Yıl: 2004 Cilt: 4 Sayı: 8 Sayfa Aralığı: 69 - 89 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Öz:
Bu araştırmada 2003-2004 öğretim yılında mili eğitim bakanlığı tarafından okullarda pilot uygulamaya başlanılan okul meclisleri projesi ile ilgili olarak öğretmenlerin ne derecede bilgi sahibi olduğu ve okul projesinin okullarda uygulanmasının gerekliliğine ilişkin öğretmenlerin düşüncelerini ortaya koymak istenmiştir. Araştırma Bolu İl merkezinde okul meclisleri projesinin pilot uygulamasının gerçekleştirildiği okullarda görev yapan 104 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan anket aracılığı ile toplanmıştır. Anket 26 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde % , frekans hesaplamaları kullanılmıştır.
Anahtar Kelime: öğretmen görüşleri milli eğitim bakanlığı öğrenci konseyleri Ankara Türkiye pilot proje demokrasi eğitimi milli eğitim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları

Democracy Education and Teachers Opinions About the Student Councils Project

Öz:
In this research, it was aimed to determine how well teachers were informed about the student councils project that has been inaugurated in the 2003-2004 academic year as a pilot study in the primary and secondary schools in Turkey by the Ministry of Education and to demonstrate teachers’ opinions about the necessity of the implementation of the project in their own schools. The research was conducted upon 104 teachers working in the schools in the Bolu District in which the pilot project has been implemented. The data has been collected by questionnaires prepared by the researchers. The questionnaire contains 26 items. Descriptive analysis of the data both in terms of frequency and percentage has been provided.
Anahtar Kelime: Turkey pilot project democracy education national education teacher views ministry of national education student councils Ankara

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesi’nin 16 Ekim 2002 tarihli “Demokratik Yurttaşlık Eğitimi Tavsiye Kararları”. http://nigde.meb.gov.tr/haber/dyetk.html, 29.01.2004.
  • Aydoğan İ.; Kukul F. (2003). “Öğretmenler ile Öğretim Üyelerinin Demokratik Davranışlarının Analizi”. Eğitim Araştırmaları. 3,11:23-31.Ankara: Anı Yayın.
  • Bursalıoğlu, Ziya. (2002). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara.
  • Büyükaragöz, Savaş.(1990). Demokrasi Eğitimi. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
  • Gözaydın İ.B.; Dicleli, B. (1999). Yurttaş 2000. İstanbul:Türk Metal İş Sendikası yayınları.
  • Kepenekçi, Y.K. (2003). “Demokratik Okul”. Eğitim Araştırmaları. Sayı 11. Ankara:Anı Yayıncılık.
  • Levin, Benjamin. (1998). The Educational Requirement for Democracy. Curriculum Inquiry 28: 1, 57-79.
  • MEB İnternet Sitesi Duyurular Bölümü. “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi’nin Milli Eğitim Sistemimiz Açısından Önemi”. http://www.meb. gov.tr/duyurular/duyurular/ttkb/DemEgtOkMecProjesi/Ek_3_OgrMe 03.04.2004.
  • St. Joseph Primary Schol. (2003). The Student Council. www.enicholl.com/ html-files/student-council.htm. 24.04.2004.
  • Tanilli, Server. (1981). Uygarlık Tarihi. İstanbul: Say Kitap Pazarlama.
  • Tebliğler Dergisi. (2004). Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi. www.meb.edu.tr. 22.04.2004.
  • The Deep Consertium. (2004). Democracy Education Exchange Project. www.globaled.org/DEEP. 22.04.2004.
  • Theisen, R. (2002). Modeling democracy in student governance after 9/11. The Education Digest, 67, 18-23.
  • Touraine, Alain. (2002). (Çeviren: Olcay Kunal). Demokrasi Nedir?. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Virginia University. (2002). Student Council. http://www.uvastudentcouncil. com 26.04.2004.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek Hasan. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yılmaz, Aytekin. (2000). Modern Demokrasi: Gelişimi ve Sorunları. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları.
APA EMİR S, KAYA Z (2004). Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. , 69 - 89.
Chicago EMİR Serap,KAYA ZAFER Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. (2004): 69 - 89.
MLA EMİR Serap,KAYA ZAFER Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. , 2004, ss.69 - 89.
AMA EMİR S,KAYA Z Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. . 2004; 69 - 89.
Vancouver EMİR S,KAYA Z Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. . 2004; 69 - 89.
IEEE EMİR S,KAYA Z "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri." , ss.69 - 89, 2004.
ISNAD EMİR, Serap - KAYA, ZAFER. "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri". (2004), 69-89.
APA EMİR S, KAYA Z (2004). Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(8), 69 - 89.
Chicago EMİR Serap,KAYA ZAFER Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, no.8 (2004): 69 - 89.
MLA EMİR Serap,KAYA ZAFER Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.4, no.8, 2004, ss.69 - 89.
AMA EMİR S,KAYA Z Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 4(8): 69 - 89.
Vancouver EMİR S,KAYA Z Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 4(8): 69 - 89.
IEEE EMİR S,KAYA Z "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, ss.69 - 89, 2004.
ISNAD EMİR, Serap - KAYA, ZAFER. "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/8 (2004), 69-89.