Yıl: 2021 Cilt: 1 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 437 - 443 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 13-12-2021

Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği

Öz:
Restorasyon ve konservasyonu eğitimini uzaktan gerçekleştirmek mümkün mü: Belki de ilk ola rak sanat eğitimi üzerine tüm mantığın temeli olan soruya cevap vermeliyiz: sanat eğitimi içinhangi şartların, ortamın olması gereklidir? Sanat eğitimi diğer bilgi biçimlerinden farklı mı? Sa nat eğitiminin diğer alanlara göre ne kadar farklılıklar içerdiğini anlamak için bunlar önemlisorulardır. Sanat, insanın eli, düşünce ve yüreğinin bir araya gelmesidir, diye düşünürsek, enazından yetenek düşünce ve duygunun nasıl koordine edilebileceğini kesinlikle öğretebileceği mizi söyleyebiliriz. Tabi ki yetenek bu anlamda önemli bir yere sahip olabilir ama önemli olan buyeteneğin işlenmesi ve eğitilmesi adına imkan ve şartların oluşturulmasıdır.Restorasyon eğitimi veren kurumlar, içerdiği müfredat ve kapsam olarak uzaktan eğitim sis temi ile öğretimi kurgulamamışlardır. Bu eğitim kurumlarının yapısı, genel olarak farklı türdemalzemenin kullanımı-deneyimlenmesi, laboratuvar çalışmaları ve fizik-kimya gibi farklı disip linlerin bir araya gelmesiyle oluşturulmuştur.
Anahtar Kelime:

Necessity of the Workshop System in Restoration - Conservation Education

Öz:
Is it possible to teach and learn restoration and conservation from a distance? Perhaps we shouldfirst answer the question that is the basis of all logic on art teaching: what conditions must existin order to teach or learn art? Is art education different from other forms of knowledge? These areimportant questions to understand how different arts education is compared to other fields. If wethink that art is the union of human hand, head and heart, we can at least say that we can defi nitely teach how to coordinate talent, thought and feeling. Of course, talent can be an importantcornerstone of this field, but the most important thing is to create the necessary conditions forthe training and processing of this talent. Institutions providing restoration education have not established education with the distan ce education system in terms of its curriculum and scope. The structure of these educationalinstitutions is generally formed by the combination of different disciplines such as the use andexperience of different types of materials, laboratory studies and physics and chemistry.Institutions that provide the education of restoration have never considered offering distan ce learning due to their characteristic structures. The didactic heart of these institutions wasformed not only by the theoretical-scientific disciplines, but also by the laboratories - studioswhere material is shaped, reproduced, reused, and are the most important part of the contactand physical relationship with the material.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Giraldoni, A (1994). X-rays in Art. Bergamo : Grafica &Arte.
  • Maltese, C (2001), Le Tecniche Artistiche, Srtumenti per una nuova cultura, Guide e manuali. Mursia.
  • Berger,G with H.Russell, W (2000). Conservation of paintings, Research and İnnovations. Archetype Publications.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, (8-9-10 Aralık 2016), Konservasyon – Restorasyon alanında mesleki yetkinlik ve unvan tanımları çalıştay raporu. İstanbul
  • Baldini, U. (1978). Teoria del restauro e unita di metodologia. Firenze: Nardini Editore.
  • Lippi, G. (1995). Ambiente, citta, e museo. Firenze: Nardini Editore.
  • Wolbers, R (2000). La pulitura di superfici dipinte. London: İl prato.
  • Akasheh, T.S. (2003). Science and technology in archaeology and conservation. Jordan: Fundacion el lagado andalusi.
  • Baldini, M.S. (1999). İ grandi musei d’arte Firenze. Artigraf-Firenze: Mandragora
  • Rosati.C (1991). Tecniche pittoriche e restauro dei dipinti . Bologna: Edizioni Scientifiche A.Cremonese(E.S.A.C.)
  • Paolini,C.- Faldi,M (2005). Glossario delle tecniche artitiche e del restauro.. Firenze: Edizioni Palazzo Spinelli
  • Scicolone, G.C. (2004). İl restauro dei dipinti contemporanei. Firenze: Nardini Editore.
  • İnnocenti degli, M (2001). La sicureza del lavoro nell’arte, nell’artigianato artistico e nel restauro. Firenze: Edizione Palazzo Spinelli.
  • Varoli, R. ICCROM (2007) Sharing conservation decisions. Rome: Ograro Print.
  • Gastaldi, S. (2020). Didattica a distanza: quell che si puo fare, quel che non si dovrebbe fare . Mondadori Education.
APA AKTİMUR Ö (2021). Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. , 437 - 443.
Chicago AKTİMUR ÖZER Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. (2021): 437 - 443.
MLA AKTİMUR ÖZER Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. , 2021, ss.437 - 443.
AMA AKTİMUR Ö Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. . 2021; 437 - 443.
Vancouver AKTİMUR Ö Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. . 2021; 437 - 443.
IEEE AKTİMUR Ö "Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği." , ss.437 - 443, 2021.
ISNAD AKTİMUR, ÖZER. "Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği". (2021), 437-443.
APA AKTİMUR Ö (2021). Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(23), 437 - 443.
Chicago AKTİMUR ÖZER Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi 1, no.23 (2021): 437 - 443.
MLA AKTİMUR ÖZER Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, vol.1, no.23, 2021, ss.437 - 443.
AMA AKTİMUR Ö Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 1(23): 437 - 443.
Vancouver AKTİMUR Ö Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 1(23): 437 - 443.
IEEE AKTİMUR Ö "Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği." MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1, ss.437 - 443, 2021.
ISNAD AKTİMUR, ÖZER. "Restorasyon - KonservasyonEğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği". MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi 1/23 (2021), 437-443.