Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 71 - 88 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.12984/egeefd.695452 İndeks Tarihi: 16-11-2021

Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi

Öz:
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının baskın öğrenme stillerine göre yapılandırılmış öğretimin,akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada öntest-sontest deney-kontrol grupluyarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafındangeliştirilen Başarı Testi ile Riechmann ve Grasha tarafından geliştirilen ve Kılıç (2011) tarafındanTürkçeye uyarlanan Grasha ve Riechmann Öğrenme Stilleri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya FıratÜniversitesi Fen Bilgisi ve Türkçe Öğretmenliği lisans programındaki 109 öğretmen adayı (94 kadın ve15 erkek) katılmıştır. Araştırmada, deney ve kontrol grupları yansız atama sonucunda oluşturulmuştur.Öğrenme stillerine dayalı öğretimin yapıldığı deney grubu öğretmen adaylarının akademik başarılarının,kontrol grubu öğretmen adaylarına göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrenme stilinedayalı öğretimin, akademik başarı üzerinde orta düzeyde etki gücüne sahip olduğu görülmektedir. Budoğrultuda öğretmen eğitimindeki niteliği artırmak amacıyla öğretmen adaylarının baskın öğrenmestillerinin dikkate alınması önemli bir değişken olarak görülebilir. Yükseköğretim kurumlarında öğretmenadaylarının öğrenme stillerine uygun öğretim programları hazırlanması ve uygulanması önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

The Effect of Education Based on Learning Style on Academic Achievement

Öz:
The purpose of this research was to examine the effects of teaching structured according to pre-service teachers’ dominant learning styles on their academic achievement. Pre-test and post-test experimentalcontrol group quasi-experimental design was used in this research. The data of this research was gathered through the academic achievement test developed by the researchers, and the Grasha & Riechmann Learning Styles Scale developed by Riechmann & Grasha and adapted to Turkish by Kılıç (2011). The participants in this research were 109 pre-service teachers (94 females and 15 males) enrolled in the departments of Science Teaching and Turkish Language Teaching at Fırat University. Experimental and control groups were formed as a result of unbiased appointment. It was determined that the academic achievement of the experimental-group for which the teaching was designed based on their dominant learning styles was higher than the control group. It is seen that teaching based on learning style has a medium level of effect on academic achievement. Accordingly, considering the dominant learning styles of pre-service teachers can be seen as an important variable in order to increase the quality in teacher education. In higher education institutions, it is recommended to prepare and implement curriculum suitable for pre-service teachers’ learning styles.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA dikmen M, TUNCER M (2020). Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. , 71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
Chicago dikmen Melih,TUNCER MURAT Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. (2020): 71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
MLA dikmen Melih,TUNCER MURAT Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. , 2020, ss.71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
AMA dikmen M,TUNCER M Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. . 2020; 71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
Vancouver dikmen M,TUNCER M Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. . 2020; 71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
IEEE dikmen M,TUNCER M "Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi." , ss.71 - 88, 2020. 10.12984/egeefd.695452
ISNAD dikmen, Melih - TUNCER, MURAT. "Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi". (2020), 71-88. https://doi.org/10.12984/egeefd.695452
APA dikmen M, TUNCER M (2020). Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 21(1), 71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
Chicago dikmen Melih,TUNCER MURAT Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. Ege Eğitim Dergisi 21, no.1 (2020): 71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
MLA dikmen Melih,TUNCER MURAT Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. Ege Eğitim Dergisi, vol.21, no.1, 2020, ss.71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
AMA dikmen M,TUNCER M Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. Ege Eğitim Dergisi. 2020; 21(1): 71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
Vancouver dikmen M,TUNCER M Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. Ege Eğitim Dergisi. 2020; 21(1): 71 - 88. 10.12984/egeefd.695452
IEEE dikmen M,TUNCER M "Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi." Ege Eğitim Dergisi, 21, ss.71 - 88, 2020. 10.12984/egeefd.695452
ISNAD dikmen, Melih - TUNCER, MURAT. "Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi". Ege Eğitim Dergisi 21/1 (2020), 71-88. https://doi.org/10.12984/egeefd.695452