Yıl: 2021 Cilt: 29 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 127 - 137 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.24106/kefdergi.730465 İndeks Tarihi: 15-10-2021

Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study

Öz:
Purpose: The aim of the research is to determine the student's views on the use of instructional strategy in digital illustrationcourse through invention and to conduct a practice study. Graphic design courses is limited research on the use of differentteaching strategies in the processing of instruction and the discovery of more math, science in areas such as were used. It isthought that the research is important in this aspect and will contribute to the related literature.Design/Methodology/Approach: In the research, which was carried out with 24 students who took the Digital Illustrationcourse of Kastamonu University Faculty of Fine Arts and Design, Department of Graphics, education was carried out using theteaching strategy through invention. In this study, in which screening research, which is one of the quantitative researchdesigns, was used, the data were collected with a 5-point Likert-type scale and a graded scoring key.Findings: As a result of the research, it was determined that the students were active in the educational environment throughthe invention, and that the information was discovered and learned. As a result of student opinions, it has been concludedthat the instructor guides the students and gives hints to the students during the problems encountered during the designprocess. It was concluded that the teaching strategy through the invention is the method that prepares the students foracquiring new information, the information learned in the lesson is used in different lessons, and it is beneficial for studentsto develop their thinking, problem solving and creativity skills.Highlights: The intensity of the curriculum and the lack of hours made it difficult to implement the teaching strategy. Inaddition, according to the character design evaluation criteria, it was determined that the products designed in the teachingenvironment through invention were sufficient and incomplete.
Anahtar Kelime:

Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Dijital İllüstrasyon Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri ve Bir Uygulama Çalışması

