Yıl: 2005 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 66 - 76 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma

Öz:
Bu araştırma üniversite öğrencileri arasında bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarını ve oyun tercihlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Orta Doğu Teknik Üniversitesinden 225 ve Gazi Üniversitesinden 271 öğrencinin katılımcı olarak yer aldığı çalışmada bilgisayar kullanma, bilgisayar oyunu oynama ve oyun tercihleri gibi konular incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları göstermiştir ki öğrencilerin ortalama oyun oynama süreleri literatürdekine benzerlik göstermektedir. En çok tercih edilen oyun türleri strateji, yarış ve aksiyon/serüven olarak ortaya çıkmaktadır. En çok tercih edilen oyun temaları ise serüven ve keşif olarak belirlenmiştir. Oyun oynama nedeni olarak çoğunlukla stres atma gösterilmektedir. Literatürde olduğu gibi ODTU'deki katılımcılar arasında erkekler bayanlara göre daha fazla oyun oynamakta ve oyun tür ve tema tercihleri cinsiyete göre farklılık gösterirken Gazi Üniversitesi katılımcıları arasında anlamlı bir fark gözlenmemektedir.
Anahtar Kelime: üniversite öğrencileri tercihler bilgisayar kullanımı bilgisayar oyunları

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A Comparative Study Between Metu and Gazi University Students: Game Playing Characteristics and Game Preferences of University Students

Öz:
This study was conducted to determine the current status of game play and preferences among university students. The issues of computer usage, game-play, and game preferences were investigated. 225 students from the Middle East Technical University and 271 students from Gazi University participated in this study. The results of the study showed that, the mean time for game play among Turkish students are similar to the findings in the literature. The more favorable game genres are strategy, racing, and action-adventure. The more favorable game themes are adventure and discovery. The main reason for game play is diversion. While males play games more than females as in the literature and game genre and theme preferences are different between male and females among METU students, no statistically significant difference was found among Gazi University students.
Anahtar Kelime: computer games university students preferences computer usage

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Can, G. (2003). Perceptions of prospective computer teachers toward the use of computer games with educational features in education. Yayınlanmamış Master tezi, ODTÜ, Ankara
  • Cassell, J. & Jenkins, H. (1998). Chess for girls? Feminism and computer games. J. Cassell ve H. Jenkins'de From Barbie to Mortal Combat (pp. 3-45). The MIT Press
  • Dorman, S.M. (1997). Video and computer games: Impact on children and implications for health education. Journal of School Health, 67:4
  • Fromme, J. (2003). Computer Games as a Part of Children's Culture, Game Studies, The International Journal of Computer Game Research, 3(1). [Online] http://www.gamestudies.org/0301/fromme/ adresinden 14-Mayıs-2003 tarihinde indirilmiştir.
  • Kirriemuir, J. (2002). Video gaming, education and digital learning technologies. D-Lib Magazine, 8(2). [Online]
  • http://www.dlib.org/dlib/february02/kirriemuir/02kirri emuir.html adresinden 25 Şubat 2003 tarihinde indirilmiştir.
  • PEW (2003). Let The Games Begin: Gaming Technology And Entertainment Among College Students. PEW INTERNET & AMERICAN LIFE PROJECT. [Online] http://www.pew.internet.org/pdfs/PIP College Gaming Reporta.pdf adresinden 5 Ekim 2004 tarihinde indirilmiştir.
  • Setzer, V.W. & Duckett, G.E (1994). The risks to children using electronic games. [Online] http://www.ime.usp.br/~vwsetzer/video-g-risks.html adresinden 8 Nisan 2003 tarihinde indirilmiştir.
  • Sherry, J. L.& Lucas, K.(2001). Video.game uses and gratifications as predictors of use and game preference. [Online]
  • http://web.ics.purdue.edu/~sherryj/videogames/OriginalU&G.pdf adresinden 31 Mart 2003 tarihinde indirilmiştir.
  • Sherry, J, L. Holmstrom., A.,Binns, R., Grrenberg,B.S& Lachlan, K.(2003). Gender and electronic game play. Information Communication and Society dergisi için degerlendirmede(online).
  • http://web.ics.purdue.edu/~sherry/videogames/VG&Gender.pdf adresinden 8 Nisan 2003 tarihinde indirilmişdir.
  • Sherry, J, L.,deSouza,R.,Greenberg,B.S&Lachlan,K.(2003).Why do adolescents play video games? Developmental stages predicts video game uses and gratifications, game preference,and amount of time spent in play. Journal of Adolescence dergisi için degerlendirmede. [online] http://web.ics.purdue.edu/~sherryj/videogames/VG&age.pdf adresinden 8 Nisan-2003 tarihinde indirilmişdir.
  • Subrahmanyan,K.&Greenfield,P.M.(1998).Computer games for girls:What makes them play? J.Cassel ve H.Jenkins'de From Barbie to Mortal Combat(pp.46-71).The MIT Press.
APA ONAY DURDU P, TÜFEKÇİ A, cagiltay k (2005). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. , 66 - 76.
Chicago ONAY DURDU PINAR,TÜFEKÇİ Aslıhan,cagiltay kursat Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. (2005): 66 - 76.
MLA ONAY DURDU PINAR,TÜFEKÇİ Aslıhan,cagiltay kursat Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. , 2005, ss.66 - 76.
AMA ONAY DURDU P,TÜFEKÇİ A,cagiltay k Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. . 2005; 66 - 76.
Vancouver ONAY DURDU P,TÜFEKÇİ A,cagiltay k Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. . 2005; 66 - 76.
IEEE ONAY DURDU P,TÜFEKÇİ A,cagiltay k "Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma." , ss.66 - 76, 2005.
ISNAD ONAY DURDU, PINAR vd. "Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma". (2005), 66-76.
APA ONAY DURDU P, TÜFEKÇİ A, cagiltay k (2005). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Eurasian Journal of Educational Research, 0(19), 66 - 76.
Chicago ONAY DURDU PINAR,TÜFEKÇİ Aslıhan,cagiltay kursat Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Eurasian Journal of Educational Research 0, no.19 (2005): 66 - 76.
MLA ONAY DURDU PINAR,TÜFEKÇİ Aslıhan,cagiltay kursat Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Eurasian Journal of Educational Research, vol.0, no.19, 2005, ss.66 - 76.
AMA ONAY DURDU P,TÜFEKÇİ A,cagiltay k Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Eurasian Journal of Educational Research. 2005; 0(19): 66 - 76.
Vancouver ONAY DURDU P,TÜFEKÇİ A,cagiltay k Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Eurasian Journal of Educational Research. 2005; 0(19): 66 - 76.
IEEE ONAY DURDU P,TÜFEKÇİ A,cagiltay k "Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma." Eurasian Journal of Educational Research, 0, ss.66 - 76, 2005.
ISNAD ONAY DURDU, PINAR vd. "Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arasındaki Karşılaştırmalı Bir Çalışma". Eurasian Journal of Educational Research 19 (2005), 66-76.