Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi

Yıl: 2021 Cilt: 12 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 685 - 703 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.20409/berj.2021.345 İndeks Tarihi: 18-11-2021

Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi

Öz:
Yirminci yüzyılın ortalarına doğru sosyal sorunlar neredeyse tüm dünya ülkeleritarafından yakın takibe alınmaya başlanmıştır. Gerek ülkelerin ve kurumların konu ileilgili düzenlemeleri gerekse insanların konuya bakış açıları neticesinde işletmeler defaaliyetlerinde sosyal konulara göre sistem oluşturma yoluna gitmişlerdir. Bu da sosyalsorumluluk anlayışı içerisinde, toplumsal fayda yaratan sosyal pazarlama faaliyetlerineyönlenmeyi beraberinde getirmiştir. Bu çalışmanın amacı, işletmelerin sosyal pazarlamafaaliyetlerinin, tüketicilerin tutum, satın alma niyeti ve davranışları üzerindeki etkisiniincelemektir. Ayrıca tüketicilerin demografik özelliklerine göre sosyal pazarlamafaaliyetlerine karşı tutumları arasında bir farklılık olup olmadığının belirlenmesi dehedeflenmektedir. Örneklemi belirleme aşamasında kolayda örneklem metodundanfaydalanılmıştır. Ulaşılan verilerin 383 adedi yapısal eşitlik modellemesi uygulanması içinuygun bulunmuştur. Gerçekleştirilen çalışmada, tüketicilerin genellikle spor, sağlık,kültür, çevre ve enerji gibi konularda sosyal fayda yaratan ve bunu da kitle iletişimaraçları ile topluma yayan işletmeleri daha çok tercih ettikleri bulgusuna ulaşılmıştır.Ayrıca katılımcıların, sosyal fayda yaratan işletmelerin ürünlerine aynı kalitede daha ucuzolan başka bir ürüne kıyasla daha fazla para harcayabilecekleri bulgusuna da ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

The Effects of Social Marketing Activities on Purchasing Behaviour

Öz:
Social problems have been monitored closely by almost all countries since the middle of the 20th century. Regarding the subject, the regulations of the countries and institutions, as well as the perspective of the people, have pushed the enterprises to create systems for social issues in their activities. The aim of this study is to examine the effects of enterprises’ social marketing activities on attitudes, buying intentions, and behaviors of consumers. In addition, it is aimed to determine whether there is a difference between the attitudes of consumers towards social marketing activities according to their demographic characteristics. The convenience sampling method was used for the selection of samples. 383 data were obtained and structural equation modeling was used for analysis. Results of the study show that consumers prefer the companies which make social benefits, also they prefer the firms which disseminate these activities via the mass medium. Likewise, consumers who have participated in the study said that they might pay more to the products and firms that make social benefits than the other same quality and cheaper products.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YILDIRIR S (2021). Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. , 685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
Chicago YILDIRIR Suleyman Can Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. (2021): 685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
MLA YILDIRIR Suleyman Can Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. , 2021, ss.685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
AMA YILDIRIR S Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. . 2021; 685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
Vancouver YILDIRIR S Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. . 2021; 685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
IEEE YILDIRIR S "Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi." , ss.685 - 703, 2021. 10.20409/berj.2021.345
ISNAD YILDIRIR, Suleyman Can. "Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi". (2021), 685-703. https://doi.org/10.20409/berj.2021.345
APA YILDIRIR S (2021). Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. Business and Economics Research Journal, 12(3), 685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
Chicago YILDIRIR Suleyman Can Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. Business and Economics Research Journal 12, no.3 (2021): 685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
MLA YILDIRIR Suleyman Can Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. Business and Economics Research Journal, vol.12, no.3, 2021, ss.685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
AMA YILDIRIR S Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. Business and Economics Research Journal. 2021; 12(3): 685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
Vancouver YILDIRIR S Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi. Business and Economics Research Journal. 2021; 12(3): 685 - 703. 10.20409/berj.2021.345
IEEE YILDIRIR S "Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi." Business and Economics Research Journal, 12, ss.685 - 703, 2021. 10.20409/berj.2021.345
ISNAD YILDIRIR, Suleyman Can. "Sosyal Pazarlama Faaliyetlerinin Satın Alma Davranışına Etkisi". Business and Economics Research Journal 12/3 (2021), 685-703. https://doi.org/10.20409/berj.2021.345