Yıl: 2021 Cilt: 0 Sayı: 44 Sayfa Aralığı: 183 - 203 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 23-01-2022

MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA

Öz:
Bu çalışma, mağaza iç mekan tasarımının markalaşma kavramı üzerine etkisini incelemektedir. Marka ve markalaşma kavramlarını, iç mimarlık ve grafik tasarım disiplinlerinin ortak yaklaşımı ile değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Marka bir kurumsal kimlik olup, mekan tasarımının bu kurumsal kimlikten ayrıştırılması düşünülemez. Bu amaçla, Türkiye’nin köklü mağazalarında biri olan Vakko mağazaları üzerine bir vaka çalışması yapılmış olup, mekan ve markanın birbirini tamamladığı sonucuna varılmıştır. Buna ek olarak, mağaza atmosferinin mekanı markalaştırmada önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Çalışmanın temelini oluşturan SO-R paradigmasına göre, mağaza atmosferini oluşturan çeşitli öğeler bulunmakta olup, farklı mağazalarda benzer öğelerin kullanılmış olması, mekanın markalaşma üzerindeki etkisini göstermektedir
Anahtar Kelime:

BRANDING IN STORE INTERIOR DESIGN

Öz:
This study aims to investigate the impact of store interior design to the branding effect of the brand. The target is to approach to the issue of brand from a multi-disciplinary perspective by taking into consideration both graphical and interior design. Brand is a corporate identity, it is not possible differentiate design of the store from the identity at all. For this reason, a case study was conducted for one of the most prestigious brands in Turkey, Vakko, and it is understood that brand and space complements each other. In addition to this, store atmosphere also makes an important contribution to the branding the space. S-O-R paradigm, which is the base of this study also supports the argument by showing using same elements in different stores make a contribution to branding the space.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Dağlı Curalı Z (2021). MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. , 183 - 203.
Chicago Dağlı Curalı Zeynep MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. (2021): 183 - 203.
MLA Dağlı Curalı Zeynep MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. , 2021, ss.183 - 203.
AMA Dağlı Curalı Z MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. . 2021; 183 - 203.
Vancouver Dağlı Curalı Z MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. . 2021; 183 - 203.
IEEE Dağlı Curalı Z "MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA." , ss.183 - 203, 2021.
ISNAD Dağlı Curalı, Zeynep. "MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA". (2021), 183-203.
APA Dağlı Curalı Z (2021). MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları, 0(44), 183 - 203.
Chicago Dağlı Curalı Zeynep MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları 0, no.44 (2021): 183 - 203.
MLA Dağlı Curalı Zeynep MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları, vol.0, no.44, 2021, ss.183 - 203.
AMA Dağlı Curalı Z MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları. 2021; 0(44): 183 - 203.
Vancouver Dağlı Curalı Z MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA. Sanat Yazıları. 2021; 0(44): 183 - 203.
IEEE Dağlı Curalı Z "MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA." Sanat Yazıları, 0, ss.183 - 203, 2021.
ISNAD Dağlı Curalı, Zeynep. "MAĞAZA İÇ MEKAN TASARIMINDA MARKALAŞMA". Sanat Yazıları 44 (2021), 183-203.