Yıl: 2021 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 403 - 420 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.37217/tebd.884899 İndeks Tarihi: 16-12-2021

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi

Öz:
Biyoloji eğitiminde öğrenim süreci kartopu etkisiyle gerçekleşmektedir. En ufak bilimselyanlışlık zaman geçtikçe büyümekte ve yeni bilgilerin öğrenilmesine engel olmaktadır. Buaraştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının organel kavramına yönelik yanılgıları veyanılgılara neden olan kaynaklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırmayönteminin kullanıldığı çalışma, 2020-2021 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 54 fenbilgisi öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılartarafından hazırlanan yapılandırılmış görüş formu kullanılmıştır. Verilerin analizi, iki farklıaraştırmacı tarafından içerik analiz yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma bulgularınagöre, fen bilgisi öğretmen adaylarının organel kavramının bilimsel tanımı ve hücreiçerisindeki organellere yönelik kavram yanılgılarının olduğu belirlenmiştir. Bu yanılgılarınoluşmasında ise; ders kitapları, öğretmenler ve yardımcı kitapların etkili olduğu tespitedilmiştir. Sonuç olarak, fen bilgisi öğretmen adaylarının organel konusuna yönelikyanılgılarının giderilmesi için uygulamalar yapılabilir. Ayrıca yanılgılara neden olan derskitapları ve yardımcı kitaplardaki bilimsel yanlışların belirlenmesi ve düzeltilmesine yönelikçalışmalar yapılabilir.
Anahtar Kelime:

Investigating Pre-Service Science Teachers' Misconceptions About the Concept of Organelle

Öz:
The learning process in biology education takes place with the snowball effect. The slightestscientific mistake grows over time and prevents new information from being learned. In thisstudy, it was aimed to determine the misconceptions of pre-service science teachers aboutthe concept of organelle and the sources that caused them. The research, using the casestudy, was conducted in 2020-2021. The study group of the research consists of 54 pre service science teachers who were studying at a state university in Turkey. The structuredinterview form prepared by the researchers was used as the data collection tool. The analysisof the data was done by two different researchers using the content analysis method. As aresult of the research, it was determined that pre-service science teachers have a scientificdefinition of the concept of organelle and misconceptions about organelles in the cell. Whenthe reasons for these misconceptions are examined, it is determined that teachers, textbooks,supplementary books and technological applications are effective. According to the resultsof the research, it can be said that the misconceptions of pre-service science teachers about the theme of organelle should be eliminated. In addition, it can be suggested to work on thedetermination and correction of scientific mistakes in textbooks, supplementary books andtechnological applications that cause misconceptions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Akpolat T, Yılmaz M (2021). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. , 403 - 420. 10.37217/tebd.884899
Chicago Akpolat Tuba,Yılmaz Mehmet Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. (2021): 403 - 420. 10.37217/tebd.884899
MLA Akpolat Tuba,Yılmaz Mehmet Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. , 2021, ss.403 - 420. 10.37217/tebd.884899
AMA Akpolat T,Yılmaz M Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. . 2021; 403 - 420. 10.37217/tebd.884899
Vancouver Akpolat T,Yılmaz M Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. . 2021; 403 - 420. 10.37217/tebd.884899
IEEE Akpolat T,Yılmaz M "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi." , ss.403 - 420, 2021. 10.37217/tebd.884899
ISNAD Akpolat, Tuba - Yılmaz, Mehmet. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi". (2021), 403-420. https://doi.org/10.37217/tebd.884899
APA Akpolat T, Yılmaz M (2021). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 403 - 420. 10.37217/tebd.884899
Chicago Akpolat Tuba,Yılmaz Mehmet Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19, no.1 (2021): 403 - 420. 10.37217/tebd.884899
MLA Akpolat Tuba,Yılmaz Mehmet Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.19, no.1, 2021, ss.403 - 420. 10.37217/tebd.884899
AMA Akpolat T,Yılmaz M Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021; 19(1): 403 - 420. 10.37217/tebd.884899
Vancouver Akpolat T,Yılmaz M Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021; 19(1): 403 - 420. 10.37217/tebd.884899
IEEE Akpolat T,Yılmaz M "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi." Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19, ss.403 - 420, 2021. 10.37217/tebd.884899
ISNAD Akpolat, Tuba - Yılmaz, Mehmet. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına YönelikYanılgılarının İncelenmesi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19/1 (2021), 403-420. https://doi.org/10.37217/tebd.884899