Yıl: 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 58 - 64 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 20-10-2021

Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki

Öz:
Amaç: Bu araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin eğitim ile ilgilialgıladıkları stres ve internet bağımlılığı arasındaki ilişkininincelenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma Mart-Nisan 2016tarihleri arasında 258 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerintoplanması için Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ve İnternetBağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin istatistikseldeğerlendirilmesinde Mann-Whitney U, Kruskal Wallis Test veSpearman Korelasyon Testi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.87±0.95’dir. ÖğrencilerinHemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği toplam puan ortalaması 55.17±15.01olup, ölçeğin alt boyutları olan uygulama stresi puan ortalaması27.64±7.83, akademik stres puan ortalaması 27.51±7.82 ve İnternetBağımlılığı Ölçeği puan ortalaması 34.29±12.26’dır. Uygulama veakademik stres alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı birkorelasyon olduğu, Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ile İnternetBağımlılığı Ölçeği arasında ilişki olmadığı saptanmıştır.Sonuç: Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin hemşirelikeğitimi ile ilgili orta derecede stres algıladıkları, internetbağımlılığının olmadığı, bağımlılık riskinin ise düşük orandaolduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelime:

The Relationship between Perceived Education Stress and Internet Addiction among Nursing Students

Öz:
Aim: This study aims to investigate the relationship between perceived education stress and internet addiction among nursing students. Material and Methods: This descriptive study was conducted with 258 students between March and April 2016. Data were collected by using Nursing Education Stress Scale and Internet Addiction Scale. Mann Whitney U test, Kruskal Wallis, and Spearman Correlation tests were used for statistical evaluation of the data. Results: The average age of students is 20.87 ± 0.95. The mean scores of the students on the Nursing Education Stress Scale; 55.17±15.01 for the total score, 27.64±7.83 for the practice level, 27.51±7.82 for the academic level, and Internet Addiction Scale mean score is 34.29 ± 12.26. It was determined that there is a significant positive correlation between practice and academic stress sub-dimensions, and there is no relationship between the Nursing Education Stress Scale and the Internet Addiction Scale. Conclusion: The research results show that students perceive moderate stress related to nursing education, have no internet addiction, and have a low risk of addiction.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KÖSE G, ayhan h, Tastan S, iyigün e, ÖZÇAKIR A (2021). Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. , 58 - 64.
Chicago KÖSE Gülşah,ayhan hatice,Tastan Sevinc,iyigün emine,ÖZÇAKIR Ayşe Nur Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. (2021): 58 - 64.
MLA KÖSE Gülşah,ayhan hatice,Tastan Sevinc,iyigün emine,ÖZÇAKIR Ayşe Nur Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. , 2021, ss.58 - 64.
AMA KÖSE G,ayhan h,Tastan S,iyigün e,ÖZÇAKIR A Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. . 2021; 58 - 64.
Vancouver KÖSE G,ayhan h,Tastan S,iyigün e,ÖZÇAKIR A Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. . 2021; 58 - 64.
IEEE KÖSE G,ayhan h,Tastan S,iyigün e,ÖZÇAKIR A "Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki." , ss.58 - 64, 2021.
ISNAD KÖSE, Gülşah vd. "Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki". (2021), 58-64.
APA KÖSE G, ayhan h, Tastan S, iyigün e, ÖZÇAKIR A (2021). Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 8(1), 58 - 64.
Chicago KÖSE Gülşah,ayhan hatice,Tastan Sevinc,iyigün emine,ÖZÇAKIR Ayşe Nur Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 8, no.1 (2021): 58 - 64.
MLA KÖSE Gülşah,ayhan hatice,Tastan Sevinc,iyigün emine,ÖZÇAKIR Ayşe Nur Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, vol.8, no.1, 2021, ss.58 - 64.
AMA KÖSE G,ayhan h,Tastan S,iyigün e,ÖZÇAKIR A Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2021; 8(1): 58 - 64.
Vancouver KÖSE G,ayhan h,Tastan S,iyigün e,ÖZÇAKIR A Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2021; 8(1): 58 - 64.
IEEE KÖSE G,ayhan h,Tastan S,iyigün e,ÖZÇAKIR A "Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki." Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 8, ss.58 - 64, 2021.
ISNAD KÖSE, Gülşah vd. "Hemşirelik Öğrencilerinde Eğitim Stresi Algısı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki". Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 8/1 (2021), 58-64.