Yıl: 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1441 - 1490 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.47424/tasavvur.807157 İndeks Tarihi: 24-01-2022

Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine

Öz:
Kavramlar doğru anlamlandırılmadığı takdirde meselelerin anlaşılması noktasında yanlış sonuçlara varmanın kaçınılmaz olduğu bir hakikattir. Fıtrat kavramı bu manada insanın mahiyeti bağlamında başat kavram olarak hala önemini korumaktadır. İnsanın, gerek kendisini var eden Allah ile olan ilişkisi gerekse hemcinsleriyle ve içerisinde yaşadığı âlemle ilişkisi çerçevesinde bu kavramın anlam alanının tespiti yine ait olduğu dünya üzerinden yapıldığı zaman konu hakkında doğru sonuçların elde edilmesine imkân tanıyacaktır. İslâm ilim geleneğinde söz konusu kavram hakkında -çoğu zaman dönemin daha çok itikâdî tartışmalarının da etkisiyle- farklı değerlendirmeler söz konusu olabilmiştir. Çalışmada amaçlanan; bugün de birçok vesileyle kullanılan fıtrat kavramının tarihsel süreçte hangi anlamlarda ele alındığı ve ne tür tartışmalara yol açtığı vb. konularda bir durum tespiti yapmak ve gelinen noktada nasıl anlaşıldığı ve yorumlandığının görülmesini sağlamaktır. Kur’ân ve hadislerde yerini bulan fıtrat kavramının anlamına yönelik bir çalışmada söz konusu kavramın, gerek yer aldığı Kur’ân âyetinin gerekse hadis metinlerinin, kendi iç bütünlükleri ve birbirleriyle olan ilişkileri bağlamında ele alınması en sağlıklı yol olacaktır. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada söz konusu kavramın önce sözlük anlamı, türevleri üzerinden ele alınmış daha sonra Kur’ân ve hadislerde geçtiği durumları, belirtilen usûl üzerinden değerlendirmeye tâbi tutulmuştur. Bu yapılırken tefsir literatüründen, hadis musannefâtından, şerh geleneğinden, garîbü’l hadis edebiyatından ve konu ile ilgili çalışmalardan mümkün olduğunca istifade edilmiştir. Sonuç olarak sözlük anlamı da dikkate alınarak fıtrat kavramı ile Kur’ân’da; insanın Allah’la ilişkisine, hadislerde ise -Kur’ân’daki anlamından tamamen bağımsız düşünülmeksizin- insanın doğasındaki sâfiyete ve bu yönüyle hak din İslâm’ı kabullenmeye yatkın olduğuna ve ayrıca onun insanlarla olan ilişkisindeki etkileşim yönüne vurgu yapıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelime:

On the Meanıng of the Qur and the Concept of Fıtrat in Hadıth

Öz:
It is a proven fact that if not ascribed the proper meaning to concepts, reaching wrong conclusions is inevitable in terms of understanding subject matters. Qua principal concept within the context of the whatness of (hu)man, in that sense, the concept of fitra [from the Arabic فطرة’instinct, creation; natural, primordial purity’] has still maintained its importance. Ascertaining the semantic vicinity of this concept —within the frame of man’s relationship both with his creator and with the fellow creature of the same kind and the universe alike, wherein he lives— when done, again, through the world he is part of could allow yielding correct conclusions as to this subject. In the tradition of Islamic scholarship, on the concept in question —mostly due to the prevailing discussions of the time vis-à-vis the creedal religious persuasion—, there could be multifarious assessments. What is aimed in this study is to ascertain the questions of in what sense the concept fitra, which is often used even today because of various reasons, has, in the course of history, been addressed and to what kind of discussions it has led, etc.; to present how it is understood and interpreted at present. For a research into the meaning of the concept fitra that finds its place in The Quran [Arabic: القرآن ,Romanised: al-Qurʼān] and Aḥādīth [Arabic: حدیثʾḥādīṯ, pl. أحادیث ,ʾaḥādīṯ], it would be the healthiest way to treat the concept at issue within the context of the inner integrity of the texts, both of the Quranic verses and Ḥadīth, as well as the relationship between them. Moving forward with this thought in mind, in this study, first the lexical meaning of the concept via derivatives thereof was addressed and later, by way of the mentioned method, the cases within which it passes in The Quran and Aḥādīth were elevated. Whilst being done so, drawn upon were, so far as possible, exegesis literature, Hadīth Musannafāt, gloss tradition, gharīb al-hadith literature and works pertaining to the subject. As a consequence, with its lexical meaning having also been taken into account, it was sought to be presented that by the concept of fitra in The Quran, man’s relationship with Allah is emphasised and, as far as Aḥādīth are concerned —absent consideration of it being entirely free from the meaning thereof in The Quran—, the purity in nature of man and, with this aspect, his innate propensity for Islam, the true religion and also the interaction aspect in his relationship with men.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abdulbaki, Muhammet Fuâd. el-Mu‘cemü’l-Müfehres li-Elfâzi’l-Kur’âni’lKerîm. İstanbul: 1990.
