğretiminde Arapça ders saatlerinin yeterliliği, derslerin verimli geçipgeçmediği, lise mezuniyetinin Arapça öğrenmeye etkisi, Arapça öğretiminde öğretim elemanı ileöğrenci ilişkileri, Arapça öğretiminde modern teknikler vb. sorulara cevap aranmıştır. Çalışmasonucunda, yüksek din öğretiminde etkili bir Arapça öğretiminin nasıl olması gerektiğine ilişkinöğrenci görüşlerine ulaşılmıştır. Bu çalışmanın var olan Arapça öğretiminin niteliğinibelirginleştireceği ve yükseköğretim literatürüne katkıda bulunarak yeni çalışmalara nitelikli verisağlayacağı umulmaktadır.
Anahtar Kelime:

The Problem Of Teaching Arabic In Higher Religious Education: The Case Of Dicle University Faculty Of Theology

Öz:
One of the chronic problems of higher religious education institutions is the teaching of foreign languages in general and Arabic in particular. This study focused on the quality of Arabic teaching, which constitutes an important part of higher religious education and was carried out to determine the opinions and expectations of the students of Dicle University Faculty of Theology about Arabic teaching in the 2017-2018 academic year. A simple random sampling method was used in the study designed with descriptive analysis, which is one of the quantitative research methods. In this context, a 25-item questionnaire was applied to the students about Arabic education and training, and the data were analyzed with the SPSS program. Within the scope of the study, the adequacy of Arabic lesson hours in higher religious education, whether the lessons pass efficiently, the effect of high school graduation on learning Arabic, student relations with the instructor in Arabic teaching, modern techniques in Arabic teaching, etc. answers to questions were sought. As a result of the study, student views on how to teach Arabic effectively in higher religious education were reached. It is hoped that this study will clarify the quality of existing Arabic teaching and contribute to higher education literature and provide quality data for new studies.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖNCÜ M, BALTACI A (2020). YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. , 55 - 82.
Chicago ÖNCÜ Mustafa öncü,BALTACI Ali YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. (2020): 55 - 82.
MLA ÖNCÜ Mustafa öncü,BALTACI Ali YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. , 2020, ss.55 - 82.
AMA ÖNCÜ M,BALTACI A YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. . 2020; 55 - 82.
Vancouver ÖNCÜ M,BALTACI A YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. . 2020; 55 - 82.
IEEE ÖNCÜ M,BALTACI A "YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ." , ss.55 - 82, 2020.
ISNAD ÖNCÜ, Mustafa öncü - BALTACI, Ali. "YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ". (2020), 55-82.
APA ÖNCÜ M, BALTACI A (2020). YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 25(2), 55 - 82.
Chicago ÖNCÜ Mustafa öncü,BALTACI Ali YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 25, no.2 (2020): 55 - 82.
MLA ÖNCÜ Mustafa öncü,BALTACI Ali YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.25, no.2, 2020, ss.55 - 82.
AMA ÖNCÜ M,BALTACI A YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 25(2): 55 - 82.
Vancouver ÖNCÜ M,BALTACI A YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 25(2): 55 - 82.
IEEE ÖNCÜ M,BALTACI A "YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ." FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 25, ss.55 - 82, 2020.
ISNAD ÖNCÜ, Mustafa öncü - BALTACI, Ali. "YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNDE ARAPÇA ÖĞRETİMİ SORUNSALI: DİCLE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ". FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 25/2 (2020), 55-82.