Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki
Amaç: Bu araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin eğitim ile ilgilialgıladıkları stres ve internet bağımlılığı arasındaki ilişkininincelenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma Mart-Nisan 2016tarihleri arasında 258 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerintoplanması için Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ve İnternetBağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin istatistikseldeğerlendirilmesinde Mann-Whitney U, Kruskal Wallis Test veSpearman Korelasyon Testi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.87±0.95’dir. ÖğrencilerinHemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği toplam puan ortalaması 55.17±15.01olup, ölçeğin alt boyutları olan uygulama stresi puan ortalaması27.64±7.83, akademik stres puan ortalaması 27.51±7.82 ve İnternetBağımlılığı Ölçeği puan ortalaması 34.29±12.26’dır. Uygulama veakademik stres alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı birkorelasyon olduğu, Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ile İnternetBağımlılığı Ölçeği arasında ilişki olmadığı saptanmıştır.Sonuç: Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin hemşirelikeğitimi ile ilgili orta derecede stres algıladıkları, internetbağımlılığının olmadığı, bağımlılık riskinin ise düşük orandaolduğunu göstermektedir.