  • Abdulmuttalib, Rıfat Fevzî. Sahîfetü Hemmâm b. Münebbih an Ebî Hüreyre. (thk.,thc. ve şerh). Kâhire: 1975/1406.
  • Akçay, Mustafa. Çağdaş Dünyada İnsan ve Dinî Sorumluluğu (Fetret Ehli Örneği). İstanbul: 2002.
  • el-Âlûsî, Şihâbuddin es-Seyyîd Mahmûd. Rûhu’l-Meânî. Beyrut: 1985. Âsım Efendi. Kâmûs Tercemesi. İstanbul: 1304-1305.
  • Ateş, Süleyman. Kur’ân-ı Kerim Tefsiri, İstanbul: 1995.
  • Ay, Mehmet Emin. Çocuklarımıza Allah'ı Nasıl Anlatalım. İstanbul: 2002.
  • Aynî, Bedruddin Ebu Muhammed Mahmud b. Ahmed. Umdetu’l-Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî. yy.,1392/1972.
  • el-Azîmabâdi, Ebu-Tayyib Şemsu’l Hak. Avnu’l-Ma‘bûd Şerhu Süneni Ebi Dâvûd. (yy.: trs.).
  • el-Beğavî. M. Hüseyin b. Mahmud. et-Tefsîr. thk. Heyet. y.y.: trs.
  • el-Bekkâr, Abdulkâdir Mahmud. el-Esâs fi’t-Tefsîr. yy., 1989.
  • el-Beydâvî, Abdullah b. Ömer. Tefsîru’l-Beydâvî. Thk. Abdulkâdir Arafat. Beyrut: 1996.
  • Bilmen, Ömer Nasûhi. Muvazzah İlm-i Kelam. İstanbul: 1955.
  • Bor, Adil. “Din İle İlişkisi Bağlamında Fıtratın Mahiyeti”. CUID 21, s. 3 (Aralık 2017): 1671-1704.
  • el-Buhârî, Muhammed b. İsmail Ebû Abdillah. el-Câmiu’s-Sahîh. İstanbul: 1992.
  • Candan, Abdülcelil. “Kur’an’ı Yanlış Anlamada Taassub Faktörü”. Diyanet İlmi Dergi. c. 39, sy. 1.
  • Carrel, Alexis. İnsan Denen Meçhul. İstanbul: 1973.
  • el-Cevherî, İsmail b.Hammâd. Tâcu’l-Luğati ve’s-Sıhâhi’l-Arabiyye. Thk. A. Abdulğafur Attar. Mısır: trs.
  • el-Cevherî, İsmail b.Hammâd. Tâcu’l-Luğati ve’s-Sıhâhi’l-Arabiyye. es-Sıhâh. Thk. A.Abdu’l-Ğafûr Attar. Beyrut: 1984.
  • Coşkun, İbrahim. İslâm Düşüncesinde İnkâr Problemi. Konya: trs.
  • Çalışkan, İsmail. Kur’an’da Din Kavramı. Ankara: 2002.
  • Davutoğlu, Ahmed. Sahîhi Müslim Terceme ve Şerhi. İstanbul: 1979.
