Yıl: 2021 Cilt: 9 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 626 - 654 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18009/jcer.908161 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Öz:
Araştırmada Fen Bilimleri öğretmenlerinin 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda yer alan Mühendislik ve Tasarım Becerileri alanı kapsamında görüşlerinin alınması, deneyimleri sırasında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara dair çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma, Fen Bilimleri dersini aktif olarak okutan 10 katılımcı ile yapılmıştır. Katılımcı seçiminde amaçsal örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmış, veriler Covid-19 pandemisi önlemleri ışığında katılımcılarla uzaktan görüşme yapılarak toplanmıştır. Araştırmada veriler içerik analizi ve betimsel analize tabi tutularak sunulmuştur. Fen Bilimleri öğretmenlerinin 2018 yılından beri uygulamakta oldukları Mühendislik ve Tasarım Becerileri alanı hakkındaki görüşlerinin geçen zaman zarfında değiştiği görülmüştür.
Anahtar Kelime: mühendislik tasarım becerileri Fen bilimleri dersi öğretim programı

Encountered Problems by Science Teachers in the Field of Engineering and Design Skills and Suggestions for Solutions

Öz:
In the research, it was aimed to take the opinions of the science teachers within the scope of the Engineering and Design Skills (EDS) field included in the 2018 Science Curriculum, to determine the problems they encountered during their experiences and to offer solution suggestions regarding the problems. The case study design, one of the qualitative research methods, was used in the research. The research was carried out with 10 participants who actively teach the Science course. Purposive Sampling method was used in the selection of participants. A semi-structured interview form was used as the data collection tool in the research, and the data were collected through remote interviews with participants due to the Covid-19 pandemic measures. In the research, the data were presented by analyzing the content analysis and descriptive analysis. It has been observed that the opinions of Science teachers about the field of EDS, which they have been applying since 2018, have changed over the past time.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bakırcı H, Kaplan Y (2021). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. , 626 - 654. 10.18009/jcer.908161
Chicago Bakırcı Hasan,Kaplan Yusuf Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. (2021): 626 - 654. 10.18009/jcer.908161
MLA Bakırcı Hasan,Kaplan Yusuf Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. , 2021, ss.626 - 654. 10.18009/jcer.908161
AMA Bakırcı H,Kaplan Y Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. . 2021; 626 - 654. 10.18009/jcer.908161
Vancouver Bakırcı H,Kaplan Y Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. . 2021; 626 - 654. 10.18009/jcer.908161
IEEE Bakırcı H,Kaplan Y "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri." , ss.626 - 654, 2021. 10.18009/jcer.908161
ISNAD Bakırcı, Hasan - Kaplan, Yusuf. "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri". (2021), 626-654. https://doi.org/10.18009/jcer.908161
APA Bakırcı H, Kaplan Y (2021). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Journal of Computer and Education Research, 9(18), 626 - 654. 10.18009/jcer.908161
Chicago Bakırcı Hasan,Kaplan Yusuf Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Journal of Computer and Education Research 9, no.18 (2021): 626 - 654. 10.18009/jcer.908161
MLA Bakırcı Hasan,Kaplan Yusuf Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Journal of Computer and Education Research, vol.9, no.18, 2021, ss.626 - 654. 10.18009/jcer.908161
AMA Bakırcı H,Kaplan Y Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Journal of Computer and Education Research. 2021; 9(18): 626 - 654. 10.18009/jcer.908161
Vancouver Bakırcı H,Kaplan Y Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Journal of Computer and Education Research. 2021; 9(18): 626 - 654. 10.18009/jcer.908161
IEEE Bakırcı H,Kaplan Y "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri." Journal of Computer and Education Research, 9, ss.626 - 654, 2021. 10.18009/jcer.908161
ISNAD Bakırcı, Hasan - Kaplan, Yusuf. "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mühendislik ve Tasarım Becerileri Alanında Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri". Journal of Computer and Education Research 9/18 (2021), 626-654. https://doi.org/10.18009/jcer.908161