Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi
Yıl: 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 315 - 333 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 17-11-2021
Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi
Öz: Bu araştırmanın amacı, Argümantasyon temelli FeTeMM eğitiminin yedinci sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji ünitesinde yer alan kavramlara yönelik akademik başarılarına, fen bilimlerine karşı tutumlarına ve argümantasyon seviyelerine olan etkisini mevcut programda ön görülen yaklaşımla karşılaştırarak araştırmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada karma model araştırma desenlerinden biri olan iç içe karma metot kullanılmıştır. Bu çalışma, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında, Van ili İpekyolu ilçesine bağlı bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 64 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol grubu 32 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kontrol grubu ile mevcut öğretim programına yönelik ünite planına göre dersler işlenirken, deney grubunda ise argümantasyon temelli FeTeMM etkinlikleri ile dersler işlenmiştir. Çalışma haftada dört ders saati olmak üzere toplam beş hafta sürmüştür. Çalışmada ‘Fen Bilimleri Tutum Ölçeği’, ‘Kuvvet ve Enerji Akademik Başarı Testi’, argümantasyon seviyelerindeki gelişimlerini görmek için ‘Etkinlik kağıtları’ ve yapılan uygulamanın değerlendirilmesi için ‘Yarı yapılandırılmış Mülakat Formu’ veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, argümantasyon temelli FeTeMM eğitimi ile işlenen derslerin, öğrencilerin akademik başarısına ve argümantasyon seviyelerine etkisinin mevcut programdaki yaklaşımlarla işlenen derslerden daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan tutum ölçeği bulgularıincelendiğinde işlenen derslerde kullanılan yöntemin fene karşı olumlu tutum geliştirmede iki grup arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlemlenmiştir. Bulgular ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.
Anahtar Kelime: The Effect of Argumentation Based Stem Education on 7th Grade Students’ Academic Achievement, Attitude, and Argumentation Levels on Unit of the Force and Energy
Öz: The aim of this study was to investigate the effect of Argumentation-based STEM education on seventh grade students’ academicachievement, attitude towards science, and argumentation levels on the unit of force and energy by comparing the approach withthe current program. The embedded mixed method design, which is one of the mixed model research designs, was utilized in theinvestigation. This study was carried out with 64 students studying in the seventh grade in a secondary school in the İpekyoludistrict of Van province in the 2018-2019 academic year. In the study, the control group consisted of 32 students and theexperimental group consisted of 32 students. In the research, the lessons were taught according to the unit plan for the currentcurriculum in the control group while it was instructed with the argumentation based STEM activities in the experimental group. The study lasted a total of five weeks, four course hours per week. In the research, the ‘Science Attitude Scale’, ‘Activity andEnergy Academic Achievement Test’, ‘Activity Sheets’ to see students’ progress at the argumentation levels, and ‘Semi structured Interview Form’ for the evaluation of the application were used as the data collection tools. According to the results of the research, it was concluded that the lessons taught with argumentation based STEM education had more effect on students’academic achievement and argumentation levels than the lessons taught according to the approaches in the current curriculum. When the findings of the applied attitude scale were examined, it was observed that the method used in the lessons taught did notlead to a significant difference between the two groups in terms of developing a positive attitude towards science. Findingswere discussed in the light of relevant literature.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Acar, D., Tertemiz, N., & Taşdemir, A. (2018). The effects of STEM training on the academic achievement of 4th graders in science and mathematics and their views on STEM training. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 505-513.
- Aktaş, T. & Doğan, Ö. K. (2018). Argümana dayalı sorgulama öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon seviyelerine etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 778-798.
- Altun, E. (2010). Işık ünitesinin ilköğretim öğrencilerine bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı yöntemi ile öğretimi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Yüksek lisans tezi.
- Asunda, P. A. (2012). Standards for technological literacy and STEM education delivery through career and technical education programs. Journal of Technology Education, 23(2), 44-60.
- Aydın, A., & Kömürkaraoğlu, S. (2016). Işık ve ses ünitesinin öğretiminde jigsaw tekniğinin bilgilerin kalıcılık düzeylerine etkisinin incelenmesi ve bu teknik hakkında öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 335-352.
