Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin)

Yıl: 2021 Cilt: 29 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 152 - 168 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.24106/kefdergi.739898 İndeks Tarihi: 15-10-2021

Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin)

Öz:
Purpose: Comparison studies are necessary not just for the preparation but also for the successful implementation and revisionof the curriculum. Comparing English language teaching in Germany, which is more successful than Turkey based on theInternational exam results, with English language teaching in Turkey, which has on-going problems for many years, may showthe share of the curriculum in these problems. Therefore, this study aims to take an in-depth look at the primary school Englishlanguage curriculum in Turkey and Germany (North Rhine-Westphalia, Baden-Wurttemberg, Berlin) to reveal the similaritiesand differences.Design/Methodology/Approach: Bereday model was used as a comparative education model, and document analysis wasapplied for analysis in this qualitative study.Findings: As a result, it was observed that language learning strategies and intercultural education do not take place in theprimary school English language curriculum in Turkey; whereas, in the states of Germany, these topics are emphasized; Englishcurricula in the states of Germany have a general framework but the content is structured in units in Turkey.Conclusions: Program design should be revised to increase teacher autonomy. Intercultural and language learning strategiesshould be emphasized in the primary school English language curriculum in Turkey.
Anahtar Kelime:

Türkiye ve Almanya (North Rhine-Westphalia, Baden Württemberg, Berlin) İlkokul İngilizce Dersi Programlarının Karşılaştırılması

Öz:
Çalışmanın amacı: Karşılaştırma çalışmaları sadece programların hazırlanması esnasında değil bu programların başarılı bir şekilde uygulanmasını ve revize edilmesini sağlamak açısından da gerekli ve önemlidir. Uluslararası sınavlarda Türkiye’ye göre daha başarılı olan Almanya'daki İngilizce eğitimini, uzun yıllardır sorunlarla devam eden Türkiye'deki İngilizce eğitimi ile karşılaştırmak, bu sorunlarda programın payının ne olduğunu gösterebilir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, Türkiye ve Almanya (North Rhine-Westphalia, Baden Württemberg, Berlin) ilkokul İngilizce dersi programlarını derinlemesine incelemek ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Materyal ve Yöntem: Nitel çalışma yöntemlerinden doküman analizi uygulanarak yapılan bu karşılaştırmalı eğitim çalışmasında Bereday Modeli kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye ilkokul İngilizce dersi programında, Almanya ilkokul İngilizce dersi programlarından farklı olarak dil stratejileri ve kültürler arası eğitim gibi hedeflere yer verilmediği; ilkokul İngilizce dersi programlarının Almanya eyaletlerinde genel çerçeve olarak hazırlandığı ancak Türkiye’de içeriğin ünitelere ayrıldığı saptanmıştır. Sonuç: Öğretmen özerkliğini artırmak için program tasarımı revize edilmeli, Türkiye'deki ilkokul İngilizce programlarında kültürlerarası ve dil öğrenme stratejilerine ağırlık verilmelidir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA inci s (2021). Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). , 152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
Chicago inci sibel Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). (2021): 152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
MLA inci sibel Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). , 2021, ss.152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
AMA inci s Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). . 2021; 152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
Vancouver inci s Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). . 2021; 152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
IEEE inci s "Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin)." , ss.152 - 168, 2021. 10.24106/kefdergi.739898
ISNAD inci, sibel. "Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin)". (2021), 152-168. https://doi.org/10.24106/kefdergi.739898
APA inci s (2021). Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). Kastamonu Eğitim Dergisi, 29(1), 152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
Chicago inci sibel Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). Kastamonu Eğitim Dergisi 29, no.1 (2021): 152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
MLA inci sibel Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.29, no.1, 2021, ss.152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
AMA inci s Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). Kastamonu Eğitim Dergisi. 2021; 29(1): 152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
Vancouver inci s Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin). Kastamonu Eğitim Dergisi. 2021; 29(1): 152 - 168. 10.24106/kefdergi.739898
IEEE inci s "Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin)." Kastamonu Eğitim Dergisi, 29, ss.152 - 168, 2021. 10.24106/kefdergi.739898
ISNAD inci, sibel. "Comparison of Primary School English Language Curricula of Turkey and Germany (North Rhine- Westphalia, Baden Württemberg, Berlin)". Kastamonu Eğitim Dergisi 29/1 (2021), 152-168. https://doi.org/10.24106/kefdergi.739898