Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1 - 15 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.12984/egeefd.648331 İndeks Tarihi: 17-11-2021

Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması

Öz:
Bu araştırmanın amacı öz şefkati cinsiyete göre meta analiz yöntemiyle incelemektir. Buamaç için 2007-2018 yılları arasında Türkiye’de yürütülen lisansüstü tezler ve makalelertaranmıştır. Tezlere ulaşmak için Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi'nden,bilimsel makalelere ulaşmak için Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM)Veri Tabanı'ndan yararlanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini kadın ve erkeklerinortalama öz şefkat puanlarını, bu puanlara ilişkin standart sapmaları ve çalışmalara katılankadın ve erkek sayılarını içeren 37 çalışma oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi15493 bireyden oluşmaktadır (10233 kadın - % 66.05). Öz şefkatin cinsiyete göre etkibüyüklüğü, Standardize Ortalamalar Farkı (Cohen d) analiz yöntemi kullanılarakbelirlenmiştir. Yayın yanlılığını belirlemek için uygulanan Egger’in Regresyon Testi,Duval ve Tweedie’nin Kırp-Doldur Yöntemi ve Huni Grafiği sonuçları yayın yanlılığıolmadığını göstermiştir. Araştırma kapsamına alınan çalışmaların etki büyüklüklerindeheterojen bir dağılım olduğu görülmüştür [Q (sd = 36) = 84.045, p = .000, I² = 57.166].Araştırma sonuçları erkeklerin öz şefkat ortalama puanlarının kadınlarınkinden yüksekolduğunu, ancak aradaki farkın istatistiksel olarak anlamsız olduğunu (d = -0.051, p =.073) göstermiştir.
Anahtar Kelime:

An Examination of Self Compassion According to Gender: Meta-Analysis Study

Öz:
The aim of this study is to examine self-compassion by meta-analysis according to gender. For this purpose, postgraduate theses and articles conducted in Turkey were screened. Researchers utilized the National Thesis Center and Turkish Academic Network and Information Center (ULAKBIM) database to access the theses and articles for this study. The sample of this study consists of 37 studies that include the mean self-compassion scores of men and women, the standard deviations of these scores, and the number of men and women participating in the studies. The sample of the meta-analysis consists of 15493 individuals (10233 females - 66.05 %). The effect size of self-compassion by gender was determined using standardized means difference analysis (Cohen's d). Egger's Regression Test, Duval and Tweedie's Trim and Fill method, and Funnel Graph results showed that there was no publication bias. A heterogeneous distribution was observed in the effect sizes of the studies included in the meta-analysis [Q (df) = 36) = 84.045, p = .000, I² = 57.166]. Meta-analysis results showed that the average self-compassion scores of men were higher than women, but the difference was statistically insignificant (d = -0.051, p = .073)
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akın, A. (2008). Scales of psychological well-being: A study of validity and reliability. Educational Science: Theory & Practice, 8(3), 721–750.
  • Akın, Ü., Akın, A. ve Abacı, R. (2007). Öz-duyarlık ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 1-10.
  • Alibekiroğlu, P. B., Akbaş, T., Bulut Ateş, F. ve Kırdök, O. (2018). Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkide öz anlayışın aracı etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(2), 1-17.
  • Arslan, C. (2016). Interpersonal problem solving, self-compassion and personality traits in university students. Educational Research and Reviews, 11(7), 474-481. doi:10.5897/ERR2015.2605
  • Bergomi, C., Tschacher, W., & Kupper, Z. (2012). Measuring mindfulness: First steps towards the development of a comprehensive mindfulness scale. Mindfulness, 4, 18-32. doi:10.1007/s12671-012-0102-9
  • Bluth, K., & Blanton, P. W. (2014). Mindfulness and self-compassion: Exploring pathways to adolescent emotional well-being. Journal of Child and Family Studies, 23(7), 1298-1309. doi: 10.1007/s10826-013- 9830-2
  • Bluth, K., Campo, R. A., Futch, W. S., & Gaylord, S. A. (2017). Age and gender differences in the associations of self-compassion and emotional well-being in a large adolescent sample. Journal of Youth and Adolescence, 46(4), 840-853. doi:10.1007/s10964-016-0567-2
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T., & Rothstein, H. R. (2014). Meta analize giriş. (S. Dinçer, çev.). Ankara: Anı Yayınları.
  • Castilho, P., Carvalho, S. A., Marques, S., & Pinto-Gouveia, J. (2016). Self-compassion and emotional intelligence in adolescence: A multigroup mediational study of the ımpact of shame memories on depressive symptoms. Journal of Child and Family Studies, 26(3), 1-10. doi:10.1007/s10826-016-0613-4
  • Cheng, H., & Furnham, A. (2004). Perceived parental rearing style, self-esteem and self-criticism as predictors of happiness. Journal of Happiness Studies, 5(1), 1-21.