- Aygen, M. B. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bütünleşik öğretmenlik bilgilerinin desteklenmesine yönelik STEM uygulamaları. Fırat Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Ball, T., Beckett, L., & Isaacson, M. (2015). Formulating the problem: Digital storytelling and the development of engineering process skills. In 2015 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) (pp. 1-5). IEEE.
- Baran, E., Cabzoğlu-Bilici, S., &Mesutoğlu, C. (2015). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) public service announcement development activity. Journal of Inquiry Based Activities, 5(2), 60-69.
- Baydar, Z. (2018). Elektrik enerjisi ünitesinin FeTeMM ve argümantasyona dayalı işlenmesinin öğrencilerin yaratıcılık, tutum, beceri ve öğretim hakkındaki görüşlerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi. Yüksek lisans tezi.
- Becker K., & Park K., (2011). Effects of integrative approaches among science, technology, engineering, and mathematics (STEM) subjects on students’ learning: Apreliminary meta-analysis. Journal of STEM Education, 12(5-6), 23-37.
- Bethke-Wendell, K., & Rogers, C. (2013). Engineering design‐based science, science content performance, and science attitudes in elementary school. Journal of Engineering Education, 102(4), 513-540.
- Bilekyiğit, Y. (2018). Biyoloji dersinde STEM etkinliğinin mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerinin akademik başarılarına ve kariyer ilgilerine etkisinin incelenmesi. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi. Yüksek lisans tezi.
- Bozkurt-Altan, E., Yamak, H., & Buluş Kırıkkaya, E. (2016). FeTeMM eğitim yaklaşımının öğretmen eğitiminde uygulanmasına yönelik bir öneri: Tasarım temelli fen eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212-232.
- Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and 211 Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
- Capraro, R. M., Capraro, M. M., & Morgan, J. R. (Eds.). (2013). STEM project-based learning: An integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) approach. Springer Science & Business Media.
- Ceylan, K. E. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerine dünya ve evren öğrenme alanının bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı yöntemi ile öğretimi. Gazi Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Ceylan, S. (2014). Ortaokul fen bilimleri dersindeki asitler ve bazlar konusunda fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ile öğretim tasarımı hazırlanmasına yönelik bir çalışma. Uludağ Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Cotabish, A., Dailey, D., Robinson, A., & Hughes, G. (2013). The effects of a STEM intervention on elementary students' science knowledge and skills. School Science and Mathematics, 113(5), 215-226.
- Creswell, J.W. & Plano-Clark, V.L. (2015). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (Y. Dede & S. B. Demir, Çev.). Ankara: Anı
- Çetin, P. S., Kutluca, A. Y., & Kaya, E. (2013). Öğrencilerin argümantasyon kalitelerinin incelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(1), 56-66.
- Çevik, M. (2018). Impacts of the project based (PBL) science, technology, engineering and mathematics (STEM) education on academic achievement and career interests of vocational high school students. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(2), 281-305
- Çınar, D. (2013). Argümantasyon temelli fen öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme ürünlerine etkisi. Necmettin Erbakan Üniversitesi: Doktora tezi.
- Çiftçi, M. (2018). Geliştirilen STEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerine, STEM disiplinlerini anlamalarına ve STEM mesleklerini fark etmelerine etkisi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Çorlu M.S., & Çallı E. (2017). STEM kuram ve uygulamalarıyla fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi. İstanbul: Pusula Yayınları
- Çorlu, M.S. (2014). FeTeMM eğitimi makale çağrı mektubu. Turkish Journal of Education, 3(1) 4-10.
- Damar, A., Durmaz, C., & Önder, İ. (2017). Middle school students’ attitudes towards STEM applications and their opinions about these applications. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 1(1), 47-65.
- Dass, P.M., (2015). Teaching STEM effectively with the learning cycle approach. K- 12 STEM Education, 1(1), 5- 12.
- Demircioğlu, T., & Uçar, S. (2014). İnvestigation of written argüments about akkuyu nuclear power plant. Elemantary Education Online, 13(4) 1373-1386.
- Demircioğu, T., & Uçar, S. (2015). Investigating the effect of argument-driven inquiry in laboratory instruction. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(1):267-283.
