Yıl: 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 138 - 162 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 04-02-2022

Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması

Öz:
Kentlerin görsel yüzü olan dış duvarlar,cephe oluşturduğu iç mekan ve yakın dışçevresi ile iletişim kurmaktadır. Cephetasarımında; biçim, malzeme, renk, doku,doluluk-boşluk (geçirgenlik) görsel iletişimgücünü belirleyen en önemli dış duvaröğeleridir.Kentsel dönüşüme bağlı olarak hızlı inşahareketleri içinde her bölgenin yerleşimpotansiyellerine göre farklı biçimlenmeyaklaşımları görülmektedir. İstanbul İliKadıköy İlçesi Bağdat caddesi yakın çevreside mevcut potansiyelleri gereği hızlı yapıüretiminden en çok etkilenen yerleşimbölgelerinden biridir. Bölgede yapılan önanalizlere göre ölçek olarak yaşanandeğişimin yanında, yüksek binaların son onyıl içinde en az bir cephesinin tamamensağır (kapalı) olarak yapıldığı dikkat çekicibir şekilde gözlenmektedir. Dokuda belirginolarak hissedilen bu yaklaşımın, binanınyakın çevresinde yaşayan kalıcı kullanıcı, yada sokağı kullanan geçici kullanıcılar için;aidiyet duygusunu azaltabilme, güvensizsokak oluşturabilme, iletişimin azalması ilekomşuluk ilişkilerinin azaltabilmepotansiyellerine sahip olduğu görülmektedir.Bu çalışmanın hipotezi; yaygınlaşmakta olanbu cephe tasarım yaklaşımının bina yakınçevre kullanıcısı üzerinde etkisinin oran,uyum, geçirgenlik, sosyal statü vetoplumsallık özelliklerinin istatistikselanlamlı farklılık içermesininsorgulanmasıdır. Bu amaçla Kadıköy ilçesiBağdat Caddesi yakın çevresinde belliölçütlere göre alan ve anket çalışmasıyapılmıştır. Konut mimarisinde dış cephetasarımı algı ölçeğine yönelik tanımsalistatistik bilgiler ve çalışmanın hipotezleridoğrultusunda istatistik anlamlı farklılığınsınanmasına yönelik çıkarımlardeğerlendirilmiştir.
Anahtar Kelime:

EVALUATION of HYGIENE and NUTRITION BEHAVIORS of PRIMARY SCHOOL AGE CHILDREN LIVING in RURAL

Öz:
Correct transfer of personal hygiene and healthy eating behaviors to school-age children will positively affect children's future health. The aim of this study was to evaluate the nutritional and hygiene behaviors of children aged 6-15 years living in rural areas. The universe of this descriptive and cross-sectional study consisted of children aged 6-15 years living in 13 villages in the mobile service of Maden number 5 family medicine unit. The sample consisted of 270 children aged 6-15 years. 173 volunteers were reached. Response rate was 64%. X² test was used for statistical analysis. The results were evaluated at 95% confidence interval and statistical significance at p<0.05 level. The mean age of the children was 10.47 ± 2.44 years. 53.2% (n = 92) had extended family type. The mean age of the mothers of the children was 38.90 ± 6.07 and their fathers were 44.81 ± 7.60. When the education level of the mothers was examined, the rate of illiterate was 32.9% (n = 57 people), primary school graduates were 46.8% (n = 81 people). 55.6% (n = 95 people) were farmers, while 7.6% (13 people) were village guards. The rate of those having regular breakfast was 82.7%. The school consumed 56.0% of biscuits and chocolate. 56.6% were eating before bedtime. The children bathed on average 1.60 ± 0.65 times per week. They were washing hands 4.87 ± 1.67 times a day. 59.0% (n = 102 people) were washing their hands after meals and after the toilet. 94.2% (n = 163) were using soap when washing their hands. The rate of regular brushing of teeth every day was 35.3% (n = 61 persons). The higher the mother's education level, the higher the percentage of children brushing their teeth daily (p <0.05) is. As a result, children between the ages of 6-15 in rural areas have insufficient personal hygiene and nutrition behaviors. Health education and hygiene-related attitudes and behaviors can be changed positively. Through health education, attitudes and behaviors related to hygiene and healthy nutrition can be changed positively.