  • Chung, M. S. (2016). Relation between lack of forgiveness and depression the moderating effect of selfcompassion. Psychological Reports, 119(3), 573-585. doi:10.1177/0033294116663520
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). London and New York, NY: Routledge Falmer.
  • Cournoyer, R. J., & Mahalik, J. R. (1995). Cross-sectional study of gender role conflict examining college-aged and middle aged men. Journal of Counseling Psychology, 42(1), 11-19. doi: 10.1037/002-0167.42.1.11
  • Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: Harper & Row.
  • Çarkıt, E. & Yalçın, S. B. (2017, Ekim). Self compassion as predictor of positive-negative emotion and perfectionism in university students. Oral Presentation, II. International Academic Research Congress, Antalya, Alanya, TURKEY.
  • Deniz, M., Kesici, Ş., & Sümer, A. S. (2008). The validity and reliability of the Turkish version of the SelfCompassion Scale. Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(9), 1151-1160. doi:10.2224/sbp.2008.36.9.1151
  • Deniz, M. E., Arslan, C., Özyeşil, Z. ve İzmirli, M. (2012). Öz-anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu: Türk ve diğer ülke üniversite öğrencileri arasında bir karşılaştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 428-446.
  • Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness, and a proposal for a national index. American Psychologist. 55(1), 34-43. doi:10.1037/0003-066X.55.1.34
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dundas, I., Vøllestad, J., Binder, P. E., & Sivertsen, B. (2013). The five factor mindfulness questionnaire in Norway. Scandinavian Journal of Psychology, 54, 250-260. doi:10.1111/sjop.12044
  • Duval, S. J., & Tweedie, R. L. (2000a). Trim and fill: A simple funnel-plot-based method of testing and adjusting for publication bias in meta-analysis. Biometrics, 56, 455-463. doi:10.1111/j.0006-341X.2000.00455.x
  • Duval, S. J., & Tweedie, R. L. (2000b). A nonparametric trim and fill method of accounting for publication bias in meta-analysis. Journal of the American Statistical Association, 95, 89-98. doi:10.1080/01621459.2000.10473905
  • Egger, M., & Smith, G. D. (1997). Meta-analysis: Potentials and promise. British Medical Journal, 315(7119), 1371-1374. doi:10.1136/bmj.315.7119.1371
  • Egger, M., Smith, G. D., Schneider, M., & Minder, C. (1997). Bias in meta-analysis detected by a simple, graphical test. British Medical Journal, 315(7109), 629–634. doi:10.1136/bmj.315.7109.629
  • Ergün-Başak, B. ve Can, G. (2018). Düşük gelirli ailelerden gelen üniversite öğrencilerinin öz-duyarlılık, sosyal bağlılık ve iyimserlik düzeyleri ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İlköğretim Online, 17(2), 768-785. doi:10.17051/ilkonline.2018.419299
  • Higgins, J. P., Thompson, S. G., Deeks, J. J., & Altman, D. G. (2003). Measuring inconsistency in metaanalyses. The British Medical Journal, 327(7414), 557-560. doi:10.1136/bmj.327.7414.557
  • İkiz, E. ve Totan, T. (2012). Üniversite öğrencilerinde öz-duyarlık ve duygusal zekânın incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 51-71.
  • İskender, M. (2009). The relationship between self-compassion, self-efficacy, and control belief about learning in Turkish university students. Social Behavior and Personality, 37, 711–720. doi: 10.2224/sbp.2009.37.5.711
  • Johnson, D. P., & Whisman, M. A. (2013). Gender differences in rumination: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 55(4), 367-374. doi:10.1016/j.paid.2013.03.019.