- Deveci, A. (2009). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı konusunda sosyobilimsel argümantasyon, bilgi seviyeler ve bilişsel düşünme becerilerin geliştirmek. Marmara Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Doğanay, K. (2018). Probleme dayalı STEM etkinlikleriyle gerçekleştirilen bilim fuarlarının ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarılarına ve fen tutumlarına etkisi. Kastamonu Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Driver, R., Newton, P., & Osborne, J. (2000). Establishing the norms of argumentation in classrooms, Science Education, 84(3), 287–312.
- Ercan, S. (2014). Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarının kullanımı. Tasarım temelli fen eğitimi. Marmara Üniversitesi: Doktora tezi.
- Erduran, S., Simon, S., & Osborne, J. (2004). TAPping into argumentation: developments in the application of Toulmin’s argument pattern for studying science discourse Int. Studies in Science Education, 88, 915– 933.
- Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(3), 43-67.
- Fortus, D., Dershimer, R. C., Krajcik, J. S., Marx, R. W., & Mamlok-Naaman, R. (2004). Design-based science and student learning. Journal of Research in Science Teaching,41(10), 1081-1110.
- Fraenkel, J., Wallen, N., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw Hill.
- Gazibeyoğlu T. (2018). STEM Uygulamalarının Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Başarılarına ve Fen Bilimleri Dersine Karşı Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Gökbayrak, S., & Karışan, D. (2017). Investigating the effect of STEM based laboratory activities on preservice science teachers’ STEM awareness. Journal of Human Sciences, 14(4), 4275-4288.
- Gülen, S. (2016). Fen-teknoloji -mühendislik ve matematik disiplinlerine dayalı argümantasyon destekli fen öğrenme yaklaşımının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi: Doktora tezi.
- Gülhan, F. & Şahin, F. (2016). Fen-teknoloji-mühendislik-matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve mesleklerle ilgili görüşlerine etkisi. Pegem Atıf İndeksi, 283-302.
- Han, H. (2013). The analysis of research trends on STEAM instructional program and the development of mathematics-centered STEAM instructional program. Communications of mathematical education, 27(4), 523-545.
- Han, S., Capraro, R., & Capraro, M. M. (2015). How science, technology, engineering, and mathematics (STEM) project-based learning (PBL) affects high, middle, and low achievers differently: The impact of student factors on achievement. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(5), 1089-1113.
- Kanematsu, H., & Barry, D. M. (2016). STEM and ICT education in intelligent environments. Springer International Publishing.
- Karahan, E., Bilici, S. C., & Ünal, A. (2015). Integration of media design processes in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education. Eurasian Journal of Educational Research, 15(60), 221- 240.
- Karataş, F. Ö., Köse, S., & Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 54–69.
- Karcı, M. (2018). 5. Sınıf elektrik ünitesinin öğretiminde kullanılan STEM etkinliklerine dayalı senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımının (STÖY) öğrencilerin akademik başarı, STEM disiplinlerine dayalı meslek seçmeye olan ilgisi ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına olan etkisi. Çukurova Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Keçeci, G., Alan, B., & Kırbağ Zengin, F. (2017). 5. sınıf öğrencileriyle STEM eğitimi uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-17.
- Keeley, P. (2009). Elementary science education in the K-12 system. NSTA Reports.
- Keely, C. B. (2019). Immigration in the interwar period. In Immigration and US Foreign Policy (pp. 43-56). Routledge.
- Kızılay, E. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM alanları ve eğitimi hakkındaki görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 47, 403-417.
- Kier, M. W., Blanchard, M. R., Osborne, J. W., & Albert, J. L. (2014). The development of the STEM career interest survey (STEM-CIS). Research in Science Education, 44(3), 461-481.
- Kim, D., Ko, D., Han, M., & Hong, S. (2014). The effects of science lessons applying STEAM education program on the creativity and interest levels of elementary students. Journal of the Korean Association for Science Education, 34(1), 43-54.
- Knezek, G., Christensen, R., Tyler-Wood, T. & Periathiruvadi, S. (2013). Impact of environmental power monitoring activities on middle school student perceptions of STEM. Science Education International. 24(1), 98-123.
- Kuhn, D., & Moore, W. (2015). Argumentation as core curriculum. Learning: Research and practice, 1(1), 66-78.
- Lee, G. H., & Lee, S. J. (2013). A study on the relationship between learning styles of students and academic achievement in mathematics-Focusing on freshmen enrolled in a college of science and engineering of the medium-sized university. Communications of Mathematical Education, 27(4), 473-486.