Anahtar Kelime:

KIRSALDA YAŞAYAN İLKÖĞRETİM YAŞINDAKİ ÇOCUKLARIN HİJYEN VE BESLENME DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Kişisel hijyen ve sağlıklı beslenme davranışlarının okul çağındaki çocuklara doğru şekilde aktarılması çocukların gelecekteki sağlık durumlarını olumlu yönde etkileyecektir. Bu çalışma ile, kırsalda yaşayan 6-15 yaş arasındaki çocuklarda beslenme ve hijyen davranışlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı ve kesitsel türdeki araştırmanın evrenini Maden 5 nolu aile hekimliği birimi mobil hizmetindeki 13 köyde yaşayan 6-15 yaş grubu çocuklar oluşturmuştur. 6-15 yaş grubu kayıtlı 270 çocuğun tamamı örneklemi oluşturmuştur. Katılımcılardan gönüllü olan 173’üne ulaşılmıştır. Cevaplılık oranı %64 olmuştur. İstatiksel analiz yöntemi olarak X² testi kullanılmıştır. Ortalamalar standart sapmalar ile birlikte verilmiştir. Sonuçlar %95’lik güven aralığında, istatistiksel anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Çocukların ortalama yaşları 10.47±2.44’tü. %53.2’si (n=92 kişi) geniş aile tipine sahipti. Çocukların annelerinin yaş ortalaması 38.90±6.07, babalarının ise 44.81±7.60 idi. Annelerin öğrenim durumuna bakıldığında okuryazar olmayanlar %32.9 (n=57 kişi), ilkokul mezunu olanlar %46.8 (n=81 kişi) idi. %55.6’sının (n=95 kişi) baba mesleği çiftçi iken, %7.6’sı (13 kişi) köy korucusu olarak çalışmaktaydı. Düzenli sabah kahvaltısı yapanların oranı %82.7’idi. Okulda aralarda %56.0 ile en çok bisküvi-çikolata tüketilmekteydi. %56.6’sı yatmadan önce yemek yemekteydi. Çocuklar haftada ortalama 1.6±0.65 kez banyo yapmaktaydı ve günde 4.87±1.67 kez el yıkamaktaydılar. %59.0’ı (n=102 kişi) yemeklerden sonra ve tuvaletten sonra ellerini yıkamaktaydı. %94.2’si (n=163 kişi) ellerini yıkarken sabun kullanmaktaydı. Dişlerini her gün düzenli fırçalayanların oranının %35.3 (n=61 kişi) olduğu görüldü. Annenin eğitim düzeyi yükseldikçe çocukların her gün diş fırçalama yüzdesi artmaktaydı (p<0.05). Sonuç olarak, kırsal kesimde bulunan 6-15 yaş arasındaki çocukların kişisel hijyen ve beslenme konularındaki davranışları yetersizdir. Sağlık eğitimi aracılığıyla hijyen ve sağlıklı beslenme ile ilgili tutum ve davranışlar olumlu yönde değiştirilebilir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Köksal E, Karaçil MŞ. Okul çağı çocuklarında şeker tüketiminin beden kütle indeksine etkisinin değerlendirilmesi. Fırat Tıp Dergisi 2014; 19(3): 151-55.
  • Alkaya, T. (2015). Sınır ve Eşik Olarak Duvar. (Yüksek lisans tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 2. Türkiye’de Okul Çağı (6-10 Yaş Grubu) Çocuklarında Büyümenin İzlenmesi (TOÇBİ) Projesi Araştırma Raporu, Sağlık Bakanlığı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı Yayın No:834, Ankara, 2011.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi
  • 3. T.C. Sağlık Bakanlığı, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Adölesan Çağı Çocuklarda Beslenme. https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/beslenme/ergen lik-doneminde-beslenme.html, (07.08.2019).
  • Cemali, A.L. (2011). Kentsel Kamusal Mekânda Yaya Hareketi: Bağdat Caddesi Örneği. (Yüksek lisans tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 4. Sökülmez P, Uyar E. Farklı bölgelerde yaşayan preadölesan çocukların beslenme alışkanlıkları ve besin tüketim sıklıklarının belirlenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2015; 5(3): 23-29.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Pbc. Cohen J., (1988), Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences, 2nd Edition, Lawrence Erlbaum Associates Pbc. USA.
  • 5. Aslan D, Gürtan E, Hacım A, Karaca N, Şenol E, Yıldırım E. Ankara’da Eryaman Sağlık Ocağı Bölgesi’nde bir lisenin ikinci sınıfında okuyan kız öğrencilerin beslenme durumlarının ve bazı antropometrik ölçümlerinin değerlendirmeleri. Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2003; 25(2): 55 – 62.
