MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA
Yıl: 2021 Cilt: 0 Sayı: 44 Sayfa Aralığı: 183 - 203 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 23-01-2022
MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA
Öz: Bu çalışma, mağaza iç mekan tasarımının markalaşma kavramı üzerine etkisini incelemektedir. Marka ve markalaşma kavramlarını, iç mimarlık ve grafik tasarım disiplinlerinin ortak yaklaşımı ile değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Marka bir kurumsal kimlik olup, mekan tasarımının bu kurumsal kimlikten ayrıştırılması düşünülemez. Bu amaçla, Türkiye’nin köklü mağazalarında biri olan Vakko mağazaları üzerine bir vaka çalışması yapılmış olup, mekan ve markanın birbirini tamamladığı sonucuna varılmıştır. Buna ek olarak, mağaza atmosferinin mekanı markalaştırmada önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Çalışmanın temelini oluşturan SO-R paradigmasına göre, mağaza atmosferini oluşturan çeşitli öğeler bulunmakta olup, farklı mağazalarda benzer öğelerin kullanılmış olması, mekanın markalaşma üzerindeki etkisini göstermektedir
Anahtar Kelime: BRANDING IN STORE INTERIOR DESIGN
Öz: This study aims to investigate the impact of store interior design to the branding effect of the brand. The target is to approach to the issue of brand from a multi-disciplinary perspective by taking into consideration both graphical and interior design. Brand is a corporate identity, it is not possible differentiate design of the store from the identity at all. For this reason, a case study was conducted for one of the most prestigious brands in Turkey, Vakko, and it is understood that brand and space complements each other. In addition to this, store atmosphere also makes an important contribution to the branding the space. S-O-R paradigm, which is the base of this study also supports the argument by showing using same elements in different stores make a contribution to branding the space.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arslan, K., ve Ersun, N. (2011). Moda Sektöründe Faaliyet Gösteren Mağazalarda Müşterilerin Mağaza Tercihinde Mağaza Tasarımının Önemi ve Tasarım Kriterleri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 221-245.
- Arslan, M. ,ve Baycu ,S.(2016). Mağaza Atmosferi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
- Baker, J., ve Grewal, D. a. (1994). The Influence of Store Environemnt on Quality Interferences and Store Image. Journal of the Academy of Marketing Science.
- Bakırtaş, Hülya (2013). S-O-R Paradigması Temelinde Mağaza Atmosferi ve Duyguların Pazarlamadaki Önemi: Bir Literatür İncelemesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 47-55.
- Darden, W. R., Erdem, O. and Darden, D. K., “A comparison and test of three causal models of patronage intentions”, in Darden, W.R. and Lusch, R.F. (Eds), Patronage Behavior and Retail Management, North- Holland, New York, 1983, 29-43.
- Fettahlıoğlu, Seçil (2014). Tüketicilerin Mağaza Atmosferinden Etkilenme Düzeylerinin Demografik Faktörler Üzerinden İncelenmesi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi.
- Grewal, D., Baker, J., ve Parasuraman, A. (1994). The Influence of Store Environment on Quality Inferences and Store Image. Journal of Academy of Marketing Science, 328-339.
- Karkın, Gülşah (2009). Otel İşletmelerinde Hizmet Atmosferi Oluşturulması: Kavramsal Bir Çalışma. Sosyal Bilimler Dergisi.
- Kim, Sangyun (2012). Culture, Brand, and Space. San Diego: Faculty of San Diego University.
- Kutlu, Rana (2015). Tasarımda Disiplinlerarası Yaklaşım-Mekan ve Grafik Tasarım İlişkisi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication.
- Kotler, Philip (1974). Atmospherics as a Marketing Tool. Journal of Retailing, 48-64.
- Oylum, Nilüfer (2014). Marka-İç Mekan İlişkisinin Tüketim Kavramı Çerçevesinde Değerlendirilmesi. İstanbul Ticaret Üversitesi Fen Bilimleri Dergisi.
- Yıldırım, Nazlı (2015). Mağaza İç Mekanında Tasarım – İmaj İlişkisi. Ankara
APA | Dağlı Curalı Z (2021). MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. , 183 - 203. |
Chicago | Dağlı Curalı Zeynep MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. (2021): 183 - 203. |
MLA | Dağlı Curalı Zeynep MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. , 2021, ss.183 - 203. |
AMA | Dağlı Curalı Z MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. . 2021; 183 - 203. |
Vancouver | Dağlı Curalı Z MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. . 2021; 183 - 203. |
IEEE | Dağlı Curalı Z "MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA." , ss.183 - 203, 2021. |
ISNAD | Dağlı Curalı, Zeynep. "MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA". (2021), 183-203. |
APA | Dağlı Curalı Z (2021). MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları, 0(44), 183 - 203. |
Chicago | Dağlı Curalı Zeynep MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları 0, no.44 (2021): 183 - 203. |
MLA | Dağlı Curalı Zeynep MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları, vol.0, no.44, 2021, ss.183 - 203. |
AMA | Dağlı Curalı Z MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları. 2021; 0(44): 183 - 203. |
Vancouver | Dağlı Curalı Z MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları. 2021; 0(44): 183 - 203. |
IEEE | Dağlı Curalı Z "MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA." Sanat Yazıları, 0, ss.183 - 203, 2021. |
ISNAD | Dağlı Curalı, Zeynep. "MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA". Sanat Yazıları 44 (2021), 183-203. |