Yıl: 2021 Cilt: 1 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 444 - 451 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 13-12-2021

Rönesans ve Eğitim

Öz:
Rönesans’ın dış dünya gerçekliğine yönelmesi ve bireycilik kavramı üzerinde yoğunlaşması bil giyi ön plana çıkartır. Sanatın da bir bilim olarak ele alınışı, sanatçının eğitimini etkiler. Sivilmesenlerin katkısıyla lonca kurallarında görülen gevşeme, sanatçıyı zanaatçı statüsünden gide rek uzaklaştırır ve bilimsel sanat eğitimi önem kazanır. Bu bağlamda, Rönesans atölyeleri mate matik ve geometriye dayanan perspektifin yanı sıra anatomi bilgisinin verildiği mekânlardan biriolarak karşımıza çıkar. Rönesans atölyelerinde anatomi çalışmaları sanatsal erek gereği yapılmışve birçok anatomi çizimleri gerçekleştirilmiştir. Bunun yanı sıra, Floransa’daki Platon Akademisisanatçılara felsefi bilgiyi de sağlamıştır.
Anahtar Kelime:

Renaissance and Education

Öz:
The intention of Renaissance towards the reality of external world and its concentration uponthe concept of individualism emphasizes the knowledge. Handling of the art as a science influ ences the education of the artist. The relaxation observed in rules of guilds by the contributionof civil patrons, moves the artist more and more away from the status of artisan so that artisticeducation become more significant. Within this context, the Renaissance ateliers were one of thecenters of perspective and anatomical studies. In the Renaissance ateliers the study of anatomywas for artistic aims and a lot of technical drawings about anatomy were produced. Besides, TheAcademy of Plato in Florence gave artists the chance to gain philosophical knowledge.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alberti, L.B., (1991). On Painting, Penguin Classics, England.
  • Copenhaver , B.P. ve Schmidt, C.B., (1992). A History of Western Philosophy, Volume 3: Renaissance Philosophy, Oxford University Press, Great Britain.
  • Edgerton, S.Y., (2006). “Brunelleschi’s Mirrror, Alberti’s Window and Galileo’s Perspective Tube”, História Ciências Saude-Manguinhos, V.13, s.151-179.
  • Goodrick-Clarke, N., (2008). The Western Esoteric Traditions: A Historical Introduction, Oxford University Press, England.
  • Hankins, J., (1990). “Cosimo de’ Medici and the Platonic Academy”, Journal of the Warburg and Courtauld Institutes, Volume 53, s.144-162.
  • Hauser, A., (1999). The Social History of Art, Routledge, New York.
  • Öndin, N., (2016). Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı, Hayalperest Yayınları, İstanbul.
  • Öndin, N., (2017). Rönesans ve Simya, Hayalperest Yayınları, İstanbul.
  • Öndin, N., (2020). Gotik Resim ve Heykel Sanatı, Hayalperest Yayınları, İstanbul.
  • Quermann, A., (1998). Ghirlandaio, Köneman, Köln.
  • White, M., (2001). Leonardo İlk Bilgin, İnkılâp Kitabevi, İstanbul.
  • Resim 1: Nanni di Banco, Heykel Atölyesi, 1416, mermer, Orsanmichele, Floransa https://www.wga.hu/support/viewer/z.html
  • Resim 2: Philip Galle, Resim Atölyesi, 1595, gravür, Rijksprentenkabinet, Amsterdam https://nl.pinterest.com/pin/520799144380607596/
  • Resim 3: Leonardo da Vinci, Anatomi Çizimleri, 1506-1507, kâğıt üzerine mürekkep ve kalem, 28,5 x 20,5 cm, Royal Library, Windsor https://www.wga.hu/support/viewer/z.html
  • Resim 4: Villa di Careggi, Floransa http://www.driverandgo.com/en/ville-medicee-2/
  • Resim 5: Andrea di Piero Ferrucci, Marsilio Ficino’nun Büstü, 1521-1522, mermer, Duomo, Floransa https://www.wga.hu/support/viewer/z.html
APA Öndin N (2021). Rönesans ve Eğitim. , 444 - 451.
Chicago Öndin Nilüfer Rönesans ve Eğitim. (2021): 444 - 451.
MLA Öndin Nilüfer Rönesans ve Eğitim. , 2021, ss.444 - 451.
AMA Öndin N Rönesans ve Eğitim. . 2021; 444 - 451.
Vancouver Öndin N Rönesans ve Eğitim. . 2021; 444 - 451.
IEEE Öndin N "Rönesans ve Eğitim." , ss.444 - 451, 2021.
ISNAD Öndin, Nilüfer. "Rönesans ve Eğitim". (2021), 444-451.
APA Öndin N (2021). Rönesans ve Eğitim. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(23), 444 - 451.
Chicago Öndin Nilüfer Rönesans ve Eğitim. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi 1, no.23 (2021): 444 - 451.
MLA Öndin Nilüfer Rönesans ve Eğitim. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, vol.1, no.23, 2021, ss.444 - 451.
AMA Öndin N Rönesans ve Eğitim. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 1(23): 444 - 451.
Vancouver Öndin N Rönesans ve Eğitim. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 1(23): 444 - 451.
IEEE Öndin N "Rönesans ve Eğitim." MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1, ss.444 - 451, 2021.
ISNAD Öndin, Nilüfer. "Rönesans ve Eğitim". MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi 1/23 (2021), 444-451.