  • Kılıç, D. (2019). Genç yetişkinlerde akılcı olmayan inanç ile öz-anlayış arasındaki ilişkide affetmenin aracı rolü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Kirby, J. N., Tellegen, C. L., & Steindl, S. R. (2017). A meta-analysis of compassion-based interventions: Current state of knowledge and future directions. Behavior Therapy, 48(6), 778-792. doi:10.1016/j.beth.2017.06.003
  • MacBeth, A., & Gumley, A. (2012). Exploring compassion: A meta analysis of the association between selfcompassion and psychopathology. Clinical Psychology Review, 32, 545-552. doi:10.1016/j.cpr.2012.06.003
  • Mansfield, C. D., Pasupathi, M., & McLean, K. C. (2015). Is narrating growth in stories of personal transgressions associated with increased well-being, self-compassion, and forgiveness of others? Journal of Research in Personality, 58, 69-83.doi:10.1016/j.jrp.2015.05.008
  • Marsh, I. C., Chan, S. W., & MacBeth, A. (2018). Self-compassion and psychological distress in adolescents-a meta-analysis. Mindfulness, 9(4), 1011-1027. doi:10.1007/s12671-017-0850-7
  • Masten, A., Best, K., & Garmezy, N. (1990). Resilience and development: Contributions from the study of children who overcome adversity. Development and Psychopathology, 2, 425-444. doi:10.1017/S0954579400005812
  • Muris, P., & Petrocchi, N. (2016). Protection or vulnerability? A meta analysis of the relations between the positive and negative components of self-compassion and psychopathology. Clinical Psychology and Psychotherapy, 24, 373-383. doi:10.1002/cpp.2005
  • Neff, K. D. (2003a). Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and Identity, 2(2), 85-102. doi:10.1080/15298860309032
  • Neff, K. D. (2003b). The development and validation of a scale to measure self-compassion. Self and Identity, 2(3), 223-250. doi:10.1080/15298860390209035
  • Neff, K. D. (2016a). The Self-Compassion Scale is a valid and theoretical coherent measure of self-compassion. Mindfulness, 7(1), 264-274. doi:10.1007/s12671-015-0479-3
  • Neff, K. D. (2016b). Does self-compassion entail reduced self-judgment, isolation, and over-identification? Mindfulness, 7(3), 791-797. doi:10.1007/s12671-016-0531-y
  • Neff, K. D., & McGehee, P. (2010). Self-compassion and psychological resilience among adolescents and young adults. Self and identity, 9(3), 225-240. doi:10.1080/15298860902979307
  • Neff, K. D., & Pommier, E. (2013). The relationship between self-compassion and other-focused concern among college undergraduates, community adults, and practicing meditators. Self and Identity, 12(2), 160-176. doi:10.1080/15298868.2011.649546
  • Neff, K. D., Rude, S. S., & Kirkpatrick, K. L. (2007). An examination of self-compassion in relation to positive psychological functioning and personality traits. Journal of Research in Personality, 41(4), 908-916. doi:10.1016/j.jrp.2006.08.002
  • Neff, K. D., Tóth-Király, I., Yarnell, L. M., Arimitsu, K., Castilho, P., Ghorbani, N., et al. (2019). Examining the factor structure of the Self-Compassion Scale in 20 diverse samples: Support for use of a total score and six subscale scores. Psychological Assessment, 31(1), 27-45. doi:10.1037/pas0000629
  • Patsopoulos, N, A., Evangelou, E., & Ioannidis, JP. (2008). Sensitivity of between-study heterogeneity in metaanalysis: Proposed metrics and empirical evaluation. International journal of Epidemiology, 37(5), 1148-1157. doi:10.1093/ije/dyn065.
  • Raque-Bogdan, T., Ericson, S. K., Jackson, J., Martin, H. M., & Bryan, N. A. (2011). Attachment and mental and physical health: Self-compassion and mattering as mediators. Journal of Counseling Psychology, 58(2), 272- 278. doi:10.1037/a0023041
  • Sarıcaoğlu, H. (2011). Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma düzeylerinin kişilik özellikleri ve öz-anlayış açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Sarıçam, H. ve Biçer, B. (2015). Affedicilik üzerinde ahlaki değer ve öz-anlayışın açıklayıcı rolü. Gazi
  • Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 109-122.
  • Seligman, M. E. P. (2002). Positive psychology, positive prevention and positive therapy. In C. R. Snyder, & S. J. Lopez (Eds.), Handbook of positive psychology (pp. 3-7). New York, NY: Oxford University Press.
  • Seligman, M. E., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55, 5-14. doi: 10.1037/0003-066X.55.1.5Seligman, M. E., & Csikszentmihalyi, M. (2014). Positive psychology: An introduction. In M. Csikszentmihalyi (Eds.), Flow and the foundations of positive psychology (pp. 279-298). Dordrecht: Springer.
  • Smith, J. L. (2015). Self-compassion and resilience in senior living residents. Seniors Housing and Care Journal, 23, 16-31.
