Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri
Yıl: 2003 Cilt: 3 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 37 - 46 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri
Öz: Tarama modelindeki bu araştırmada, ilköğretim müfettişleri, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri ve okul müdürlerinin, denetmenlerin öğretmenlere rehberlik hizmetini ne derece uyguladıkları ile bu rehberlik hizmetinin önemine ilişkin deneklerin görüşlerinin unvanlarına göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya, Türkiye'nin yedi coğrafi bölgesinden oranlı küme örnekleme yoluyla üçer il, her ilin üçer ilçesi alınmıştır. Bu il ve ilçelerden aynı yöntemle, üçer okulun okul müdürleri ile her okuldan beş sınıf öğretmeni ve her ilden sekiz ilköğretim müfettişi olmak üzere toplam 153 müfettiş, 190 okul müdürü ve 1092 sınıf öğretmeni ise bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda elde edilen sonuçlar özetle aşağıda sunulmuştur: Denetmenlerin öğretmenlere rehberlik hizmetini ne derece uyguladıklarına ilişkin olarak unvanlarına göre deneklerin görüşleri arasında anlamlı düzeyde bir fark olduğu saptanmıştır. Fakat, denetmenlerin, öğretmenlererehberlikhizmetiniuygulamasınınönemineilişkindenekleringörüşleriarasında unvanlarına göre anlamlı düzeyde bir fark olduğu saptanmamıştır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aydın, M. (1993). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
- Balcı, A. (1987). "Klinik Teftiş", Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 20, Sayı: 1-2, s: 29-34, Ankara.
- Champeau, R.D. (1994). "The Nature Of instructional Leadership in Wisconsin High Schools". Dissertation Abstracts international, Vol.55, No5, 179A.
- Ersan, N. (1991). "İlköğretim Denetmenlerinin Rol Davranışlarını yerine getirmede Kendilerini yeterli Bulma Dereceleri Ve Öğretimin Niteliği", Eğitimde arayışlar Sempozyumu, Eğitimde Nitelik geliştirme. 13-14 Nisans. 196-200, İstanbul: Kültür Hizmetleri A.Ş. Kültür Koleji Yayınları. No:l
- Erdoğan,İ. (2000). Okul Yönetimi Ve Öğretim Liderliği, I.Basım, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
- Gümüşeli, A.İ. (1996). "İlköğretim Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları", III.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (Uludağ Üniversitesi, 6-8 Eylül 1996)'inde sunulan bildiri.
- Harris, B. M. (1985). Supervisory Behavior In Education. Prentice-Hall. Inc. Englewood Cliffs, New Jersey 07632.
- Kale, M. (1995). "İlköğretimde Müfettiş, Yönetici ve Öğretmen Etkileşiminin Eğitime Etkileri", Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: A. Ü. S. B. E.
- Knol, M. K. (1987). Supervision For Better Instruction. Prentice Hall, INC.,Englewood Cliffs, New Jersey.
- Lipham, J. M. Rankin, R.E. Ve Hoch Jr. J. A. (1985). The Pnncipalship: Concept, Compeencies and Cases, New York, longman, 160-185.
- Seçkin, N.(1991). "Eğitimin Niteliğinin Geliştirilmesinde Müfettişlerin Rolü ve teftişte Yeni Arayışlar" Eğitimde arayışlar Sempozyumu, Eğitimde Nitelik geliştirme. 13-14 Nisans.201-374, İstanbul: Kültür Hizmetleri A.Ş. Kültür Koleji Yayınları. No: 1
- Şişman, M. (2002). Öğretim Liderliği, Ankara:Pegem Yayıncılık
- MEB. (1987). A. P. K. K. Başkanlığı İstatistik Kitapçığı, Ankara.
APA | SAĞLAM B (2003). Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. , 37 - 46. |
Chicago | SAĞLAM Bahtınur Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. (2003): 37 - 46. |
MLA | SAĞLAM Bahtınur Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. , 2003, ss.37 - 46. |
AMA | SAĞLAM B Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. . 2003; 37 - 46. |
Vancouver | SAĞLAM B Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. . 2003; 37 - 46. |
IEEE | SAĞLAM B "Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri." , ss.37 - 46, 2003. |
ISNAD | SAĞLAM, Bahtınur. "Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri". (2003), 37-46. |
APA | SAĞLAM B (2003). Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 37 - 46. |
Chicago | SAĞLAM Bahtınur Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3, no.1 (2003): 37 - 46. |
MLA | SAĞLAM Bahtınur Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.3, no.1, 2003, ss.37 - 46. |
AMA | SAĞLAM B Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2003; 3(1): 37 - 46. |
Vancouver | SAĞLAM B Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2003; 3(1): 37 - 46. |
IEEE | SAĞLAM B "Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri." Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, ss.37 - 46, 2003. |
ISNAD | SAĞLAM, Bahtınur. "Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri". Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/1 (2003), 37-46. |