  • Ebû Abdullah, Muhammed b. Ebu’l-Feth el-Ba’li. el-Matla’ ala Ebvâbi’lMukanna’. Thk. M. Beşir el-Edlebî, Beyrut: 1981.
  • Ebu Ceyb Sa’dî. el-Kâmûsu’l-Fıkhî. Dımeşk: 1988.
  • Ebu Davud, Süleyman b. El-Eş’âs es-Sicistani. es-Sünen, İstanbul: 1992.
  • Ebussuûd Efendi. İrşâdu’l-Akli’s-Selîm ilâ Mezâya’l-Kur’âni’l-Kerîm. Beyrut: trs.
  • Ebû Zehre. Târîhu’l-Mezâhibi’l-İslâmiyye. Kâhire: 1394/1974.
  • Esed, Muhammed. Kur’an Mesâjı. İstanbul: 2000.
  • Esed, Muhammed. Sahîh-i Buhâri İslâm’ın İlk Yılları. çev. Mustafa Armağan. İstanbul: 2000.
  • Evgin, Abdulkadir, “Hadislerde Fıtrat Kavramı ve “İslâm Fıtratı” Söyleminin Tenkidi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 1, s. 1, s. 93-110.
  • el-Fîrûzâbâdî, Mecduddin Muhammed b. Yakup, el-Kâmûsu’l-Muhit. Beyrut, trs.
  • el-Fîrûzâbâdî, Mecduddin Muhammed b. Yakup, el-Kâmûsu’l-Muhit. Besâiru Zevi’t-Temyîz fi Letâifi’l-Kitabi’l-Azîz. Thk. Muhammed Ali en-Neccâr, Beyrut: trs.
  • Geçtan, Engin. İnsan Olmak. İstanbul: 1989.
  • Hafî, Mahmud. el-Cedvel fi İ‘râbi’l-Kur’ân ve Sarfihî ve Beyânihî. Dimeşk: 1995.
  • Halil b. Ahmed el-Ferahidî, Ebu Abdurrahman. Kitabu’l Ayn. Thk. Mehdî elMahzûmî ve İbrahim es-Samiraî, Y.y.: trs.
  • Halîmî, Ebû Abdullah Hüseyn b Hasan. el-Minhâc fi Şuabil-İman. nşr. Hilmi Muhammed fûde, y.y.: 1979.
  • Hökelekli, Hayati. Din Psikolojisi. Ankara: 1993.
  • Izutsu, Toshihiko. İslâm Düşüncesinde İman Kavramı. trc. Selahattin Ayaz. İstanbul: 1984.
  • İbn Abdilber, Ebû Ömer Yûsuf. et-Temhid limâ ffi’l-Muvattâ mine’l-Meânî ve’l-Mesânîd. thk. Said Ahmed A’rab. y.y.: trs.
  • İbn Âşûr. Tâhir. Tefsîru’t-Tahrîr ve’t-Tenvîr. yy.: trs.
  • İbn Âşûr. İslâm Hukuk Felsefesi. İstanbul: 1999.
  • İbn Âşûr. İslâm İnsan ve Toplum Felsefesi. çev. Vecdi Akyüz. İstanbul: 2000.
  • İbnu’l-Cevzî, Ebu’l-Ferec Abdurrahman b. Ali b. Muhammed b. Cafer. Garîbu’l-Hadis, thk. Abdulmuti Emin Kal’acî. Beyrut: 1985.
  • İbnu’l-Cevzî, Ebu’l-Ferec Abdurrahman b. Ali b. Muhammed b. Cafer. Zâdü’lMesîr fi İlmi’t-Tefsîr, Beyrut: 1404.
  • İbn Dureyd, Ebu Bekr Muhammed b. Hasan el-Ezdi. Cemheretu’l-Luğa. Beyrut: trs.
  • İbnü’l-Esîr, Mecdü’d-Dîn Ebü’s-Seâdât el-Mübârek. en-Nihâye fî Garîbi’lHadîs. Thc. ve tlk. Ebû Abdurrahmân Salâh. Beyrût: 2002.
