Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors

Yıl: 2005 Cilt: 30 Sayı: 136 Sayfa Aralığı: 68 - 76 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors

Öz:
The aim of this study is to examine primary school teachers’ perceptions on the teaching competencies of inservice training (INSET) programs’ instructors in the context of improving the quality of INSET programs for primary school teachers. The subjects of this study were primary school teachers (n=130) in the city center of Bolu. The quantitative data were collected through a likert type scale during the fall semester of 2002 - 2003 academic year. The results of this study indicated that the following teaching competencies: answering the questions clearly when they are asked, using audio and visual course materials effectively during the INSET programs, relating the subjects to be taught or to be studied during the lessons to real life situations, informing teachers about the latest developments in their subject areas were mostly emphasized by the primary school teachers.
Anahtar Kelime: primary education inservice education teacher views teaching competencies elementary school teachers teacher perceptions

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim Programlarında Görevli Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yeterliklerine İlişkin Görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim programlarında kalitenin artırılması bağlamında, ilköğretim okulu öğretmenlerine yönelik hizmetiçi eğitim programlarında görevli öğretim elemanlarının, öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmanın örneklemini, Bolu İli merkezinde görev yapmakta olan ilköğretim okulu öğretmenleri (n=130) oluşturmaktadır. Çalışmada niceliksel veriler Likert tipi bir ölçek ile 2002 – 2003 öğretim yılı güz döneminde toplanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin, sorulan sorulara açık bir şekilde cevap verme, hizmetiçi eğitim programları süresince görsel ve işitsel ders materyallerini etkili biçimde kullanma, dersler sırasında çalışılan veya öğrenilen konuları gerçek yaşamla ilişkilendirme ve kursiyer öğretmenleri alanları ile ilgili en son gelişmelerden haberdar etme gibi öğretmen yeterliklerini çoğunlukla vurguladıkları bulunmuştur.
Anahtar Kelime: öğretmen görüşleri öğretim yeterlilikleri ilk öğretim öğretmenleri öğretmen algılamaları ilk öğretim hizmet içi eğitim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Armutçuoğlu, G. (1992). Hizmetiçi eğitimde görev alan öğretmenlerde bulunması gereken nitelikler. Eğitim Dergisi. 1 (2), 86-117.
  • Balta, N. (1997). Hizmetiçi eğitim programlarını uygulayan konunun uzmanı olmalıdır. Milli Eğitim. 133, 40.
  • Bedük, A.E. (1997). Okullar da hizmetiçi eğitim planlaması yapabilmeli ve uygulamalıdır. Milli Eğitim. 133, 7-8.
  • T.C. Bolu Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü İLSİS Bürosu Verileri.
  • Bonstingl, J.J. (1996). (2nd Edition). Schools of quality: An introduction to total quality management in education. Alexandria, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Bozkurt, E. (1999). Aktif öğretme-öğrenme stratejileri ve materyalleri kullanım seminerinin ardından. Çağdaş Eğitim. 258, 41-42.
  • Cameron, D. (1996). The role of teachers in establishing a quality-assurance system. Phi Delta Kappan. 78 (3) 225-227.
  • Çıngı, H. (1994). (2. Baskı). Örnekleme kuramı. Ankara: H.Ü. Fen Fakültesi Basımevi.
  • Darling-Hammond, L. (1996). What matters most : A competent teacher for every child. Phi Delta Kappan. 78, 193-200.
  • Goldberg, M.F. (2001). Balanced optimism : An interview with Linda Darling-Hammond. Phi Delta Kappan. 82 (9), 687-689.
  • Hendrickson, J. and O’shea, D. (1993). Putting a new face on an old strategy. Preventing school failure. 37 (2), 31-36.
  • Holt, M. (1993). The educational consequences of W. Edwards Deming. Phi Delta Kappan. 74 (5), 382-388.
  • Kaufman, R. and Zahn, D. (1993). Quality management plus: The continuous improvement of education. California: Corwin Press, Inc.
