BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Yıl: 2021 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 305 - 316 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.11616/basbed.v21i60671.897069 İndeks Tarihi: 24-12-2021
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Öz: Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Genel tarama modeli ile yapılan çalışmanın örneklem grubu; Türkiye’ deki kamu ve özel üniversitelerin spor alanında öğrenim gören ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 500 öğrenciden oluşmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilmiş 36 sorudan oluşan “Üniversite öğrencileri girişimcilik ölçeği” kullanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerde Parametrik Hipotez testleri kulanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin girişimcilik düzeyi ile ailelerin gelir düzeyi, okudukları üniversite türü, mezun olduktan sonra iş yeri açma isteği, başarıya ulaşmak için risk alma durumu, başarıya ulaşacağı inancı ve alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip etme değişkenleri arasında anlamlı farklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, Spor Bilimleri, Sporda Girişimcilik.
Anahtar Kelime: STUDY OF ENTREPRENEURSHIP LEVELS OF UNIVERSITY STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS
Öz: This study was conducted with the aim of determining the entrepreneurship characteristics of university students studying in the field of Physical Education and Sports. The sample group of the study conducted with the general screening model consists of 500 students, who was selected by simple random sampling method, studying in the sports field of Turkey's public and private universities. As a data collection tool in the study; The “University Students Entrepreneurship Scale”, which consists of 36 questions, developed by Yılmaz and Sünbül (2009), was used. Parametric Hypothesis tests were used in statistical analysis. As a result of the study significant differences were found between variables following: the entrepreneurship level of the students and the income level of the families, the type of university they studied, the willlingness to start a business after graduation, the risk-taking to achieve success, the belief that they would succeed, to follow new developments in their field.Keywords: Entrepreneurship, Sports Sciences, Entrepreneurship in Sports.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akolaş, A. (2004), Bilişim Sistemleri ve Bilişim Teknolojisinin Küreselleşme Olgusu ve Girişimcilik Üzerine Yansımaları, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Çilt.12, s.29-43.
- Aslanoğlu. A. (2019), Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda Öğrenim Gören Öğrencilerin Girişimcilik Özellikleri ile Yansıtıcı Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi; Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
- Doğaner. M. ve Altunoğlu, A. (2010), Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri; Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), s. 103-110.
- Durukan, H. (2003), Yönetimde İnsan İlişkileri, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), s. 277-284.
- Dündar, S. ve Ağca, V. (2007), Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25, s.121-142.
- Emsen, S., İrmiş, A. ve Deliktaş, E. (2003), İktisadi Gelişmelerde Girişimciliğin Rolü: Karşılaştırmalı Bir Analiz, Erzurum-Denizli. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Fakültesi Dergisi, 8(1): s. 141- 154.
- Francol, M. ve Pessoa, N. (2013), University Sports Partnerships As Collaborative Entrepreneurship: An Exploratory Case Study, Administration & Society, 46(8), s.885–907.
- Kalaycı, Ş. (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
- Karasar, N. (1995), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, 7. Baskı, Ankara.
- Kılıç, K., Keklik, B. ve Çalış, N. (2021), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Bandırma İİBF İşletme Bölümü Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), s.423-435.
- Korkmaz, O. (2012), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 14(2), s. 209- 226.
- Korkmaz, S. (2000), Girişimcilik ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 18(1), s.163-179.
- Mülhim, Z. (2019), Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Özellikleri ve Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
- Myfikirler. (2012), Girişimcilere Spor Alanında İş Fırsatları, https://www.myfikirler.org/girisimcilere-spor-alaninda-isfirsatlari.html, (Erişim Tarihi:14.03.2021).
- Özer, P. S. ve Topaloğlu, T. (2007), Girişimci ve Yöneticilerin Öğrenilmiş Gereksinimleri İle Kontrol Odaklarının Kıyaslanmasına Yönelik Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16(2), s.439-456.
- Özman, C. (2013), Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
- Pounder, P. (2019), Examining Interconnectivity of Entrepreneurship, Innovation and Sports Policy Framework, Journal of Entrepreneurship and Public Policy, 8(4), s.483-499.
- Puyana, M. G., Gálvez-Ruiz, P., Sánchez-Oliver, J. A. ve Fernández, G. J. (2019), Intentions of Entrepreneurship in Sports Science Higher Education: Gender The Moderator Effect, Journal of Entrepreneurship and Public Policy, 8(1), s.147-162.
- Sarıtaş, A. ve Duran, G. (2017), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma; Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), s.147-165.
- Taze, M. (2019), Spor Bilimleri Alanında Lisans Eğitimi Alan Öğrencilerin Girişimcilik Düzeyleri ve İstihdam Edilebilme Algılarının İncelenmesi; Muş Alparslan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
- Türkmen, M. ve İşbı̇lı̇r, U. (2014), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi; CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), s.18-28.
- Uluyol, O. (2013), Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği; Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), s.349-372.
- Uygun, M., Mete, S. ve Güner, E. (2012), Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), s.145-156.
- Yıldız. E, (2020), İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini İncelenmesi:, İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
- Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009), Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), s.195-203.
- Yök Atlas. (2021), Yök Lisans Atlası, https://yokatlas.yok.gov.tr/lisansanasayfa.php, (Erişim Tarihi: 24.01.2021).
APA | ATICI Ü, ÜZÜM H (2021). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. , 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
Chicago | ATICI ÜNAL,ÜZÜM HANIFI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. (2021): 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
MLA | ATICI ÜNAL,ÜZÜM HANIFI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. , 2021, ss.305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
AMA | ATICI Ü,ÜZÜM H BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. . 2021; 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
Vancouver | ATICI Ü,ÜZÜM H BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. . 2021; 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
IEEE | ATICI Ü,ÜZÜM H "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.305 - 316, 2021. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
ISNAD | ATICI, ÜNAL - ÜZÜM, HANIFI. "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". (2021), 305-316. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
APA | ATICI Ü, ÜZÜM H (2021). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
Chicago | ATICI ÜNAL,ÜZÜM HANIFI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21, no.1 (2021): 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
MLA | ATICI ÜNAL,ÜZÜM HANIFI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, vol.21, no.1, 2021, ss.305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
AMA | ATICI Ü,ÜZÜM H BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 21(1): 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
Vancouver | ATICI Ü,ÜZÜM H BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 21(1): 305 - 316. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
IEEE | ATICI Ü,ÜZÜM H "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ." Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21, ss.305 - 316, 2021. 10.11616/basbed.v21i60671.897069 |
ISNAD | ATICI, ÜNAL - ÜZÜM, HANIFI. "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21/1 (2021), 305-316. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.897069 |