  • İbn Hacer Ebu’l-Fadl Şihâbbuddin Ahmed b. Ali el-Askalânî. Fethu’l-Bârî biŞerhi Sahîhi’l-Buhârî. yy., 1378/1959.
  • İbn Kayyım el-Cevziyye. Zâdu’l-Meâd, çev. Mehmet Erdoğan, İstanbul: 1990.
  • İbn Kayyım el-Cevziyye. Şifâu’l-Alîl fî Mesâili’l-Kadâ ve’l-Kader ve’l-Hıkme ve’t-Ta’lîl. nşr. El-Hassâni Hasan Abdullah. Kâhire: trs.
  • İbn Kesîr, Ebu’l-Fidâ İsmail. Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, (Beyrut: 1401). 3: 544.
  • İbn Kudâme el-Makdisî, Ebu Muhammed Abdullah b. Ahmed. el-Muğnî fi Fıkhi’l-İmam Ahmed b. Hanbel. Beyrut: 1405.
  • İbn Kuteybe, Ebû Muhammed Abdullah b. Müslim. Tefsiru Garîbi’l-Kur’ân. nşr. es-Seyyid Ahmed. Beyrut: 1978.
  • İbn Mâce, Ebu Abdillah Muhammed b. Yezid el-Kazvinî. es-Sünen. İstanbul: 1992.
  • İbn Manzur, Ebu’l-Fadl Cemâlluddin. Lisânu’l-Arab. Beyrut: trs.
  • İbn Teymiyye, Takıyyüddin. Der’u Tearuzi’l–akl ve’n nakl, nşr. Muhammed Râşid Sâlim, yy.: trs.
  • İrfân Abdulhamid Fettâh. “Cebriyye”. DİA.. 7: 205.
  • Kastallânî, Ebu’l-Abbâs Ahmed b. Muhammed b.Ebû Bekr. İrşâdü’s-Sârî li Şerhi Sahîhi’l-Buhârî. yy.: trs.
  • Kılıç, Sadık. Fıtratın Dirilişi. (İstanbul: 1991).
  • Kirmânî, Muhammed, b. Yûsuf. el-Buhârî bi-Şerhi’l-Kirmânî. Beyrut: 1981.
  • el-Kurtubî, Ebû Abdillah Muhammed b. Ahmed. el-Câmiu li-Ahkâmi’lKur’ân. Thk. Ahmed Abdu’l-Alîm. (Kâhire: 1372.
  • Kuşat, Ali. “Bilişsel Gelişim açısından Din-Fıtrat İlişkisi”. ERUIFD, s. 15 (2012/2): 35-53.
  • Malik, b. Bedri. Müslüman Psikologların Çıkmazı. çev. Harun Şencan. İstanbul: 1984.
  • Mâverdî, Ebu Hasan Ali. en-Nüket ve’l-Uyûn. thk., es-Seyyid b. Abdulmansur. Beyrut: trs.
  • el-Merâğî, Ahmed Mustafa. Tefsîru’l-Merâğî. thc. Bâsil Ayûn es-Sûd. Lübnân: 2006.
  • Mutahharî, Murtaza. Fıtrat Üzerine. Çev. Ömer Çiçek. İstanbul: 1992,
  • el-Mutarrizî, Ebu’l-Feth Burhânuddîn Nâsır b. Abdu’s-Seyyid b. Ali elMuğrib fi Tertîbi’l-Mu‘rib. Thk. Mahmud Fahûrî ve Abdu’l-Hamit Muhtâr. Halep: 1979.
  • el-Mübarekfûrî, Muhammed Abdurrahman. Tuhfetu’l-Ahvezî. neşr. Muhammed Abdu’l-Hasan el-Kurtûbî. Endülüs: trs.
  • Müslim b. el-Haccâc el-Kuşeyrî el-Camiu’s-Sahih, İstanbul: 1992.
  • Nehhâs, Ebu Cafer. İ‘râbu’l-Kur’ân. thk. Züheyr Gâzi Zâhit. Beyrut: 1983.
  • en-Nevevî, Ebu Zekeriyyâ b. Şeref. Sahîhu Müslim bi-Şerhi’n-Nevevî. Beyrut: trs.
