Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 36 - 56 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.12984/egeefd.746326 İndeks Tarihi: 17-11-2021

Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, son 15 yıllık dönemde fen eğitiminde kavram öğretimi konusunda yürütülenaraştırmaların yönünün belirlenmesi ve ortaya çıkan sonuçlara dayanarak kavram öğretimi konusundakigelişmelerin tanıtılmasını sağlamaktır. Çalışmada 2005-2020 yılları arasında Türkiye’de fen eğitimindekavram öğretimi konulu 42 makale ile 15 lisansüstü tez olmak üzere toplam 57 araştırma, incelemeyealınmıştır. Araştırmalar; yayın yılı, yayın türü, amaç, yöntem/desen, örneklem, veri toplama araçları, fendekavram öğretiminde tercih edilen yöntem/teknik, veri analiz yöntemi, incelenen konu, sonuç ve öneritemalarına uygun olarak incelenmiştir. İncelemeler; kavram öğretim tekniklerinin neredeyse hepsiyle ilgilideneysel çalışmaların yürütülmüş olduğunu, bu nedenle de araştırma amaçlarının çeşitlendiğini,araştırmaların çoğunlukla ortaokul öğrencileriyle yürütüldüğünü, genellikle 2-3 aşamalı başarı ya dakavram testlerinin kullanıldığını, kavram haritalarına oldukça geniş bir yer verildiğini ve kavram yanılgılarıüzerine yoğunlaşıldığını göstermiştir. Bu sonuçlara dayanarak kavram öğretiminin STEM uygulamaları ilebütünleştirilmesi, ilkokul yıllarından itibaren kavram öğretimi konulu tasarım çalışmalarının yapılması,bilgisayar ya da web tabanlı uygulama tekniklerinin bilişüstü becerilere ve 21. yüzyıl becerilerine olanetkilerinin incelenmesi konusunda önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Alkis Kucukaydin M (2020). Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. , 36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
Chicago Alkis Kucukaydin Menşure Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. (2020): 36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
MLA Alkis Kucukaydin Menşure Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. , 2020, ss.36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
AMA Alkis Kucukaydin M Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. . 2020; 36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
Vancouver Alkis Kucukaydin M Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. . 2020; 36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
IEEE Alkis Kucukaydin M "Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi." , ss.36 - 56, 2020. 10.12984/egeefd.746326
ISNAD Alkis Kucukaydin, Menşure. "Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi". (2020), 36-56. https://doi.org/10.12984/egeefd.746326
APA Alkis Kucukaydin M (2020). Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 21(2), 36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
Chicago Alkis Kucukaydin Menşure Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi 21, no.2 (2020): 36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
MLA Alkis Kucukaydin Menşure Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, vol.21, no.2, 2020, ss.36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
AMA Alkis Kucukaydin M Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 2020; 21(2): 36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
Vancouver Alkis Kucukaydin M Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 2020; 21(2): 36 - 56. 10.12984/egeefd.746326
IEEE Alkis Kucukaydin M "Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi." Ege Eğitim Dergisi, 21, ss.36 - 56, 2020. 10.12984/egeefd.746326
ISNAD Alkis Kucukaydin, Menşure. "Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Konulu Araştırmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi". Ege Eğitim Dergisi 21/2 (2020), 36-56. https://doi.org/10.12984/egeefd.746326