Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme

Yıl: 2021 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 24 - 53 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.37217/tebd.774591 İndeks Tarihi: 14-12-2021

Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi bilim dalında 2009 yılından2018 yılına kadar yazılan lisansüstü nicel tezlerin genel eğilimlerini belirlemek, son on yıllıkgelişimini değerlendirmek, tezlerde hata veya eksiklik olup olmadığını kontrol etmek varsayapılan hataları ve eksikleri ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmalar; konu, metodoloji, verianaliz yöntemleri ve raporlanması gereken bazı veriler yönünden incelenmiştir. Çalışmakapsamında Türkiye’de 2009 yılından 2018 yılına kadar yazılan 688 adet lisansüstü nicel tezincelenmiştir. İnceleme sonucunda nicel tezlerde, daha çok örgütsel bağlılık, iş doyumu,mobbing konularının ele alındığı ve genelde popüler konuların olduğu tespit edilmiştir.Çalışmalarda daha çok tarama deseni kullanılmıştır. Öğretmen, öğretmen-yönetici veöğrencilerin en çok çalışılan örneklem grupları olduğu görülmüştür. Ayrıca, t-testi veANOVA uygulanan çalışmaların yoğunlukta olduğu, araştırmalarda genel olarak temeldüzeyde analiz yapıldığı saptanmıştır. %74 oranında etki büyüklüğünün sayısal değerininraporlanmadığı, raporlanan tezlerde ise etki büyüklüğünün %81 oranında yorumlandığı,%68 oranında standart hata ve güven aralığının raporlanmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Examination of Quantitative Graduate Theses Written in Educational Administration and Supervision: A Systematic Review

Öz:
The purpose of this study is to determine the general tendencies of quantitative graduatetheses written in Turkey within the educational administration and supervision field, toevaluate the development of the last ten years, to check whether there are errors ordeficiencies in the theses, and to reveal the mistakes and deficiencies, if any. To this end, thestudies were examined in terms of topic, methodology, data analysis methods, andnecessary data to be reported. A total of 688 quantitative graduate theses written in Turkeyfrom 2009 until 2018 were examined. As a result of the analyses, it was determined thatorganizational commitment, job satisfaction, and mobbing were mostly discussed inquantitative theses and that there were generally popular topics. Survey research was usedmostly in the studies. It was observed that teachers, teacher-administrators, and studentswere the most studied sample groups. In addition, it has been determined that the studiesthat applied t-test and ANOVA outnumber and that the studies are generally analyzed at thebasic level. It was concluded that the numerical value of the effect size had not been reportedin 74% of the studies, the effect size had not been interpreted in 81% in the reported theses,and the standard error and confidence interval had not been reported in 68% of the studies.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ALP Ö, şen s (2021). Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. , 24 - 53. 10.37217/tebd.774591
Chicago ALP ÖZLEM,şen sedat Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. (2021): 24 - 53. 10.37217/tebd.774591
MLA ALP ÖZLEM,şen sedat Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. , 2021, ss.24 - 53. 10.37217/tebd.774591
AMA ALP Ö,şen s Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. . 2021; 24 - 53. 10.37217/tebd.774591
Vancouver ALP Ö,şen s Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. . 2021; 24 - 53. 10.37217/tebd.774591
IEEE ALP Ö,şen s "Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme." , ss.24 - 53, 2021. 10.37217/tebd.774591
ISNAD ALP, ÖZLEM - şen, sedat. "Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme". (2021), 24-53. https://doi.org/10.37217/tebd.774591
APA ALP Ö, şen s (2021). Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 24 - 53. 10.37217/tebd.774591
Chicago ALP ÖZLEM,şen sedat Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19, no.1 (2021): 24 - 53. 10.37217/tebd.774591
MLA ALP ÖZLEM,şen sedat Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.19, no.1, 2021, ss.24 - 53. 10.37217/tebd.774591
AMA ALP Ö,şen s Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021; 19(1): 24 - 53. 10.37217/tebd.774591
Vancouver ALP Ö,şen s Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021; 19(1): 24 - 53. 10.37217/tebd.774591
IEEE ALP Ö,şen s "Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme." Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19, ss.24 - 53, 2021. 10.37217/tebd.774591
ISNAD ALP, ÖZLEM - şen, sedat. "Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü NicelTezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19/1 (2021), 24-53. https://doi.org/10.37217/tebd.774591