Yıl: 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 82 - 89 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 01-12-2021

COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar

Öz:
Küreselleşme ile bilginin hızlı yayılması ve yaşanan teknolojik gelişmeler, bireysel ve toplumsal yaşantıyı farklı boyutlardaetkilemektedir. Dünyada ve ülkemizde yaşanan Covid-19 (Korona virüs) salgını bireysel ve sosyal hayatı önemli ölçüdesınırlandırmaktadır. Korona virüs, diğer alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da birtakım değişikliklere ve olumsuzluklara nedenolmuştur. Covid-19 salgını, başta ekonomi olmak üzere eğitim sistemleri ile toplumsal ve bireysel hayatı derinden etkilemektedir.Salgının hem yaygınlığı hem de etkilerinin derinliği göz önünde bulundurulduğunda, yaşanan salgının insanlığın yakın tarihtekarşılaştığı en büyük kriz olduğu söylenebilir. Salgının ne zaman sona ereceği ile ilgili farklı kestirimler olmasına rağmen bittiktensonra da etkilerinin başta eğitim olmak üzere tüm yaşam alanlarında devam edeceği öngörülmektedir. Covid-19 salgını öncesindeve sonrasında öğrenme ortamlarında dijitalleşmeye yönelik pek çok gelişme yaşanmıştır. Bu gelişmeler ile eğitim öğretim sürecindeyaşanan zorunlu değişimler öğrenci, öğretmen ve bütün eğitim paydaşlarını etkilemiştir. Bu süreçte başta merkezi hükümetolmak üzere tüm karar vericiler yaşanacak olumsuzlukların önüne geçmek, salgının etkisini ve yayılımını azaltmak için birçokönlem almıştır. Eğitim alanında ise alınan önlemlerden birisi de yüz yüze eğitime ara vermek ve mümkün olan şekliyle tüm eğitimsüreçlerini uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştirmek olmuştur. Bu çalışma eğitimdeki pandemi risklerine karşı yapılabileceklerkonusunda oldukça önem arz etmektedir. Çalışmada, doküman inceleme yöntemi ile pandemi sürecinde Türkiye’de Milli EğitimBakanlığı’nın uzaktan eğitime yönelik stratejileri incelenmiştir. Çok yakın gelecekte sürekli öğrenme bağlamında uzaktan eğitim,Korona virüs gibi zorunlu durumlar dışında da yüz yüze öğrenme gibi asıl eğitim platformu olacağı öngörülebilir.
Anahtar Kelime:

The Coronavirus: New Quests in Education

Öz:
The rapid spread of information and technological developments with globalization affect individual and social life in differentdimensions. The Covid-19 (Corona virus) epidemic in the world and in our country significantly limits individual and social life. Thecorona virus has caused some changes and negativities in the field of education, as in other fields. The Covid-19 epidemic deeplyaffects education systems, especially the economy, and social and individual life. Considering both the prevalence and the depthof its effects, it can be said that the epidemic is the biggest crisis humanity has faced in recent history. Although there are differentpredictions and scientific opinions about when the epidemic will end, it is predicted that the effects of the epidemic will continuein all areas of life, especially education. There have been many developments regarding digitalization in learning environmentsbefore and after the Covid-19 outbreak. With these developments, the obligatory changes experienced in the education processaffected students, teachers and all education stakeholders. In this process, all decision-makers, especially the central government,have taken many measures to prevent adversities and reduce the impact and spread of the epidemic. In the field of education,one of the measures taken was to suspend face-to-face education and to realize all education processes as distance educationas possible. This study is very important about what can be done against the risk of pandemic that the education. In this study,the strategies of Ministry of Education in Turkey for distance education in the pandemic process are analyzed with documentscanning methods. In the very near future, it can be predicted that it will be the main educational platform such as face-to-facelearning in the context of continuous learning, except for compulsory situations such as distance education and Corona virus
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akmansoy, V. (2012). Kaos Teorisi ve Eğitime Yansımaları. Meh- met Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bur- dur.
  • Akpınar, Y. (2003). Öğretmenlerin Yeni Bilgi Teknolojileri Kulla- nımında Yükseköğretimin Etkisi: İstanbul Okulları Örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 2(2).
  • Aktaş, U. (2020). Türkiye’de Salgının Eğitime Etkisi. https://sar- kac.org/2020/05/turkiyede-salginin-egitime-etkisi-ogrenci- ler-dijital-ucurumu-anlatiyor/ Erişim tarihi: 22.08.2020.
