Yıl: 2021 Cilt: 29 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 169 - 185 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.24106/kefdergi.740432 İndeks Tarihi: 15-10-2021

Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study

Öz:
Purpose: This paper aims to evaluate the findings of studies investigating multiculturalism in social studies teaching in Turkey.Studies examining the concept of multiculturalism, which belongs to an important place in the social studies course, wereanalyzed, and the findings related to what was focused most, what was needed and the subjects that had never beeninvestigated before were presented.Design/Methodology/Approach: The meta-synthesis method, which is one of the qualitative methods based on interpretingand synthesizing the findings of the studies, carried out with a qualitative and mixed method investigating multiculturalism inthe field of social studies teaching. In the meta-synthesis method, researches on the same subject are interpreted from acritical point of view by creating themes or main templates. Within the scope of the “inclusion criteria” determined, 11 studiesexamining multiculturalism in social studies teaching were analysed.Findings: The findings showed that in order to describe the current situation, the great majority of the studies examined thedocuments, and the data collection and data analysis methods were similar due to the document analysis method. Studiesexamining multiculturalism in different units of the curriculum of social studies course show that the situations of addressingmulticulturalism in the program have varied over the years, and that there have been significant developments over time interms of the representation of multiculturalism in the context of learning domain. Studies conducted on social studiestextbooks show that the reflection of multiculturalism on books took place later than the curriculum. As a result, it is seen thatthe level of multiculturalism is still not sufficient.Conclusion: Instead of conducting descriptive studies that determine the extent to which multiculturalism is represented insocial studies documents, social studies researchers are suggested to carry out studies using different methods that createproducts for the creation of multicultural education environments that can be carried out with a social studies curriculum.
Anahtar Kelime:

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çokkültürlülük: Bir Meta-Sentez Çalışması

Öz:
Çalışmanın amacı: Bu çalışma ile Türkiye’de sosyal bilgiler öğretiminde çokkültürlülüğü araştıran çalışmaların değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, sosyal bilgiler dersinde önemli bir yere ait olan çokkültürlülük kavramının incelendiği çalışmalar analiz edilerek bu çalışmalarda en fazla neye odaklandığı, neye ihtiyaç duyulduğu ve daha önce hiç araştırılmamış konulara ilişkin bulgular ortaya konulması sağlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Sosyal bilgiler öğretiminde çokkültürlülüğü araştıran nitel ve karma desenle yürütülmüş çalışmaların nitel bulgularını yorumlamak ve sentezlemek için nitel araştırma desenlerinden meta-sentez yöntemi kullanılmıştır. Meta-sentez yönteminde, aynı konu üzerinde yapılan araştırmalar tema veya ana şablonlar oluşturularak eleştirel bir bakış açısıyla yorumlanır. Çalışmalar “dahil etme ölçütleri” kapsamında değerlendirilmiş ve sosyal bilgiler öğretiminde çokkültürlülüğü inceleyen 11 çalışma olduğu tespit edilmiştir. Bulgular: Elde edilen bulgularda; çalışmaların büyük çoğunluğunda mevcut durumu betimlemeye yönelik olarak dokümanların incelendiği, kullanılan bu yöntemden dolayı da veri toplama yöntemleri ve analiz türlerinin birbirine benzerlik gösterdiği görülmektedir. Sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının farklı öğelerinde çokkültürlülüğü inceleyen çalışmalar, programda çokkültürlülüğe değinilme durumlarının yıllar içinde farklılık gösterdiğini, özellikle öğrenme alanı bağlamında çokkültürlülüğün temsili açısından zaman içinde önemli gelişmelerin olduğunu göstermektedir. Sosyal bilgiler ders kitaplarıyla ilgili yürütülen çalışmalar ise çokkültürlülüğün kitaplara yansımalarının öğretim programlarına göre daha geç olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, çokkültürlülük konusunda hala yeterli bir düzeyde olmadığı görülmektedir. Önemli Vurgular: Sosyal bilgiler araştırmacılarına, çokkültürlülüğün sosyal bilgiler dokümanlarında ne oranda temsil edildiğini tespit eden betimsel çalışmalar yürütmeleri yerine sosyal bilgiler dersi öğretim programıyla yürütülebilecek çokkültürlü eğitim ortamlarının oluşturulması konusunda ürünler ortaya koyan, farklı yöntemlerin kullanıldığı çalışmalar yürütmeleri önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kardaş İşler N (2021). Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. , 169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
Chicago Kardaş İşler Nergiz Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. (2021): 169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
MLA Kardaş İşler Nergiz Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. , 2021, ss.169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
AMA Kardaş İşler N Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. . 2021; 169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
Vancouver Kardaş İşler N Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. . 2021; 169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
IEEE Kardaş İşler N "Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study." , ss.169 - 185, 2021. 10.24106/kefdergi.740432
ISNAD Kardaş İşler, Nergiz. "Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study". (2021), 169-185. https://doi.org/10.24106/kefdergi.740432
APA Kardaş İşler N (2021). Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. Kastamonu Eğitim Dergisi, 29(1), 169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
Chicago Kardaş İşler Nergiz Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. Kastamonu Eğitim Dergisi 29, no.1 (2021): 169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
MLA Kardaş İşler Nergiz Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.29, no.1, 2021, ss.169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
AMA Kardaş İşler N Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2021; 29(1): 169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
Vancouver Kardaş İşler N Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2021; 29(1): 169 - 185. 10.24106/kefdergi.740432
IEEE Kardaş İşler N "Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study." Kastamonu Eğitim Dergisi, 29, ss.169 - 185, 2021. 10.24106/kefdergi.740432
ISNAD Kardaş İşler, Nergiz. "Multiculturalism in Social Studies Teaching: A Meta-Synthesis Study". Kastamonu Eğitim Dergisi 29/1 (2021), 169-185. https://doi.org/10.24106/kefdergi.740432