Yıl: 2022 Cilt: 0 Sayı: 54 Sayfa Aralığı: 158 - 187 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.9779/pauefd.853592 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi

Öz:
Öğretmen adaylarının edindiği yaşantılar başta olmak üzere, öz yeterlikleri, dünyaya ve eğitime olan bakış açıları, bireysel farklılıkları dikkate alınarak öğrenme öğretme anlayışlarının ne yönde şekillendiği ölçülüp, yapılandırmacı eğitim anlayışını kendi bakış açılarına göre metaforlar üretmeleri ve böylece bu konudaki genel algılarının görülmeye çalışılması amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanarak bulgu ve sonuçların bir çerçeve içerisinde sunulmasına, analiz edilmesine ve bir araya getirilmesine imkân tanıyan karma yöntem kullanılmıştır. Çalışma 2019–2020 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin farklı bölgelerindeki üniversitelerinde öğrenim gören Sınıf öğretmenliği, İngilizce, Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Müzik öğretmenliğinden toplam 284 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarının öğrenme öğretme anlayışlarını belirlemek için Chan ve Elliot (2004) tarafından geliştirilen Öğretme ve Öğrenme Anlayışları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda hayatı kolaylaştırıcı, mesleki ve insani roller, doğanın sundukları, faydalı eşya ve organizmada bulunanlar metafor kategorilerine ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Geleneksel Anlayış Öğretmen Adayı Yapılandırmacılık Metafor

Investigation of the Levels of Teaching and Learning Conceptions and Metaphorical Perceptions of Pre-service Teachers

Öz:
This study aims to investigate teaching and learning conceptions of pre-service teachers considering primarily their experiences, self-efficacy, perspectives on the world and education, and their individual differences, and to identify metaphors produced by pre-service teachers according to their own perspectives on the constructivist learning approach, and thus to determine their general perceptions on this matter. In the study, a mixed-method, which involves the use of both qualitative and quantitative data collection methods to present, analyze and integrate the findings and the separate results in the overall interpretation, was employed. The study was conducted with a total of 284 pre-service Classroom, English, Turkish, Mathematics, Science, and Music teachers studying at universities in different regions of Turkey in the 2019 – 2020 academic year. Within the scope of the research, the Teaching and Learning Conceptions Questionnaire developed by Chan and Elliot (2004) was used to determine the learning-teaching conceptions of pre-service teachers. As a result of the study, the metaphors produced by the pre-service teachers were divided into the conceptual categories as “Facilitating Life”, “Professional and Human Roles”, “What Nature Offers”, “Useful Items” and “What Are Found in the Organism”.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DEDEBALİ N, Süral S (2022). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. , 158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
Chicago DEDEBALİ Nurhak Cem,Süral Serhat Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. (2022): 158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
MLA DEDEBALİ Nurhak Cem,Süral Serhat Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. , 2022, ss.158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
AMA DEDEBALİ N,Süral S Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. . 2022; 158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
Vancouver DEDEBALİ N,Süral S Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. . 2022; 158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
IEEE DEDEBALİ N,Süral S "Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi." , ss.158 - 187, 2022. 10.9779/pauefd.853592
ISNAD DEDEBALİ, Nurhak Cem - Süral, Serhat. "Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi". (2022), 158-187. https://doi.org/10.9779/pauefd.853592
APA DEDEBALİ N, Süral S (2022). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(54), 158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
Chicago DEDEBALİ Nurhak Cem,Süral Serhat Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.54 (2022): 158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
MLA DEDEBALİ Nurhak Cem,Süral Serhat Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.54, 2022, ss.158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
AMA DEDEBALİ N,Süral S Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 0(54): 158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
Vancouver DEDEBALİ N,Süral S Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 0(54): 158 - 187. 10.9779/pauefd.853592
IEEE DEDEBALİ N,Süral S "Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.158 - 187, 2022. 10.9779/pauefd.853592
ISNAD DEDEBALİ, Nurhak Cem - Süral, Serhat. "Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayış Düzeyleri İle Metaforik Algılarının İncelenmesi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 54 (2022), 158-187. https://doi.org/10.9779/pauefd.853592