  • Altıparmak, M., Kapıdere, M. ve Kurt, İ. D. (2011). E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yöne- tim Sistemleri. Akademik Bilişim’11-XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı (319-327). Malatya.
  • Altunel, M. (2020). 5 Soru: Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Eğitim ve Öğretmenlere Etkisi. https://www.setav.org/5-so- ru-koronavirus-covid-19-salgininin-egitim-ve-ogretmenle- re-etkisi/, Erişim tarihi: 20.04.2020.
  • Arkan, A. (2020, 22 Nisan). Koronavirüs sonrası eğitim. https:// www.setav.org/koronavirus-sonrasi-egitim/ Erişim tarihi: 22.08.2020.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirme- ler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3). 112-142.
  • Burgess, S. ve Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and lear- ning: The impact of COVID-19 on education. VOX CEPR Policy Portal. https://voxeu.org/article/impact-covid-19-e- ducation Erişim tarihi: 01.04.2020.
  • Bülbül, M. Ş. (2008). Kaos ve Eğitim. https://books.google.com. tr/books?id=0mos0i1T0p8C&printsec=frontcover&hl=tr&- source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamala- rı. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Cantekin, B. (2020). Corona Virüs Online Eğitimi Nasıl Etkiledi? https://www.iienstitu.com/blog/corona-virus-online-egiti- mi-nasil-etkiledi Erişim tarihi: 16.09.2020.
  • Cao, H, J. Jiang, L. B. Oh, Li, H. X. Liao, ve Z. Chen (2013). A Mas- low’s hierarchy of needs analysis of social networking ser- vices continuance. Journal of Service Management, 24(2), 170-190.
  • Çetinkaya Aydın, G. (2020). COVID-19 Salgını Sürecinde Öğret- menler. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-sure- cinde-ogretmenler adresinden erişim tarihi: 25.10.2020.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massıve open onlıne course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Der- gisi (Journal of Research in Education and Teaching), 4 (4), 15-22.
  • Erktin, E. (2020). https://haberler.boun.edu.tr/tr/haber/ prof-dr-emine-erktin-salginda-uzaktan-egitim-konusulur- ken-egitimde-nitelik-ve-icerik-goz-ardi Erişim tarihi: Ön- deş, Ö. 25.05.2020.
  • Ersoy, F. (2018). İlham Veren Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ahlaki Kimlik Profillerinin Gömülü Teori Bağlamında İnce- lenmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Göral, F. (2020). https://fef.istinye.edu.tr/tr/haberler/pande- mi-doneminde-hayat-boyu-ogrenmenin-onemi. Erişim ta- rihi: 25.08.2020.
  • Gündüz Öğüdücü, Ş. (2020). Koronavirüs sonrası eğitim düzeni. https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/koronavirus-son- rasi-yeni-egitim-duzeni Erişim tarihi: 01.09.2020.
  • Işık, M. ve Çetin, M. (2019). Farklı Kariyer Evrelerindeki Okul Yö- neticilerinin Profesyonel Öğrenme Düzeyleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 824-836.
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 Salgınının Uygulamalı Ders- lere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği, Medeniyet Sanat-İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56. https:// doi.org/10.46641/medeniyetsanat.741737
  • Karip, E. (2020). Covid 19 Okulların kapatılması ve sonrası. ht- tps://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilma- si-ve-sonrasi Erişim tarihi: 24.08.2020.
  • Keleş, M. (2020). Uzaktan Eğitim Platformlarının Avantajları ve Dezavantajları. https://binbiriz.com/blog/uzaktan-egi- tim-platformlarinin-avantajlari-ve-dezavantajlari Erişim tarihi: 23.08.2020.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türki- ye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi / Marmara University Journal of Communication, 21(73-94).
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 Salgını ve Beraberinde Getir- diği Eğitim Süreci, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmala- rı Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289.
  • Leh, A. S. C. (1998) Design of a computer literacy course in tea- cher education. Technology and Teacher Education Annu- al, Online. AACE. ttp://www.coe.uh.edu/insite/elec_pub/ html1998/toc2.htm
  • Mocu, E. N. (2020). https://www.sigortacigazetesi.com.tr/sal- gin-ile-beraber-yasanan-zorunlu-dijitallesme-ogretmenle- rin-rolunu-degistirecek-mi/ Erişim tarihi: 25.08.2020.
  • Moore, M. G. (1973). Towards a theory of independent learning and teaching. Journal of Higher Education, 44(9), 661-679.