  • Çidem, S.S. (2019). Mimari Cephe Tasarımında Malzeme ve Renk Kullanımı: Alan Çalışmasında Malzeme Ürün Tasarımcı Yaklaşımının Değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 6. Sabbağ Ç, Sürücüoğlu MS. İlköğretim öğrencilerine verilen beslenme eğitiminin beslenme tutum ve davranışlarına etkisinin değerlendirilmesi. Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi 2011; 6(3): 1-13.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları. (2. Baskı). Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
  • 7. Tural Büyük E, Topçu S. İki farklı ilkokulda okuyan birinci sınıf öğrencilerinin beslenme ve fiziksel aktiviteleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2015; 5(1): 10-15.
  • Çolak, A. (2004). Duvarlar: Anlamsal (Semantik) ve Dizimsel (Sentaktik) Bir Analiz. (Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 8. Özpulat F, Sivri BB. Köy ve kasaba ilköğretim okulu öğrencilerinin beslenme durumları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2013; 22(6): 207-19.
  • Ekenyazıcı G. E., Tulum, H. (2018). Mimari Belleğin Yıkımı/ İnşası Üzerine: Bağdat Caddesi Küçükağa Sokak Örneği. https://www.academia.edu/37514489/ (Erişim tarihi: 31.12.2019).
  • 9. Önsüz MF, Hıdıroğlu S. İstanbul’da farklı iki ilköğretim okulundaki öğrencilerin kişisel hijyen alışkanlıklarının belirlenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2008; 9(1): 9-17.
  • Ekşioğlu, Ç.G, Çubukçu, E. (2011) Çevre Estetiğinin Konut Fiyatlarına Etkisi. itüdergisi/a mimarlık, planlama, tasarım. cilt:10, sayı:1, sayfa: 3-12.
  • 10. Kaya M, Büyükşerbetçi M, Meriç MB, Çelebi AE, Boybeyi Ö, Işık A, Bozkurt İH, Vaizoğlu SA ve ark. Ankara’da bir lisenin 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin kişisel hijyen konusunda davranışlarının belirlenmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 2006; 15(10): 179-83.
  • Emir, S. (2008). Değişen Sokak Cepheleri Üzerine Bir Araştırma Talimhane Örneği. (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 11. Aslan D, Mermerkaya MU, Kaya FE, Kaya H, Esen E, Koban Y, Pekcan H. Ankara’da bir ilköğretim okulunda el yıkama konusunda yapılmış olan bir müdahale çalışması. Türkiye Klinikleri J Med Sci 2006; 26: 157- 62.
  • Ergün, Z. (2008). Mimarlıkta Cephe-Yüzey Dönüşümü: 1990’lar Sonrası Değişim Süreci. (Yüksek lisans tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 12. Yılmaz E, Özkan S. Bir ilçede farklı yerleşim yerindeki ilköğretim okulu öğrencilerinin kişisel hijyen alışkanlıklarının karşılaştılması. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2009; 4(10): 1-18.
  • Ersoy, D. (1997). Bina ve Kentsel Mekân Biçimleniş Etkileşimi. (Yüksek lisans tezi), İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 13. Oyibo PG. Basic personel hygiene: knowledge and practices among school children aged 6-14 years in Abraka, Delta State, Nigeria. Continental Journal of Tropical Medicine 2012; 6(1): 5-11.
  • Frost, R. (1969). Mending Wall, The Collected Poems. New York: Complete and Unbridged, Edward Connery Lathem.
  • 14. Çetinkaya S, Arslan S, Nur N, Demir ÖF, Özdemir L, Sümer H. Sivas İl Merkezi’nde sosyoekonomik düzeyi farklı üç ilköğretim okulu öğrencilerinde kişisel hijyen alışkanlıkları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2005; 14(10): 229- 36.
  • Gök, E., Satıcı, B. (2018). Kentsel Dönüşüm Sürecinde İstanbul Fenerbahçe Bölgesinde Üretilen Konutların Cephe Tasarımları. İstanbul Ticaret Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. http://acikerisim.ticaret.edu.tr/xmlui/handle/11467/2800#sthash.BvIY1TgM.dpbs (Erişim tarihi: 10.12.2019).
  • 15. Ergün A. Vücut kompozisyonunun belirlenmesi (15. Bölüm) Yavuzer S. Fizyoloji Pratik Klavuzu, Antıpa.ş. Yayınları 1999; 128: 91-9.
  • Kepes, G. (1996). Kent Ölçeğinde Dışavurum ve İletişim Üzerine Notlar, Cogito-Kent ve Kültürü. (Bahar Öcal Düzgören, Çev.) Yapı Kredi Yayınları.