  • en-Nevevî, Ebu Zekeriyyâ b. Şeref. el-Minhâc Şerh alâ Sahîhi Müslim. (İrşâdü’s-sârî kenarında). yy.: trs.
  • en-Neysâbûrî, Ebu’l-Hasan Ali b. Ahmed. el-Vasît fi Tefsîri’l-Kur’ani’l-Mecîd. Beyrut: 1994.
  • Nişancı, Ayhan. Kur’an-ı Kerim’de Fıtrat-Mîsak Münâsebeti. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Erzurum: 1997.
  • Öcal, Mustafa. Din Eğitimi ve Öğretiminde Metotlar. Ankara: 1990.
  • Özcan, Hanifi. Epistemolojik Açıdan İman. İstanbul: 2002.
  • Özsoy, Ömer. Sünnetullah. Ankara: 1999.
  • Öztürk, Yaşar Nuri. Kur’an’ın Temel Kavramları. İstanbul: 1990.
  • Öztürk, Yaşar Nuri. Din ve Fıtrat. İstanbul: 1992.
  • er-Râğıb el-İsfehânî, Ebu’l-Kâsım. Müfredâtü Elfâzı’l-Kur’an. Thk. Safvân Adnan Davûdî. Beyrut ve Dımeşk: 1418/1997.
  • er-Râzi, Muhammed b. Ebi Bekr Abdu’l-Kâdir. Muhtâru’s-Sıhâh. Thk., Beyrut: 1995.
  • es-Sâbûnî, Muhammed Ali. Saffetu’t-Tefâsir. Beyrut, trs.
  • Said, Cevdet. Bireysel ve Toplumsal Değişmenin Yasaları. İstanbul: 1998.
  • San‘ânî, Abdurrezzâk İbn Hemmâm. Tefsîru’l-Kur’ân. Thk. M. Müslim Muhammed. Riyâd: 1989.
  • San‘ânî, Abdurrezzâk İbn Hemmâm. el-Musannef. thk. Habîbu’r-Rahmân elA’zamî. Beyrut: 1403.
  • es-Seâlibî, Abdurrahman b. Muhammed. el-Cevâhiru’l- Hasan fi Tefsîri’lKur’ân. Beyrut: trs.
  • es-Sehârenfûri, Halil Ahmed b. Mecid. Bezlu’l Mechûd fi Halli Ebî Dâvûd. tlk.
  • Zekeriyya b. Yahya el-Kandehlevi. Mısır: 1408/1988.
  • Selçuk, Mualla. Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler. Ankara: 1990.
  • es-Semîn, eş-Şeyh Ahmed b. Yusuf. Umdetü’l-Huffâz fi Tefsiri Eşrafi’l-Elfâz. Thk. Muhammed et-Tancî. Beyrut: 1993.
  • Serinsu, Ahmet Nedim. “Kur’an ve İnsanın Anlam Arayışı”. Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: 2000.
  • Sönmez, Bülent. Peygamber ve Filozof. Ankara: 2002.
  • es-Suyûtî, Celâleddin Abdurrahman. ed-Dürrü’l-Mensûr. Beyrut: 1993.
  • es-Suyûtî, Celâleddin Abdurrahman. Şerhu’s-Suyûtî alâ Sünen-i Nesâî. thk. Abdulfettâh Ebû Gudde. Haleb: 1986/1406.
  • es-Subkî, Takiyyüddin. Küllü Mevlûdin Yûledü ale’l-Fıtra. nşr. ve thk. Ebû Muhammed es-Seyyid İbrahim b. Ebî Amme. Tantâ: 1990/1410.
  • eş-Şevkânî, Muhammed b. Ali. Fethu’l-Kadîr. Beyrut: trs,
  • eş-Şevkânî, Muhammed b. Ali. Fethu’l-Kadîr. Neylu’l-Evtâr. Beyrut: 1973.
  • eş- Şeyh Ahmet Rıza. Mu’cemu Metnin’l-Luğa. Beyrut: 1960/1379, Ebu Ubeyde, Mamer b. Müsennâ et-Teymî. Mecâzu’l-Kur’an. Thk. Muhammed Fuad Sezgin. Beyrut: 1981.
