Yıl: 2005 Cilt: 3 Sayı: 11 Sayfa Aralığı: 92 - 106 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ısı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğini incelemektir. Bu amaçla, konuyla ilgili literatürde ifade edilen kavram yanılgıları dikkate alınarak bir çalışma yaprağı geliştirilmiştir. Hazırlanan çalışma yaprağı Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 38 ikinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Uygulamaya katılan tüm öğrenciler daha önce ısı ve sıcaklık konuları ile ilgili ders almıştır.Çalışmanın sonucunda, geliştirilen çalışma yaprağının araştırılan konuyla ilgili öğrencilerin uygun anlamalar geliştirmesine yardımcı olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çalışma yaprağındaki eksiklikler giderilerek kavram yanılgılarını giderme ve kavramsal değişimi sağlama boyutlarının incelenmesi gerektiği önerisinde bulunuldu.
Anahtar Kelime: çalışma yaprakları isı fen eğitimi sıcaklık

The Investigation of Applicability of Worksheet Was Developed About Relationship Between Heat and Temperature Concepts

Öz:
The aim of this study is to investigate applicability of worksheet associated with relationship between heat and temperature concepts. To reach this aim, based on misconceptions stated by the related literature, a worksheet was developed. The worksheet was administered to 38 student teachers who were in the second class of Science Teacher Education Department in Ziya Gökalp Faculty of Education. As a result of this study, it was found out that the devised worksheet helped the science student teachers to improve appropriate understandings about topic under investigation. Morover, it is suggested that after the worksheet is revised by taking into consideration the results obtained by this study, futher research should be done to explore how this worksheet affects both overcoming of misconceptions and conceptual change relevant with relationship between heat and temperature concepts.
Anahtar Kelime: worksheets heat science education temperature