- Mathis, C. A., Siverling, E. A., Glancy, A. W., Guzey, S. S., & Moore, T. J. (2016, June). Students' use of evidencebasedreasoning in K-12 engineering: A casestudy (fundamental). In 2016 ASEE Annual Conference & Exposition.
- Mehalik, M. M., Doppelt, Y., & Schuun, C. D. (2008). Middle‐school science through design‐based learning versus scripted inquiry: Better overall science concept learning and equity gap reduction. Journal of Engineering Education, 97(1), 71-85.
- Meriç, G. & Tezcan, R. (2005). Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının örnek ülkeler kapsamında değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere örnekleri). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 62-82.
- Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
- Moore, T. J., Stohlmann, M. S., Wang, H. H., Tank, K. M., & Roehrig, G. H. (2013). Implementation and integration of engineering in K-12 STEM education. In: J. Strobel, S. Purzer, & M. Cardella (Eds.), Engineering in precollege settings: Research into practice. Rotterdam, the Netherlands: Sense Publishers.
- National Research Council. (2014). STEM learning is everywhere: Summary of a convocation on building learning systems. Washington DC: The National Academic.
- Öğreten, B. (2014). Argümantasyona (bilimsel tartışmaya) dayalı öğretim sürecinin akademik başarı ve tartışma seviyelerine etkisi., Amasya Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Özçakır-Sümen, Ö., & Çalışıcı, H. (2016). Pre-service teachers’ mind maps and opinions on STEM education implemented in an environmental literacy course. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(2), 459- 476.
- Özçelik A. & Akgündüz, D. (2018). Üstün/özel yetenekli öğrencilerle yapılan okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 334- 351.
- Özsoy, N. (2017). STEM ve yaratıcı drama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3),633- 644.
- Pekbay, C. (2017). Fen teknoloji mühendislik ve matematik etkinliklerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi: Yüksek lisans tezi
- Poyraz, G. T. (2018). STEM eğitimi uygulamasında Kayseri ili örneğinin incelenmesi ve uzaktan STEM eğitiminin uygulanabilirliği. Anadolu Üniversitesi: Yüksek Lisans Tezi.
- Roberts, A., & Cantu, D. (2012, June). Applying STEM instructional strategies to design and technology curriculum. In PATT 26 Conference; Technology Education in the 21st Century; Stockholm; Sweden; 26-30 June; 2012 (No. 073, pp. 111-118). Linköping University Electronic Press.
- Sanders, M. (2009). STEM, STEM education, stemmania. The Technology Teacher, 68(4),20-26.
- Schnittka, C., & Bell, R. (2011). Engineering dizayn and conceptual change in science: Addressing thermal energy and heat transfer in eighth grade. International Journal of Science Education, 33(13), 1861-1887.
- Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Gönül Yayıncılık.
- Sevgi, Y. (2016). Gazete haberlerindeki sosyobilimsel konuların argümantasyon yöntemiyle tartışılmasının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme, karar verme ve argümantasyon becerilerine etkisi. Marmara Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Smith, J., & Karr-Kidwell, P. (2000). The interdisciplinary curriculum: a literary review and a manual for administrators and teachers. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED443172.pdf.
- Şahin A., Ayar, M.C., & Adıgüzel T. (2014). STEM related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational Sciences: Theory &Practice,14(1), 13-26.
- Şentürk, F. K. (2017). FeTeMM etkinliklerinin fen bilimleri dersindeki kavramsal anlama vebilimsel yaratıcılık üzerindeki etkileri ve öğrenci görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate student’s misconceptions in science. Journal of Biological Education, 10(2), 159–169.
- Tseng, K. H., Chang, C. C., Lou, S. J., & Chen, W. P. (2013). Attitudes towards science, technology, engineering and mathematics (STEM) in a project-based learning (PjBL) environment. International Journal of Technology and Design Education, 23(1), 87-102.
- Tutak, F., Akaygün, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi uygulaması; Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816.
- Uçar, R. (2019). Argümantasyonla zenginleştirilmiş STEM etkinliklerinin 7.sınıf öğrencilerinin “güneş sistemi ve ötesi‟ ünitesindeki akademik başarılarına, astronomi ‟ye yönelik tutumlarına, eleştirel düşünme eğilimlerine ve STEM kariyer ilgilerine etkisi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi: Yüksek Lisans Tezi.