  • Tel, F. D. ve Sarı, T. (2016). Üniversite öğrencilerinde öz duyarlılık ve yaşam doyumu. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 292-304. doi:10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182922
  • Wei, M., Liao, K. Y. H., Ku, T. Y., & Shaffer, P. A. (2011). Attachment, self-compassion, empathy, and subjective well-being among college students and community adults. Journal of personality, 79(1), 191-221. doi:10.1111/j.1467-6494-2010.00677.x
  • Wilson, A. C., Mackintosh, K., Power, K., & Chan, S. W. (2019). Effectiveness of self-compassion related therapies: A systematic review and meta-analysis. Mindfulness, 10(6), 979-995. doi:10.1007/s12671-018- 1037-6
  • Wu, Q., Chi, P., Zeng, X., Lin, X., & Du, H. (2019). Roles of anger and rumination in the relationship between self-compassion and forgiveness. Mindfulness, 10(2), 272-278. doi:10.1007/s12671-018-0971-7
  • Yang, Y., Zhang, M., & Kou, Y. (2016). Self-compassion and life satisfaction: The mediating role of hope. Personality and Individual Differences, 98, 91-95. doi:10.1016/j.paid.2016.03.086 0191-8869
  • Yarnell, L. M., & Neff, K. D. (2013). Self-compassion, interpersonal conflict resolutions, and wellbeing. Self and Identity, 12(2), 146-159. doi:10.1080/15298868.2011.649545
  • Yarnell, L. M., Neff, K. D., Davidson, O. A., & Mullarkey, M. (2019). Gender differences in self-compassion: Examining the role of gender role orientation. Mindfulness, 10(6), 1136-1152. doi:10.1007/s12671-018- 1066-1
  • Yarnell, L. M., Stafford, R. E., Neff, K. D., Reilly, E. D., Knox, M. C., & Mullarkey, M. (2015). Meta-analysis of gender differences in self-compassion. Self and Identity, 14(5), 499-520. doi:10.1080/15298868.2015.1029966
  • Zessin, U., Dickhäuser, O., & Garbade, S. (2015). The relationship between self-compassion and well-being: A meta-analysis. Applied Psychology: Health and Well-Being, 7(3), 340-364. doi:10.1111/aphw.12051
  • Akça, E. (2014). Sakin benliğin kişilik ve kültürel yordayıcıları: Türkiye-Amerika Birleşik Devletleri karşılaştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Akkaya, Ç. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinde algılanan sosyal destek ve öz-duyarlık düzeyleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Akyol, Ü. (2011). Ergenlerde iletişim becerilerinin yordayıcıları olarak öz-duyarlık ve mizah tarzları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Andiç, S. (2013). Ergenlik döneminde zihni meşgul eden konularla ilişkili değişkenler: Bağlanma tarzları, öz şefkat ve psikolojik belirtiler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Asıcı, E. (2013). Öğretmen adaylarını affetme özelliklerinin öz-duyarlık ve benlik saygısı açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Aydın, A. (2015). Identifying the relationship of teacher candidates' humor styles with anxiety and self-compassion levels. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 1-16.
  • Bayrakdaroğlu, S. (2014). Tekvandocuların psikolojik sağlamlık ve öz anlayış düzeylerinin takım sporcularıyla karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Bolat, Z. (2013). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık ve öz anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Boran Sarı, B. (2017). Üniversite öğrencilerinin bilişsel çarpıtmaları ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Canpoyraz, L. (2017). Dolaylı utanma ve öz-duyarlık arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Üsküdar Üniversitesi, İstanbul.
  • Çetin, S. (2017). Ergenlerin mizah tarzları ve öz-anlayış düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul.
  • Çırpan, E. (2017). Üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ve öz-anlayış düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul.
  • Dilmaç, B., Deniz, M. ve Deniz, M. E. (2009). Üniversite öğrencilerinin öz-anlayışları ile değer tercihlerinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 9-24.
  • Dökmeci, M. (2017). Üniversite öğrencilerinde ebeveyn kabulü-reddi ve duygusal tepkisellik arasında özduyarlığın aracı rolü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Eker, H. (2011). Üniversite öğrencilerinin öz-duyarlık ve duyarlı sevgi düzeylerinin ebeveyn tutumları açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Eraydın, Ş. (2010). Farklı müfredat programlarında öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin öz-duyarlık, öz güven ve boyun eğici davranışlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Esen, F. B. (2017). Depresyonda tedaviye yanıtı yordamada ruminasyon, yaşantısal kaçınma, bilişsel birleşme ve kendine şefkat’in etkisi. (Yayımlanmamış tıpta uzmanlık tezi). Sağlık Bilimleri Üniversitesi, İstanbul.