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anderson, C. W. ve Smith, E. L., (1987). “ Teaching Science.”in V. Richardson – Koehler (Ed.), Educator’s Hanbook: A Research Perspeetive, P. 84 – 111. New York, Longman.
  • Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. Ve Turgut, M.F., (1997). Kimya Öğretimi. Öğretmen Eğitimi Dizisi. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Bilkent-Ankara. Ayas, A., Demirbaş, A., (1997). “Turkish secondary students’ Conception of Introductory Chemistry Concepts.”
  • Aydoğan, S., Gümüş, B. ve Gülçiçek, Ç., (2003), “Isı ve Sıcaklık Konusunda Kavram Yanılgıları.” G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.23, sayı 2, s . 113 – 124. Champagne, A. B., Guastone, R. G. ve Klopfer, L. E., (1985). “Instructional Consequences of Studends Knowledge About Physical Phenomena.”in L. H. T. West ve A. L. Pines (Eds.) Cognitive Structure and Conceptual Change (61-90). Orlando, FL: Academic.
  • Coştu, B., Karataş, F.Ö. ve Ayas, A., (2002). “ Kavram yanılgılarının giderilmesinde çalışma yapraklarının kullanılması.” XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Selçuk Üniversitesi-Konya. Driver, R. ve Easley, J., (1978). “ Pupils and Paradigms; a Review of the Literature Related to Concept Development in Adolecent science students.” Studies in Science Education, 5, P. 61- 84.
  • Erickson, G. Ve Tiberghien A., “ Heat and Temperature “ in Driver, R. , Guesen, E., Ttiberghien, A., Childrens Ideas in Sciences Open University pres, Milton Keynes(1985); Lin, M.C. ve Hsi, S. , Computers, Teacher, Pers, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers Mahwah, New Jersey (2000).
  • Fuchs, H.U., “ Thermodynamics Misconceived Theory” Proccedings of the second international senimar on Misconceptions in Science and Mathematics, Vol.III, P.160–167 (cornel Unıversity Ithaca, New York, 1987).
  • Griffiths, A. K. , Thomey, K. , Cooke, B. And Normore, G. , (1988), “Remediation of Student – Specific Misconception Relating to Three Science Concepts.” Journal of Research in Science Teaching, 25, 9, P. 709-719.
  • Helm, H. ve Novak, J. D., (1983). “Proceeding of the İnternational Seminar on Misconception in Science and Mathematies.” İthaca, New York : Cornell University.
  • Kurt, Ş. ve Akdeniz, A.R., (2002). “Fizik Öğretiminde Enerji Konusunda Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulanması.” V. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Marioni, C., (1989). “ Aspect of student’s Understanding in Classroom Setting : Case Studies on Motion and İnertia.” Physics Education, 24, p. 273-277.
  • McDermott, L.C., “Improving Student Learning in Sciences “ Physical Science News, 4(2), pp. 6 –10. United Kingdom: University of Liverpool (2003)
  • Riche, R. D., (2000). “ Strategies for Assisting Students Overcome Their Misconceptions in High School physics. Memorial University of Newfoundland Education, 6390.
  • Saka, A. ve Akdeniz, A. R. (2001). “ Biyoloji Öğretmenlerine Çalışma Yaprağı Geliştirme ve Kullanma Becerileri Kazandırmak için Bir Yaklaşım.” Yeni Bin Yıllın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul. Shipstone, D.M., Van Rhoneck, C., Jung, W., Karrovist, C., Dupin, J.J., S. ve Licht, P., (1988). A study of Students Understanding of Electricity in Five European Countries. International Journal of Science Education, 10, 3, P. 303-316.
  • Taber, K.S., (1994). “ Misunderstanding the İonic Band.” Education in chemistry. pp.100 – 102. Tery, C., Jones, G. ve Hurford, W., (1985). “ Children’s Conceptual Understanding of Forces and Equilibrium.” Physics Education, 20, p . 162-165.
  • Tsaparlis, G., (2003). “ Chemical Phenomena Versus Chemical Reactions : Do Students Make the Connection? Chemical Education and Research and Practice. Vol. 4(1), P. 31-43. Zietsmen, A. I. ve Hewson, P. W., (1986). “ Effect of İnstmction Using Microcomputer simulations and Conceptual Change strategies on Science Learning. “ Journal of Research in Science Teaching, vol. 23, p . 27-39.
  • Zoller, U., (1990). “ student Misunderstandings and Misconceptions in college Freshman Chemistry (General anad Organic ).” Journal of Research in Science Teaching, 27 (10), p. 1035 – 1065.
  • References For Miscanceptions in Physics. (Revised July 9, 1998). < http: // www.Oise.Utoronto.ca/~science/physics.htm>.
APA GÖNEN S, AKGÜN A (2005). Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. , 92 - 106.
Chicago GÖNEN Selahattin,AKGÜN Abuzer Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. (2005): 92 - 106.
MLA GÖNEN Selahattin,AKGÜN Abuzer Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. , 2005, ss.92 - 106.
AMA GÖNEN S,AKGÜN A Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. . 2005; 92 - 106.
Vancouver GÖNEN S,AKGÜN A Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. . 2005; 92 - 106.
IEEE GÖNEN S,AKGÜN A "Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi." , ss.92 - 106, 2005.
ISNAD GÖNEN, Selahattin - AKGÜN, Abuzer. "Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi". (2005), 92-106.
APA GÖNEN S, AKGÜN A (2005). Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 3(11), 92 - 106.
Chicago GÖNEN Selahattin,AKGÜN Abuzer Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 3, no.11 (2005): 92 - 106.
MLA GÖNEN Selahattin,AKGÜN Abuzer Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.3, no.11, 2005, ss.92 - 106.
AMA GÖNEN S,AKGÜN A Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2005; 3(11): 92 - 106.
Vancouver GÖNEN S,AKGÜN A Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2005; 3(11): 92 - 106.
IEEE GÖNEN S,AKGÜN A "Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 3, ss.92 - 106, 2005.
ISNAD GÖNEN, Selahattin - AKGÜN, Abuzer. "Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 3/11 (2005), 92-106.