  • OECD (2020, Ağustos 29). Efforts to contain virus and save lives should be intensified, and governments should plan stron- ger, more co-ordinated measures to absorb growing econo- mic blow. https://www.oecd.org/coronavirus/en/ adresin- den erişim sağlanmıştır.
  • Özer, M. (2020, Mayıs 18). Covid Salgını Sonrası Dünyada Eği- tim. http://www.meb.gov.tr/covid-19-salgini-sonrasi-dunya- da-egitim/haber/20936/tr Erişim tarihi: 23.08.2020.
  • Özer, M. ve Suna, H. E. (2020). Covid-19 salgını ve eğitim. M. Şeker, A. Özer ve C. Korkut, (Ed.), Küresel toplumun anato- misi: İnsan ve toplumun geleceği içinde (171-192). Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi – TÜBA.
  • Özgenel, M., Işık, M. ve Bahat, İ. (2019). Öğretmenlik İmajı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Fakültesi Dergisi, 52(3). 871-892 DOI: 10.30964/aue- bfd.461440, E-ISSN: 2458-8342, P-ISSN: 1301-3718.
  • Pina, A. A. (2008). How institutionalized is distance learning? A study of institutional role, locale and academic le- vel. Online Journal of Distance Learning Administration, 11(1). http://www.westga.edu/~distance/ojdla/spring111/ pina111.html Erişim tarihi: 21.06.2015.
  • Shisley, S. (2020). Emergency remote learning compared to on- line learning. Erişim Tarihi: 31.10.2020.https://shorturl.at/ gosyC
  • Simonson, M. (2007). Institutional policy issues for Distance Education. In M. G. Moore, (Eds.), Handbook of Distance Education. (pp 355-363) Mahwah, N.J. Lawrence Erlbaum Associates.
  • The World Bank Report Education (May, 2020). The COVID-19 Pandemic: Shocks to education and policy responses. Ret- rieved from https://openknowledge.worldbank.org/bitst- ream/handle /10986/33696/148198.pdf?sequence=4&i- sAllowed=y.
  • Tekke, M. (2019). Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinin en son düzeyleri: Kendini gerçekleştirme ve kendini aşmışlık.
  • Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(4), 1704-1712. doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c.4s.17m
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevri- miçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Telli Yamamoto, G., Demiray, U. ve Kesim, M. (2011). Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar. Elif Yayınevi. Telli Yamamato, G. (2012). Fatih Projesi Geleceğin Eğitimi Çalış- tayı, Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Telli Yamamoto, G. ve Can, E. (2013). Türkiye’de Uzaktan Eği- tim Uygulamalarının Analizi. Yüzer, T. V., Telli Yamamato, G. ve Demiray, U. (Ed.). Türkiye’de e-Öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar IV içinde (s. 193-206). Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 3016, Eskişehir.
  • Şişman, M. (2010). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Pegem Ya- yınları.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and respon- se. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse Eri- şim tarihi: 25.10.2020.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Uzaktan_e%C4%9Fitim. Erişim tarihi: 21.08.2020.
APA IŞIK M, Bahat I (2021). COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. , 82 - 89.
Chicago IŞIK Metin,Bahat Isa COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. (2021): 82 - 89.
MLA IŞIK Metin,Bahat Isa COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. , 2021, ss.82 - 89.
AMA IŞIK M,Bahat I COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. . 2021; 82 - 89.
Vancouver IŞIK M,Bahat I COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. . 2021; 82 - 89.
IEEE IŞIK M,Bahat I "COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar." , ss.82 - 89, 2021.
ISNAD IŞIK, Metin - Bahat, Isa. "COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar". (2021), 82-89.
APA IŞIK M, Bahat I (2021). COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online), 4(1), 82 - 89.
Chicago IŞIK Metin,Bahat Isa COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) 4, no.1 (2021): 82 - 89.
MLA IŞIK Metin,Bahat Isa COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online), vol.4, no.1, 2021, ss.82 - 89.
AMA IŞIK M,Bahat I COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online). 2021; 4(1): 82 - 89.
Vancouver IŞIK M,Bahat I COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online). 2021; 4(1): 82 - 89.
IEEE IŞIK M,Bahat I "COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar." Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online), 4, ss.82 - 89, 2021.
ISNAD IŞIK, Metin - Bahat, Isa. "COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar". Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) 4/1 (2021), 82-89.