  • 16. World Health Organization. Growth reference data for 5-19 years WHO References 2007. Geneva: World Health Organization; World Health Organization. Growth reference data for 5-19 years WHO References 2007. Geneva: World Health Organization. https://www.who.int/growthref/en/, (01.08.2019).
  • Krier, R. (1988). Architectural Composition. London: Academy Editions.
  • 17. Altınöz Aytar A, Öztürk EC, Göçmen Ş, Çalışkan E, Özaras F, Avcıoğlu F, Çelebiler N, Ankaralı H ve ark. Öğrencilerde bağırsak parazitlerinin ve hijyen bilgi düzeylerinin araştırılması. Turkiye Parazitol Derg 2015; 39: 277-85.
  • Kuloğlu, N., Şamlıoğlu, T. (2011). Var Eden Öğe Olarak Boşluk. Mimarist sayı: 40, 25-30.
  • 18. Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK), İstatistiklerle Kadın, 2018. http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id= 30707, (08.08.2019).
  • Prajapati B., Dunne M., Armstrong R., (2010), “Sample Size Estimation and Statistical Power Analysis”, Optometry Today, 16(7), 1-9.
  • 19. Yıldız E, Şimşek M, Gündoğar Z, Aktan AM. Oral health survey of children referring to Faculty of Dentistry in Gaziantep. Gaziantep Med J 2015; 21(2): 118-24.
  • Saatcıoğlu, Ö. (2011). Mimari Biçimlenişte “Yalınlık Karmaşıklık” Kavramlarının Değerlendirilmesi. (Doktora tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 20. Avan M. Mardin İli Kızıltepe İlçesindeki Merkez İlkögretim Okullarında Okuyan 6. 7. ve 8. Sınıf Ögrencilerinin Beslenme Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi, Çocuk Gelişimi ve Ev Eğitimi AD, 2006.
  • Sevinç, U. (2006). Mimari Cephede Dokusal Etkilerin İncelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 21. Aksoy A, Oğur S, Aksoy Kendilci E. Bitlis İli’ndeki obez çocuğa sahip ebeveynlerin obeziteye ve çocuklarına yaklaşımı. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2016; 5(2): 210-24.
  • Sezgin, F. H. (2016). Bayesci Faktör Analizi ve Maslach Tükenmişlik Envanteri Uygulaması, International Conference on Scientific Cooperation for the Future in the Social Sciences (USAK) Bildiriler Kitabı, 1283-1296.
  • 22. Yıldırım Aksakal B, Oğuzöncül AF. Elazığ kent merkezinde bulunan ortaöğretimde okuyan öğrencilerde obezite sıklığı ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Dicle Medical Journal 2017; 44(1): 13-23.
  • Şamlıoğlu, T. (2010). Mimari Formda Boşluğun Keşfi. (Yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 23. Millî Eğitim Bakanliği Taşima Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete, 2016. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/ 07/20180708-3.htm, (08.08.2019).
  • Tekin, Ç., Beyaztaş, H. (2018). Communication of External Walls via Urban Transformation. Journal of Science Part B: Art; Humanities, Design and Planning. 6(3):133-146
  • 24. Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 1, Ankara, 2018.
  • Ünver, E. (2007). Mekânın Düşey Bileşeni Duvarın Zaman ve Teknolojiye Bağlı Olarak Gelişimi ve Dönüşümü. (Yüksek lisans Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 25. Öztürk A, Sezer T, Tezel A. İlkokul öğrencilerinin uyku ve televizyon izleme alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Journal of Turkish Sleep Medicine 2018; 5: 73-80.
  • Üstündağ, B. (2009). Bina Cephesi ve İşlevlerinin Görsel Analiz Kapsamında Değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 26. Yılmaz M, Ağartıoğlu Kundakçı G, Dereli F, Ozguven Oztornacı B, Egelioğlu Cetişli N. İlköğretim öğrencilerinde yaş ve cinsiyete göre obezite ve ilişkili özellikler obezite ve ilişkili faktörler. JCP 2019; 17(1): 127-40.
  • Yavuz, B. (2001). Bir Mimari Arketip ve İletişim Nesnesi Olan Duvara Ait Yananlamsal Bir Analiz (Yüksek lisans tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 27. Gürel AN, Hisar F. Adölesanlarda şekerli içecek tüketiminin obezite ile ilişkisi. HUHEMFAD-JOHUFON 2018; 5(3): 177- 91.
