Yıl: 2021 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 305 - 316 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.11616/basbed.v21i60671.897069 İndeks Tarihi: 24-12-2021

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Genel tarama modeli ile yapılan çalışmanın örneklem grubu; Türkiye’ deki kamu ve özel üniversitelerin spor alanında öğrenim gören ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 500 öğrenciden oluşmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilmiş 36 sorudan oluşan “Üniversite öğrencileri girişimcilik ölçeği” kullanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerde Parametrik Hipotez testleri kulanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin girişimcilik düzeyi ile ailelerin gelir düzeyi, okudukları üniversite türü, mezun olduktan sonra iş yeri açma isteği, başarıya ulaşmak için risk alma durumu, başarıya ulaşacağı inancı ve alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip etme değişkenleri arasında anlamlı farklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, Spor Bilimleri, Sporda Girişimcilik.
Anahtar Kelime:

STUDY OF ENTREPRENEURSHIP LEVELS OF UNIVERSITY STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS

Öz:
This study was conducted with the aim of determining the entrepreneurship characteristics of university students studying in the field of Physical Education and Sports. The sample group of the study conducted with the general screening model consists of 500 students, who was selected by simple random sampling method, studying in the sports field of Turkey's public and private universities. As a data collection tool in the study; The “University Students Entrepreneurship Scale”, which consists of 36 questions, developed by Yılmaz and Sünbül (2009), was used. Parametric Hypothesis tests were used in statistical analysis. As a result of the study significant differences were found between variables following: the entrepreneurship level of the students and the income level of the families, the type of university they studied, the willlingness to start a business after graduation, the risk-taking to achieve success, the belief that they would succeed, to follow new developments in their field.Keywords: Entrepreneurship, Sports Sciences, Entrepreneurship in Sports.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ATICI Ü, ÜZÜM H (2021). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. , 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
Chicago ATICI ÜNAL,ÜZÜM HANIFI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. (2021): 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
MLA ATICI ÜNAL,ÜZÜM HANIFI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. , 2021, ss.305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
AMA ATICI Ü,ÜZÜM H BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. . 2021; 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
Vancouver ATICI Ü,ÜZÜM H BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. . 2021; 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
IEEE ATICI Ü,ÜZÜM H "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.305 - 316, 2021. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
ISNAD ATICI, ÜNAL - ÜZÜM, HANIFI. "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". (2021), 305-316. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069
APA ATICI Ü, ÜZÜM H (2021). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
Chicago ATICI ÜNAL,ÜZÜM HANIFI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21, no.1 (2021): 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
MLA ATICI ÜNAL,ÜZÜM HANIFI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, vol.21, no.1, 2021, ss.305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
AMA ATICI Ü,ÜZÜM H BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 21(1): 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
Vancouver ATICI Ü,ÜZÜM H BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 21(1): 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
IEEE ATICI Ü,ÜZÜM H "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ." Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21, ss.305 - 316, 2021. 10.11616/basbed.v21i60671.897069
ISNAD ATICI, ÜNAL - ÜZÜM, HANIFI. "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21/1 (2021), 305-316. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069