  • Kuteş, Z. (1997). Hizmetiçi eğitime ilgi gösterilmiyor. Milli Eğitim. (133), 38-39.
  • Küçükahmet, L. (1992). Hizmetiçi eğitim: Teori ve uygulamalar. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Özen, R. (1999). İlköğretim okullar 1. kademesinde görevli yabancı dil (İngilizce) öğretmenlerine yönelik açılması muhtemel bir hizmetiçi eğitim programında görev alacak öğretim elemanlarının mesleki niteliklerine ilişkin öğretmenlerin görüşleri. VIII. Ulusal eğitim bilimleri poster bildirisi. 01-03 Eylül 1999. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Trabzon.
  • Özen, R. (2001). The perceptions of academicians in relation to the teaching skills of inservice training (INSET) programs’ instructors for 4th-5th grade classes english language teachers. Paper presented during 22nd TESOL Greece Convention held in Athens, Greece, March, 10th-11th, 2001.
  • Özen, R. (2002). Üniversite öğretim elemanlarının ülkemizde düzenlenen hizmetiçi eğitim programlarındaki kalitenin artırılmasına ilişkin görüşleri. XI. Eğitim Bilimleri Kongresi bildirisi, 23-26 Ekim 2002. Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
  • Özen, R. (2004). Hizmetiçi eğitim programlarında görev alan öğretim elemanlarının yeterliklerine ilişkin kursiyerlerin görüşleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı bildirisi. 06-09 Temmuz 2004. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Özer, B. (2004). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitimi: Katılma durumları, beklentileri ve engelleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 06-09 Temmuz 2004, bildiri özetleri kitapçığı (Ss:68-69) İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya. Ankara : Pegem A Yayıncılık.
  • Öztürk, Ş. (1997). Ülke çapında hizmetiçi eğitimi koordine edecek ulusal bir kurum yok. Milli Eğitim. (133), 43.
  • Paykoç, F. and Schorn, F. (1993). Strengthening inservice education for teachers and educational leaders in Türkiye : Final report. Turkish National Education Development Project. Ankara : Ministry of National Education.
  • Sabaz, S. (2004). Hizmetiçi eğitime bakış. Çağdaş Eğitim. (307), 58-59.
  • Shanker, A. (1996). Quality assurance: What must be done to strengthening the teaching profession. Phi Delta Kappan. 78 (3), 220-224.
  • Şişman, M. ve Turan, S. (2001) Eğitimde toplam kalite yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tekışık, H.H. (1983). Mesleki yayınlar ve öğretmenlerin hizmetiçinde eğitimi. Çağdaş Eğitim. 89, 1-5.
  • Yıldız, E. (2001). İlköğretim müfettiş yardımcıları için düzenlenen hizmetiçi eğitim kursu. Eğitim ve Denetim. 6, 52.
APA ÖZEN R (2005). Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. , 68 - 76.
Chicago ÖZEN Raşit Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. (2005): 68 - 76.
MLA ÖZEN Raşit Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. , 2005, ss.68 - 76.
AMA ÖZEN R Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. . 2005; 68 - 76.
Vancouver ÖZEN R Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. . 2005; 68 - 76.
IEEE ÖZEN R "Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors." , ss.68 - 76, 2005.
ISNAD ÖZEN, Raşit. "Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors". (2005), 68-76.
APA ÖZEN R (2005). Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. Eğitim ve Bilim, 30(136), 68 - 76.
Chicago ÖZEN Raşit Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. Eğitim ve Bilim 30, no.136 (2005): 68 - 76.
MLA ÖZEN Raşit Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. Eğitim ve Bilim, vol.30, no.136, 2005, ss.68 - 76.
AMA ÖZEN R Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. Eğitim ve Bilim. 2005; 30(136): 68 - 76.
Vancouver ÖZEN R Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors. Eğitim ve Bilim. 2005; 30(136): 68 - 76.
IEEE ÖZEN R "Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors." Eğitim ve Bilim, 30, ss.68 - 76, 2005.
ISNAD ÖZEN, Raşit. "Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors". Eğitim ve Bilim 30/136 (2005), 68-76.