Yıl: 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 315 - 333 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 17-11-2021

Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Argümantasyon temelli FeTeMM eğitiminin yedinci sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji ünitesinde yer alan kavramlara yönelik akademik başarılarına, fen bilimlerine karşı tutumlarına ve argümantasyon seviyelerine olan etkisini mevcut programda ön görülen yaklaşımla karşılaştırarak araştırmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada karma model araştırma desenlerinden biri olan iç içe karma metot kullanılmıştır. Bu çalışma, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında, Van ili İpekyolu ilçesine bağlı bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 64 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol grubu 32 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kontrol grubu ile mevcut öğretim programına yönelik ünite planına göre dersler işlenirken, deney grubunda ise argümantasyon temelli FeTeMM etkinlikleri ile dersler işlenmiştir. Çalışma haftada dört ders saati olmak üzere toplam beş hafta sürmüştür. Çalışmada ‘Fen Bilimleri Tutum Ölçeği’, ‘Kuvvet ve Enerji Akademik Başarı Testi’, argümantasyon seviyelerindeki gelişimlerini görmek için ‘Etkinlik kağıtları’ ve yapılan uygulamanın değerlendirilmesi için ‘Yarı yapılandırılmış Mülakat Formu’ veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, argümantasyon temelli FeTeMM eğitimi ile işlenen derslerin, öğrencilerin akademik başarısına ve argümantasyon seviyelerine etkisinin mevcut programdaki yaklaşımlarla işlenen derslerden daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan tutum ölçeği bulgularıincelendiğinde işlenen derslerde kullanılan yöntemin fene karşı olumlu tutum geliştirmede iki grup arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlemlenmiştir. Bulgular ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

The Effect of Argumentation Based Stem Education on 7th Grade Students’ Academic Achievement, Attitude, and Argumentation Levels on Unit of the Force and Energy

Öz:
The aim of this study was to investigate the effect of Argumentation-based STEM education on seventh grade students’ academicachievement, attitude towards science, and argumentation levels on the unit of force and energy by comparing the approach withthe current program. The embedded mixed method design, which is one of the mixed model research designs, was utilized in theinvestigation. This study was carried out with 64 students studying in the seventh grade in a secondary school in the İpekyoludistrict of Van province in the 2018-2019 academic year. In the study, the control group consisted of 32 students and theexperimental group consisted of 32 students. In the research, the lessons were taught according to the unit plan for the currentcurriculum in the control group while it was instructed with the argumentation based STEM activities in the experimental group. The study lasted a total of five weeks, four course hours per week. In the research, the ‘Science Attitude Scale’, ‘Activity andEnergy Academic Achievement Test’, ‘Activity Sheets’ to see students’ progress at the argumentation levels, and ‘Semi structured Interview Form’ for the evaluation of the application were used as the data collection tools. According to the results of the research, it was concluded that the lessons taught with argumentation based STEM education had more effect on students’academic achievement and argumentation levels than the lessons taught according to the approaches in the current curriculum. When the findings of the applied attitude scale were examined, it was observed that the method used in the lessons taught did notlead to a significant difference between the two groups in terms of developing a positive attitude towards science. Findingswere discussed in the light of relevant literature.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜLSEVEN E, TUYSUZ M, TOZLU I (2021). Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. , 315 - 333.
Chicago GÜLSEVEN Emine,TUYSUZ MUSTAFA,TOZLU ISRAFIL Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. (2021): 315 - 333.
MLA GÜLSEVEN Emine,TUYSUZ MUSTAFA,TOZLU ISRAFIL Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. , 2021, ss.315 - 333.
AMA GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. . 2021; 315 - 333.
Vancouver GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. . 2021; 315 - 333.
IEEE GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I "Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi." , ss.315 - 333, 2021.
ISNAD GÜLSEVEN, Emine vd. "Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi". (2021), 315-333.
APA GÜLSEVEN E, TUYSUZ M, TOZLU I (2021). Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education, 8(2), 315 - 333.
Chicago GÜLSEVEN Emine,TUYSUZ MUSTAFA,TOZLU ISRAFIL Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education 8, no.2 (2021): 315 - 333.
MLA GÜLSEVEN Emine,TUYSUZ MUSTAFA,TOZLU ISRAFIL Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education, vol.8, no.2, 2021, ss.315 - 333.
AMA GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education. 2021; 8(2): 315 - 333.
Vancouver GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education. 2021; 8(2): 315 - 333.
IEEE GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I "Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi." Başkent University Journal of Education, 8, ss.315 - 333, 2021.
ISNAD GÜLSEVEN, Emine vd. "Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi". Başkent University Journal of Education 8/2 (2021), 315-333.