  • Yayla, B., Ünsal, G.N. (2017). Cephe Hikayeleri ve Bağdat Caddesi’nde Kentsel Dönüşüm. https://www. konseptprojeler.com/kentsel-donusum (Erişim tarihi: 15.03.2020).
  • 28. TBSA (Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması) Beslenme Durumu Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi Sonuç Raporu, Sağlık Araştırmaları Genel Müdürlüğü, Sağlık Bakanlığı, https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/birimler/sagl ikli-beslenme-hareketli-hayatdb/Yayinlar/kitaplar/diger-kitaplar/TBSABeslenme-Yayini.pdf, (09.08.2019).
  • Yazıcıoğlu, Z. (2001). 1950 – 1970’lerde İstanbul’da Konut Mimarisi: Bağdat Caddesi Örneği. (Yüksek lisans tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 29. “Obezite İle Mücadele El Kitabı” Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, 904, Ankara, 2013.
  • Yazıcıoğlu, H. Z. (2010). Kentsel Mekân Olarak Caddelerin Mekânsal Karakterinin Yürünebilirlik Bağlamında İrdelenmesi Bağdat Caddesi Örneği. (Doktora tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 30. Başara B, Çağlar İ, Aygün A, Özdemir TA. Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü, T.C. Sağlık Bakanlığı, Ankara, 2018.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • 31. Coşgun M, Kara F. Öğrencilere verilen sağlık eğitiminin bilgi ve davranışlarına etkisinin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 2015; 24(2): 55-63.
  • Zülkadiroğlu, D. (2013). Mimari Cephe Temsillerinin Kullanıcı Algısına Etkisinin İncelenmesi. (Yüksek lisans tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • 32. Şanlıer N, Özgen L. Öğrencilere farklı yöntemlerle verilen eğitimin ağız-diş sağlığı ve beslenme bilgisi üzerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2005; 3(3): 351-65.
APA Gül Durmuş B, Oguzoncul A, BULUT I, Pirincci E, yurt n, Deveci S (2021). Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. , 138 - 162.
Chicago Gül Durmuş Başak,Oguzoncul Ayse Ferdane,BULUT IREM,Pirincci Edibe,yurt nurdan,Deveci Süleyman Erhan Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. (2021): 138 - 162.
MLA Gül Durmuş Başak,Oguzoncul Ayse Ferdane,BULUT IREM,Pirincci Edibe,yurt nurdan,Deveci Süleyman Erhan Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. , 2021, ss.138 - 162.
AMA Gül Durmuş B,Oguzoncul A,BULUT I,Pirincci E,yurt n,Deveci S Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. . 2021; 138 - 162.
Vancouver Gül Durmuş B,Oguzoncul A,BULUT I,Pirincci E,yurt n,Deveci S Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. . 2021; 138 - 162.
IEEE Gül Durmuş B,Oguzoncul A,BULUT I,Pirincci E,yurt n,Deveci S "Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması." , ss.138 - 162, 2021.
ISNAD Gül Durmuş, Başak vd. "Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması". (2021), 138-162.
APA Gül Durmuş B, Oguzoncul A, BULUT I, Pirincci E, yurt n, Deveci S (2021). Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. Tasarım+Kuram, 5(1), 138 - 162.
Chicago Gül Durmuş Başak,Oguzoncul Ayse Ferdane,BULUT IREM,Pirincci Edibe,yurt nurdan,Deveci Süleyman Erhan Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. Tasarım+Kuram 5, no.1 (2021): 138 - 162.
MLA Gül Durmuş Başak,Oguzoncul Ayse Ferdane,BULUT IREM,Pirincci Edibe,yurt nurdan,Deveci Süleyman Erhan Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. Tasarım+Kuram, vol.5, no.1, 2021, ss.138 - 162.
AMA Gül Durmuş B,Oguzoncul A,BULUT I,Pirincci E,yurt n,Deveci S Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. Tasarım+Kuram. 2021; 5(1): 138 - 162.
Vancouver Gül Durmuş B,Oguzoncul A,BULUT I,Pirincci E,yurt n,Deveci S Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması. Tasarım+Kuram. 2021; 5(1): 138 - 162.
IEEE Gül Durmuş B,Oguzoncul A,BULUT I,Pirincci E,yurt n,Deveci S "Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması." Tasarım+Kuram, 5, ss.138 - 162, 2021.
ISNAD Gül Durmuş, Başak vd. "Bina ve Bina Cephesinin Kullanıcı-Tasarımcı İletişiminin Alan Çalışması ile Sorgulanması". Tasarım+Kuram 5/1 (2021), 138-162.