  • Hacıoğlu Sarı, K. (2016). Üniversite öğrencilerinin öz duyarlıkları, sosyal kaygı belirtileri ve üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkiler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • İme, Y. (2018). Ergenlerin çocukluk örselenme yaşantıları ile öz-anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • İnan, E. (2016). Ebeveyn tutumları, suçluluk, utanç ve öz-duyarlılık arasındaki ilişki ve suçluluğa ve utanca yatkın bireylerin tepkileri ve beklentileri açısından farklılaşması: Karma bir çalışma. (Yayımlanmamış doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Kara, D. (2018). Hemşirelerin merhamet yorgunluklarının ve öz anlayışlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Kıcalı, Ü. Ö. (2015). Öz şefkat ve tekrarlayıcı düşünmenin olumsuz duygulanım ve depresyon ile ilişkilerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılavuzoğlu, E. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal görünüş kaygısının yordayıcıları olarak kişilik özellikleri ve öz anlayış. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul.
  • Kozalı, E. (2017). Depresyonda yaşam kalitesi: Yetişkin bağlanma stilleri, duygulanım düzenleme stratejileri ve öz duyarlığın rolü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi, İzmir.
  • Kuzu, S. (2011). Öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları ve öz duyarlık düzeylerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Nazik, E. ve Arslan, S. (2011). Hemşirelik öğrencilerinin empatik becerileri ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(4), 69-75.
  • Öztürk, Ş. (2017). İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinde öz anlayış ile işe bağlı gerginlik düzeyleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Toros Üniversitesi, Mersin.
  • Özyeşil, Z. (2011). Üniversite öğrencilerinin öz-anlayış düzeylerinin bilinçli farkındalık kişilik özellikleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Peker, E. (2017). Çocukluk çağı travmaları, yetişkinlik döneminde bağlanma biçimi ve öz anlayış arasındaki ilişkilerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul.
  • Sadioğlu, Ö. ve Onur Sezer, G. (2016). KPSS’ye girecek sınıf öğretmeni adaylarının sınav kaygıları ile öz duyarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin cinsiyet ve KPSS’ye hazırlanma durumlarına göre incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(22), 223-244. doi: 10.14520/adyusbd.23034
  • Sayın, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin öz-anlayış, kendini affetme ve başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkiler örüntüsü: Bir yol analizi çalışması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Soyer, U. (2010). Özel eğitim öğretmen adaylarının öz duyarlık ve sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Şahin, D. (2014). Öğretmenlerin öz duyarlıklarının psikolojik sağlamlık ve yaşam doyumu açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Şahin, D. (2018). Orta öğretim kurumlarına devam eden 14-18 yaş arası ergenlerin anne baba tutumları ve öz anlayışlarının sosyal görünüş kaygılarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tezcan, H. (2015). Rehberlik ve psikolojik danışma öğrencilerinin öz duyarlıkları ile mükemmeliyetçilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yılmaz, M. T. (2009). Üniversite öğrencilerinin öz-anlayışları (self-compassion) ile anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Yiğit, Z. (2015). 13-18 yaş aralığındaki ergenlerde, problemli internet kullanımı, öz anlayış ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul
APA Bacanlı F, ÇARKIT E (2020). Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. , 1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
Chicago Bacanlı Feride,ÇARKIT ERSOY Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. (2020): 1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
MLA Bacanlı Feride,ÇARKIT ERSOY Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. , 2020, ss.1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
AMA Bacanlı F,ÇARKIT E Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. . 2020; 1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
Vancouver Bacanlı F,ÇARKIT E Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. . 2020; 1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
IEEE Bacanlı F,ÇARKIT E "Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması." , ss.1 - 15, 2020. 10.12984/egeefd.648331
ISNAD Bacanlı, Feride - ÇARKIT, ERSOY. "Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması". (2020), 1-15. https://doi.org/10.12984/egeefd.648331
APA Bacanlı F, ÇARKIT E (2020). Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 21(2), 1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
Chicago Bacanlı Feride,ÇARKIT ERSOY Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. Ege Eğitim Dergisi 21, no.2 (2020): 1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
MLA Bacanlı Feride,ÇARKIT ERSOY Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, vol.21, no.2, 2020, ss.1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
AMA Bacanlı F,ÇARKIT E Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. Ege Eğitim Dergisi. 2020; 21(2): 1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
Vancouver Bacanlı F,ÇARKIT E Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması. Ege Eğitim Dergisi. 2020; 21(2): 1 - 15. 10.12984/egeefd.648331
IEEE Bacanlı F,ÇARKIT E "Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması." Ege Eğitim Dergisi, 21, ss.1 - 15, 2020. 10.12984/egeefd.648331
ISNAD Bacanlı, Feride - ÇARKIT, ERSOY. "Öz Şefkatin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Meta Analiz Çalışması". Ege Eğitim Dergisi 21/2 (2020), 1-15. https://doi.org/10.12984/egeefd.648331