Yıl: 2005 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 1 - 4 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları

Öz:
Günümüzde ticarî, askerî, akademik kuruluşlar ve devlet kurumları diğer kurumlarla iş birliği sağlamak; bilgileri bir araya getirmek ve paylaşmak, araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak gibi çeşitli amaçlarla internet kullanmaktadırlar. Eğitim sürecini de etkileyen internet, öğretim sürecini zenginleştirmekte, öğretmenlere ve öğrencilere zengin yaşantılar sunmaktadır. Ancak, internetin öğretim sürecinde etkili olabilmesi öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı becerilerine ve interneti etkili olarak kullanabilmelerine bağlıdır. Öğretmenlere bilgi okuryazarlığı becerileri ve internet kullanma becerileri hizmet içi ve hizmet öncesi eğitimlerle kazandırılabilir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile internet kullanım sıklıkları ve internet kullanım amaçları incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri arttıkça internet kullanım sıklığının arttığı ve öğretmen adaylarının interneti genellikle bilgiye ulaşma amaçlı kullandıkları görülmüştür.
Anahtar Kelime: bilgi okuryazarlığı öğretmen adayları internet kullanımı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2004). Öğretmen Adaylarının Bilgi Ve Bilgisayar Okuryazarlık Düzeyleri İle Yöneldikleri Bilgi Kaynakları Üzerine Bir Çalışma. IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu. 24 - 26 Kasım, Sakarya.
  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24,1 -10.
  • Akkoyunlu, B.; Sağlam, N.; ve Atav, E. (2004). Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Sıklık ve Amaçları. IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu. 24 - 26 Kasım, Sakarya.
  • ALA (American Library Association).(2000). Information literacy: a position paper on information problem solving.
  • ALA. 19 Şubat 2000 tarihinde http//www.ala.org/aasl/positions/PS_infolit.html adresinden erişildi.
  • ALA (American Library Association). (1989). Presidential Committee on Information Literacy. Final Report. [Çevrimiçi]. Elektronik adres: http//www.ala.org/acrl/nili/ilitlst.html [14. 6. 20021].
  • Angeley, R., Purdue, J. (2000). Information literacy: An overview. URL: _____http://www.ac.wwu.edu/~dialogue/issue6.html> adresinden 24.Temmuz.2004 tarihinde indirilmiştir.
  • Becker, H. (1998). "İnternet use by teachers". [Online]: Retrieved on 12-July-2004, at _____http://www.cri.to.uci.edu/tlc/html> .
  • Doyle, C. S. (1994). Information literacy in an information society: A concept for the information age. Syracuse, NY: ERIC Clearinghouse on Information Technology. ED 372 756.
  • Hack, L. ve Smey, S. (1997). A survey of internet by use teachers in three urban Connecticut Schools. School Media Library Quarterly. 25 (3). 151 -154.
  • Humes, B. (2003). Understanding information literacy. Articles about information literacy. [Online]: Retrieved on 24-July-2004, at _____http://www.libraryinstruction.com/infolit.html>
  • International Society for Technology Education. (ISTE). (1998). National educational technology standards for students. Eugene: ISTE Publications.
  • International Society for Technology Education. (ISTE). (2000). National educational technology standards for teachers. Eugene: ISTE Publications.
  • Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2000). "Lifelong learning in increasingly globalised world of information: An information literacy project for K12". Paper presented at IFLA 66th annual meeting. Kudüs .11-15 August.
  • Laverty, C. (1997). Information literacy. ' [Online]: Retrieved on 21-July-2004, at _____http://library.queensu.ca/inforef/tutorials/rbl/infolit.htm>
  • Lubans, J. (1999). Keyfindings on internet use among students. [Online]: Retrieved on 24-November 2004, at _____http://www.libduke.edu/staff/orgnztn/lubans/john.html>
  • Lynch, M. (2003). Information literacy. [Online]: Retrieved on 24-July-2004, at _____ http://wtvw.qvctc.commnet.edu/library/infolit.html >
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2002). Okullarda bilgi teknolojilerin uygulamalarına yönelik çalışmalar. [Online]: Retrieved on 24-July-2004, at _____http://www.meb.gov.tr>.
  • Neely, T:Y. (2002). Sociological psychological aspects of information literacy in higher . education.Lanham, Maryland and London: The Scarecrow Press
  • SCANS (1991). "What work requires of schools: a SCANS report for America 2000". The Secretary's Commission on Achieving Necessary Skills, U. S. Department of Labor. [Online]: Retrieved on 24-March-2001 _____http//www.uni.edu/darrow/frames/scans.html>
  • Spitzer, K. L., Eisenberg, M. B. ve Lowe, C. A. (1998). Information literacy: Essential skills for the information age. Syracuse: ERIC Clearinghouse on Information Technology. (IR-104).
  • TÜSİAD (1999). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği. (Rapor No: TY/184/1999). [Çevrimiçi]. Elektronik adres: http//www.tusiad.org/turkish/rapor/mesleki/mesleki02-l.pdf. adresinden 14. Ekim. 2001 tarihinde indirilmiştir.
  • UÇLA İnternet Project, (2003). Surveying the digital future: Year 3, UCLA Center for Communication Policy. Universty of California, Los Angeles. [Online]: Retrieved on 13-March-2001. _____http: // www.ccp.ucla.edu>
APA Akkoyunlu B, YILMAZ e (2005). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. , 1 - 4.
Chicago Akkoyunlu Buket,YILMAZ eryem Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. (2005): 1 - 4.
MLA Akkoyunlu Buket,YILMAZ eryem Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. , 2005, ss.1 - 4.
AMA Akkoyunlu B,YILMAZ e Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. . 2005; 1 - 4.
Vancouver Akkoyunlu B,YILMAZ e Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. . 2005; 1 - 4.
IEEE Akkoyunlu B,YILMAZ e "Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları." , ss.1 - 4, 2005.
ISNAD Akkoyunlu, Buket - YILMAZ, eryem. "Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları". (2005), 1-4.
APA Akkoyunlu B, YILMAZ e (2005). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. Eurasian Journal of Educational Research, 0(19), 1 - 4.
Chicago Akkoyunlu Buket,YILMAZ eryem Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. Eurasian Journal of Educational Research 0, no.19 (2005): 1 - 4.
MLA Akkoyunlu Buket,YILMAZ eryem Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. Eurasian Journal of Educational Research, vol.0, no.19, 2005, ss.1 - 4.
AMA Akkoyunlu B,YILMAZ e Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. Eurasian Journal of Educational Research. 2005; 0(19): 1 - 4.
Vancouver Akkoyunlu B,YILMAZ e Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. Eurasian Journal of Educational Research. 2005; 0(19): 1 - 4.
IEEE Akkoyunlu B,YILMAZ e "Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları." Eurasian Journal of Educational Research, 0, ss.1 - 4, 2005.
ISNAD Akkoyunlu, Buket - YILMAZ, eryem. "Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları". Eurasian Journal of Educational Research 19 (2005), 1-4.