Öz:
Çalışmanın amacı: Araştırmanın amacı, buluş yoluyla öğretim stratejisinin dijital illüstrasyon dersinde kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesini sağlamak ve bir uygulama çalışması yapmaktır. Grafik tasarım derslerinin işlenişinde farklı öğretim stratejilerinin kullanımına ilişkin araştırmaların sınırlı olduğu ve buluş yoluyla öğretim stratejisinin daha çok matematik, fen gibi alanlarda kullanıldığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bu yönüyle önem taşıdığı ve ilgili alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Materyal ve Yöntem: Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Bölümü Dijital İllüstrasyon dersini alan 24 öğrenci ile gerçekleştirilen araştırmada, buluş yoluyla öğretim stratejisi kullanılarak öğretim gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma desenlerinden tarama araştırmasının kullanıldığı bu çalışmada veriler 5’li likert tipi ölçek ve dereceli puanlama anahtarı ile toplanmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda buluş yoluyla eğitim ortamında öğrencilerin aktif olduğu, bilgilerin keşfedilerek öğrenildiği tespit edilmiştir. Öğrenci görüşleri neticesinde, öğretim elemanının öğrencilere rehberlik ettiği ve öğrencinin tasarım sürecinde karşılaştığı problemler esnasında öğrenciye ipucu verdiği sonucuna ulaşılmıştır. Buluş yoluyla öğretim stratejisinin öğrencilerin yeni bilgiler elde etmesine zemin hazırlayan yöntem olduğu, derste öğrenilen bilgilerin farklı derslerde kullanıldığı, öğrencilerin düşünme, problem çözme, yaratıcılık becerilerini geliştirmede fayda sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Önemli Vurgular: Öğretim programı yoğunluğunun ve ders saati yetersizliğinin öğretim stratejisinin uygulanmasını zorlaştırdığı görülmüştür. Ayrıca karakter tasarımı değerlendirme kriterlerine göre, buluş yoluyla öğretim ortamında tasarlanan ürünlerin yeterli ve eksik olduğu noktalar tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akengin, Ç., Başbuğ, Z. (2018). Temel sanat eğitiminde buluş yoluyla öğretim yaklaşımın önemi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1). 133- 143.
  • Akınoğlu, O. (2018). Öğretim stratejileri. A.Arı (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 67-84). Konya: Eğitim.
  • Balamir, B. (1999). Sanat eğitiminde özgürlük ve özgünlük. Ankara: Kültür Bakanlığı.
  • Becer, E. (2009). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost.
  • Bilen, M. (2006). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı.
  • Büyükkaragöz, S., & Çivi, C. (1997). Genel öğretim metotları. Konya: Öz Eğitim.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Deniz, T. (2010). Buluş yoluyla öğretim yaklaşımının siyasi coğrafya konularının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2012). Öğretim ilke ve yöntemleri öğretme sanatı. Ankara: Öz Baran.
  • Doğanay, A. (Ed.). (2011). Öğretme öğrenme strateji ve modelleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gliem, A.J. & Gliem, R.R. (2003). “Calculating, Interpreting and Reporting Cronbach’s Alpha Reliability Coefficient For Likert-Type Scales”, Midwest Research To Practice Conference In Adult, Continuing and Community Education, 4-6 October, 82-88, USA.
  • Kara, C. (2019). Çocuk kitapları için karakter tasarımından kitap tasarımına deneysel bir illüstrasyon örneği. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi,42, 33-50. DOI: 10.32547/ataunigsed.524314.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Karaağaçlı, M. (2011). Öğretimde kuramlar ve yaklaşımlar. Ankara: Sage.
  • Mamur, N. (2010). Görsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2). 175-188.
  • Önal, H. (2013). Online video eğitim platformlarının tasarım programlarını öğrenmeye katkısı. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özcan, B. N., & Türnüklü, E. (2013). Buluş yoluyla öğrenme yönteminin ilköğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerine etkisinin incelenmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 29- 45.
  • Sönmez, V. (2009). Program geliştirmede öğretmen elkitabı (15. Baskı). Ankara: Anı.
  • Temizöz, Y., & Özgün Koca, S. A. (2008). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 89-103.
  • Tepecik, A. (2002). Grafik Sanatlar. Ankara: Detay ve Sistem Ofset.
  • Tuna, S. (2011). İlköğretimde tasarım eğitimi. A. O. Alakuş & L. Mercin (Ed.), Sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi içinde (s. 189-200). Ankara: Pegem.
  • Saygılı, G. (Ed.). (2015). İlkokulda kullanılan strateji, yöntem ve teknikler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, M. (2010). Görsel sanatlar eğitiminde uygulamalar. Ankara: Data.
APA Canbolat S, YILMAZ M (2021). Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. , 127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
Chicago Canbolat Sofya Cihan,YILMAZ Meliha Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. (2021): 127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
MLA Canbolat Sofya Cihan,YILMAZ Meliha Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. , 2021, ss.127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
AMA Canbolat S,YILMAZ M Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. . 2021; 127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
Vancouver Canbolat S,YILMAZ M Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. . 2021; 127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
IEEE Canbolat S,YILMAZ M "Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study." , ss.127 - 137, 2021. 10.24106/kefdergi.730465
ISNAD Canbolat, Sofya Cihan - YILMAZ, Meliha. "Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study". (2021), 127-137. https://doi.org/10.24106/kefdergi.730465
APA Canbolat S, YILMAZ M (2021). Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. Kastamonu Eğitim Dergisi, 29(1), 127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
Chicago Canbolat Sofya Cihan,YILMAZ Meliha Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. Kastamonu Eğitim Dergisi 29, no.1 (2021): 127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
MLA Canbolat Sofya Cihan,YILMAZ Meliha Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.29, no.1, 2021, ss.127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
AMA Canbolat S,YILMAZ M Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2021; 29(1): 127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
Vancouver Canbolat S,YILMAZ M Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2021; 29(1): 127 - 137. 10.24106/kefdergi.730465
IEEE Canbolat S,YILMAZ M "Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study." Kastamonu Eğitim Dergisi, 29, ss.127 - 137, 2021. 10.24106/kefdergi.730465
ISNAD Canbolat, Sofya Cihan - YILMAZ, Meliha. "Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study". Kastamonu Eğitim Dergisi 29/1 (2021), 127-137. https://doi.org/10.24106/kefdergi.730465