- Uluay, G., & Aydın, A. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerine kuvvet ve hareket ünitesinin öğretilmesinde argümantasyon odaklı öğrenme sürecinin akademik başarıya etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1779-1799.
- Ural, G., & Bümen, N. (2016). Türkiye’de fen ve teknoloji öğretiminde yapılandırmacılığın öğretimsel uygulamaları üzerine bir meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 41(185), 51-82.
- Venville, G. J., & Dawson, V. M. (2010). The impact of a classroom intervention on grade 10 students’ argumentation skills, informal reasoning, and conceptual understanding of science. Journal of Research in Science Teaching, 47(8), 952-97.
- Voska, K. W., & Heikkinen, H. W. (2000). Identification and analysis of student conceptions used to solve chemical equilibrium problems. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 37(2), 160-176.
- Walsh, E., Anders, K., Hancock, S., &Elvidge, L. (2013). Reclaiming creativity in the era of impact: Exploring ideas about creative research in science and engineering. Studies in Higher Education, 38(9), 1259-1273.
- Wang, H. (2016). From mathematics to philosophy (RoutledgeRevivals). Routledge.
- Wang, M. T. (2012). Educational and career interests in math: a longitudinal examination of the links between perceived classroom environment, motivational beliefs, and interests. Developmental Psycholology, 48, 1643–1657.
- Wiley, D.& Hilton III, J. (2009). Openness, dynamic specialization, and the disagree gated future of higher education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 10(5), 1-16.
- Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265.
- Yasak, M. T. (2017). Tasarım temelli fen eğitiminde, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulamaları: Basınç konusu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi: Yüksek lisans tezi.
- Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
- Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
- Yıldırım, B., & Selvi, M., (2017). STEM uygulamaları ve tam öğrenmenin etkileri üzerine deneysel bir çalışma. Journal of Theory and Practice in Education,13(2), 183-210.
- Yıldırım, B., & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-40.
- Yıldırım, B., & Türk, C. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşleri: uygulamalı bir çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 195-213.
- Zhou, K. Z.& Wu, F. (2010). Technological capability, strategic flexibility, and product innovation. Strategic Management Journal, 31(5), 547-561.
- Zohar, A., & Nemet, F. (2002). Fostering students‘knowledge and argumentation skills through dilemmas in human genetics. Journal of Research in Science Teaching, 39(1), 35–62.
APA | GÜLSEVEN E, TUYSUZ M, TOZLU I (2021). Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. , 315 - 333. |
Chicago | GÜLSEVEN Emine,TUYSUZ MUSTAFA,TOZLU ISRAFIL Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. (2021): 315 - 333. |
MLA | GÜLSEVEN Emine,TUYSUZ MUSTAFA,TOZLU ISRAFIL Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. , 2021, ss.315 - 333. |
AMA | GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. . 2021; 315 - 333. |
Vancouver | GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. . 2021; 315 - 333. |
IEEE | GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I "Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi." , ss.315 - 333, 2021. |
ISNAD | GÜLSEVEN, Emine vd. "Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi". (2021), 315-333. |
APA | GÜLSEVEN E, TUYSUZ M, TOZLU I (2021). Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education, 8(2), 315 - 333. |
Chicago | GÜLSEVEN Emine,TUYSUZ MUSTAFA,TOZLU ISRAFIL Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education 8, no.2 (2021): 315 - 333. |
MLA | GÜLSEVEN Emine,TUYSUZ MUSTAFA,TOZLU ISRAFIL Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education, vol.8, no.2, 2021, ss.315 - 333. |
AMA | GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education. 2021; 8(2): 315 - 333. |
Vancouver | GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi. Başkent University Journal of Education. 2021; 8(2): 315 - 333. |
IEEE | GÜLSEVEN E,TUYSUZ M,TOZLU I "Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi." Başkent University Journal of Education, 8, ss.315 - 333, 2021. |
ISNAD | GÜLSEVEN, Emine vd. "Argümantasyon Temelli FeTeMM Eğitiminin 7. SınıfÖğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik AkademikBaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi". Başkent University Journal of Education 8/2 (2021), 315-333. |