  • eş-Şirbinî, Hatip. es-Sirâcu’l-Münîr. Beyrut, trs.
  • Tabatabaî, Muhammed Hüseyin. el-Mîzân fi Tefsîri’l-Kur’ân. Beyrut: 1991.
  • et-Taberî, Ebu Cafer Muhammed b. Cerîr. Câmiu’l-Beyân an Te’vili Ayi’lKur’an. Beyrut: 1405.
  • Tehânevî, Muhammed A’lâ b. Ali. Keşşâfü Istılâhâti’l-Fünûn. İstanbul: 1404/1984.
  • Tekin, Muhammet Ali. Hadis Tekniği Açısından Fıtrat Hadisinin İnşâsı. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Sivas: 2003.
  • Üzüm, İlyas. “Kaderiyye”. DİA., (İstanbul 2001).
  • Yavuz, Kerim. Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişmesi. Ankara: 1983.
  • Yavuz, Yunus Şevki. “Bezm-i Elest”. DİA. 6: 106-108.
  • Yazıcı, İshak, “Bahîre”, DİA., İstanbul: 1991, 4: 486.
  • Yazır, Muhammed Hamdi. Hak Dini Kur’an Dili. İstanbul: trs.
  • Yıldırım, Suat, Kur’ân’da Ulûhiyyet, İstanbul: 1987.
  • Zebîdî, Ebu’l-Feyz Muhammed Murtazâ b. Muhammed. Tâcu’l-Arûs min Cevâhiri’l-Kâmûs (Şerhu’l-Kâmûs). Beyrut: trs.
  • ez-Zeccâc, Ebu İshâk İbrahim. Meâni’l-Kur’ân ve İ‘râbuhû. Beyrut: 1988.
  • Zemahşerî, Ebu’l-Kâsım Mahmûd b. Ömer. Esâsu’l-Belâğa. Beyrut: 1992.
  • Zemahşerî, Ebu’l-Kâsım Mahmûd b. Ömer. el-Keşşâf. Beyrut: 1977.
  • Zemahşerî, Ebu’l-Kâsım Mahmûd b. Ömer. el-Fâik fi Garîbi’l-Hadis. Thk. Ali Muhammed el-Becavî, Muahmmed Ebu’l-Fadl İbrahim. Y.y., trs.
  • ez-Zerkeşî, Muhammed Bahâdır. el-Burhân fi Ulûmi’l-Kur’ân. Thk. Muhammed Ebu-Fadl İbrahim. Beyrut: 1391.
APA TEKIN M (2020). Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. , 1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
Chicago TEKIN MUHAMMET ALI Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. (2020): 1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
MLA TEKIN MUHAMMET ALI Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. , 2020, ss.1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
AMA TEKIN M Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. . 2020; 1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
Vancouver TEKIN M Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. . 2020; 1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
IEEE TEKIN M "Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine." , ss.1441 - 1490, 2020. 10.47424/tasavvur.807157
ISNAD TEKIN, MUHAMMET ALI. "Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine". (2020), 1441-1490. https://doi.org/10.47424/tasavvur.807157
APA TEKIN M (2020). Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. Tasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online), 6(2), 1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
Chicago TEKIN MUHAMMET ALI Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. Tasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online) 6, no.2 (2020): 1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
MLA TEKIN MUHAMMET ALI Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. Tasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online), vol.6, no.2, 2020, ss.1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
AMA TEKIN M Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. Tasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online). 2020; 6(2): 1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
Vancouver TEKIN M Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine. Tasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online). 2020; 6(2): 1441 - 1490. 10.47424/tasavvur.807157
IEEE TEKIN M "Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine." Tasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online), 6, ss.1441 - 1490, 2020. 10.47424/tasavvur.807157
ISNAD TEKIN, MUHAMMET ALI. "Kur’ân ve Hadiserde Fıtrat Kavramının Anlamı Üzerine". Tasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online) 6/2 (2020), 1441-1490. https://doi.org/10.47424/tasavvur.807157