Yıl: 2021 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 20 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024 İndeks Tarihi: 24-11-2021

BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmada, ulusal alanyazında bilimin doğası konusunda yapılan çalışmaları çeşitli değişkenler açısından incelemekamaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2002-2020 yılları arasında ULAKBİM’de taranan dergilerde yayınlanan makaleleraraştırılmıştır. Bu makaleler arasında bilimin doğası konusunun öğretimine odaklanan 112 makale incelenmiştir. Çalışmadaaraştırma yöntemi olarak doküman analizi kullanılmıştır. Veriler analiz edillirken içerik analizinden yararlanılmıştır. İçerikanalizi; yayın yılı, araştırma konusu, çalışma grubu, çalışmanın yöntemi, araştırma deseni, veri toplama araçları ve veri analizyöntemleri olmak üzere yedi değişken üzerinden yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre bilimin doğası alanında ulusal alanyazında en çok çalışma yapılan yılların 2010 ve 2017 yılları olduğu görülmektedir. Yapılan çalışmaların önemli bir kısmındanitel yaklaşımdan yararlanıldığı belirlenmiştir. Nitel yaklaşım desenlerinden biri olan durum çalışması araştırmalarda en fazlatercih edilen desen olmuştur. Çalışmalarda en fazla öğretmen adayları, bölüm olarak ise fen bilgisi bölümü yer almıştır.İncelenen çalışmalarda verilerin toplanmasında en fazla açık uçlu sorulardan oluşan ölçeklerden yararlanılmıştır.
Anahtar Kelime:

AN EXAMINATION ON NATURE OF SCIENCE STUDIES IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES

Öz:
The aim is to examine the studies in the national literature on the nature of science in terms of the different variables in thisstudy. For this purpose, this study included 112 articles which were published in ULAKBİM indexed journals between 2002- 2020. Document analysis was used as the research method. A content analysis, used for analyzing the data, was made on sevenvariables: Publication year of the article, research subject, type of sample, research method, research design, data collectionand analysis methods. According to the findings, it is seen that the years in which most studies in the national literature in thefield of the nature of science were published are 2010 and 2017. It is determined that the qualitative approach is used in asignificant part of the studies. Case study, which is one of the qualitative approach methods, is the most preferred method inresearch. The studies are carried out mostly with prospective science teachers. In the studies, the scales consisting of the mostopen-ended questions are mostly used in collecting the data.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Taşkın T (2021). BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. , 1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
Chicago Taşkın Tuğba BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. (2021): 1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
MLA Taşkın Tuğba BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. , 2021, ss.1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
AMA Taşkın T BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2021; 1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
Vancouver Taşkın T BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2021; 1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
IEEE Taşkın T "BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ." , ss.1 - 20, 2021. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
ISNAD Taşkın, Tuğba. "BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ". (2021), 1-20. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
APA Taşkın T (2021). BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
Chicago Taşkın Tuğba BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2021): 1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
MLA Taşkın Tuğba BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2021, ss.1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
AMA Taşkın T BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 21(1): 1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
Vancouver Taşkın T BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 21(1): 1 - 20. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
IEEE Taşkın T "BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.1 - 20, 2021. 10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024
ISNAD Taşkın, Tuğba. "BİLİMİN DOĞASI KONULU MAKALELERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERAÇISINDAN İNCELENMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2021), 1-20. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.60703-794024