Yıl: 2021 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 312 - 342 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.37217/tebd.868788 İndeks Tarihi: 15-12-2021

21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı

Öz:
Bu araştırmanın amacı 2018 yılı ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı 21. yüzyılbecerileri açısından incelemektir. Bu doğrultuda; 2018 yılı ortaokul Türkçe Dersi ÖğretimProgramı’nda 21. yüzyıl becerilerine yer verilme durumu araştırılmıştır. Araştırmanınmodeli nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi incelemesidir. 2018 OrtaokulTürkçe Dersi Öğretim Programı’nın tamamı çalışmaya dâhil edilmiştir. Doküman analizindePartnership for 21 Century Skills (P21) sınıflandırması dikkate alınarak oluşturulmuş 21.yüzyıl becerileri seçilmiştir. Bu beceriler öğrenme ve yenilik, bilgi, medya ve teknoloji veyaşam ve kariyer beceriler olmak üzere üç alanda sınıflanmıştır. Doküman analizine göreTürkçe Dersi Öğretim Programı’nda en çok yer verilen beceriler; genel amaçlarda (özelamaç, yetkinlik, kazanım) iletişim, eleştirel düşünme ve karar verme; içerikte iletişim, işbirliği problem çözme; öğrenme öğretme süreçlerinde eleştirel düşünme, üretkenlik, medyaokuryazarlığı, öğrenmeyi öğrenme; ölçme ve değerlendirme ögelerinde öğrenmeyi öğrenme,medya okuryazarlığı, yaratıcılık, öz yönlendirme becerileridir. En az yer verilen beceriler isegenel amaçlarda yenilikçilik, iş birliği, medya okuryazarlığı; içerikte eleştirel düşünme, kararverme, medya okuryazarlığı; öğrenme-öğretme süreçlerinde hesap verebilirlik, liderlik,yenilikçilik, esneklik ve uyum; ölçme ve değerlendirmede ise iletişim, iş birliği, bilgiokuryazarlığı, liderlik ve sorumluluk alma becerileridir.
Anahtar Kelime:

Secondary School Turkish Course Curriculum in Terms of 21st Century Skills

Öz:
The aim of this research is to examine the 2018 secondary school Turkish curriculum interms of 21st-century skills. In accordance with this purpose, the situation of 21st-centuryskills in the 2018 Turkish class curriculum was investigated. As a qualitative researchmethod, document analysis method was used for examining the curriculum in terms of 21st century skills, and the sample document in this study is the Turkish class curriculum. In thestudy, document analysis was used as a qualitative data collection tool in order to examinethe Turkish course curriculum. For this purpose, the entire 2018 secondary school Turkishclass curriculum was examined. In the document analysis, benchmark skills are createdaccording to the “Partnership for 21 Century Skills” (P21) classification. The skills are seen tobe composed of three main skill fields: learning and innovation skills, knowledge, media andtechnology skills, and life and career skills. According to the document analysis, the skillsmostly included in the Turkish course curriculum; communication, critical thinking, anddecision making in general purposes (specific purpose, competence, achievement); problemsolving, communication and collaboration in content; critical thinking, productivity, medialiteracy, learning to learn in teaching and learning processes; creativity, media literacy,learning to learn and self-direction skills in measurement and evaluation items. The leastfrequently mentioned skills are innovativeness, collaboration, media literacy in generalpurpose; critical thinking, decision making, media literacy in content; accountability,leadership, innovation, flexibility, and adaptability in learning-teaching processes;communication, cooperation, information literacy, leadership, and taking responsibilityskills in assessment and evaluation.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ERDAMAR G, BARASI M (2021). 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. , 312 - 342. 10.37217/tebd.868788
Chicago ERDAMAR Gürcü,BARASI MERYEM 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. (2021): 312 - 342. 10.37217/tebd.868788
MLA ERDAMAR Gürcü,BARASI MERYEM 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. , 2021, ss.312 - 342. 10.37217/tebd.868788
AMA ERDAMAR G,BARASI M 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. . 2021; 312 - 342. 10.37217/tebd.868788
Vancouver ERDAMAR G,BARASI M 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. . 2021; 312 - 342. 10.37217/tebd.868788
IEEE ERDAMAR G,BARASI M "21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı." , ss.312 - 342, 2021. 10.37217/tebd.868788
ISNAD ERDAMAR, Gürcü - BARASI, MERYEM. "21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı". (2021), 312-342. https://doi.org/10.37217/tebd.868788
APA ERDAMAR G, BARASI M (2021). 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 312 - 342. 10.37217/tebd.868788
Chicago ERDAMAR Gürcü,BARASI MERYEM 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19, no.1 (2021): 312 - 342. 10.37217/tebd.868788
MLA ERDAMAR Gürcü,BARASI MERYEM 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.19, no.1, 2021, ss.312 - 342. 10.37217/tebd.868788
AMA ERDAMAR G,BARASI M 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021; 19(1): 312 - 342. 10.37217/tebd.868788
Vancouver ERDAMAR G,BARASI M 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021; 19(1): 312 - 342. 10.37217/tebd.868788
IEEE ERDAMAR G,BARASI M "21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı." Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19, ss.312 - 342, 2021. 10.37217/tebd.868788
ISNAD ERDAMAR, Gürcü - BARASI, MERYEM. "21. Yüzyıl Becerileri Açısından Ortaokul Türkçe DersiÖğretim Programı". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19/1 (2021), 312-342. https://doi.org/10.37217/tebd.868788