Yıl: 2003 Cilt: 1 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 53 - 59 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi

Öz:
Müfredat programlarının sosyolojik boyutlarından birisi de, açık müfredat dışında bir de gizli ya da örtük müfredat kavramının varlığıdır. Ders dışı etkinlikleri de içine alan, yazılı olmayan bir kavramdır. Amaçlanmış ya da amaçlanmamış bir öğrenim sonucunu ifade eder. Öğrenenler, bu konuda açıkça bilgilendirilmemiştir. Gizli müfredat aracılığı ile eğitim kurumu içinde toplumsal denetim sağlanır. Resmî ve açık müfredatın yanı sıra belirli değer, tutum ve ilkelerden oluşan bir gizli müfredat, öğretmenler tarafından öğrencilere örtük, kapalı biçimde aktarılır. Böylece kültürel yeniden üretim gerçekleştirilmiş olur. Açık müfredattan daha etkin olabilir.
Anahtar Kelime: müfredat örtük program eğitim sosyolojisi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aksöz, Z. (2001). Yeniden Üretim Kuramı Açısından Dershanelerdeki Farklılaşmalar. Çoğaltma Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme (4. Baskı) Ankara: Pegem A. Yay.
  • Esen, Y. (1998). Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik. Çoğaltma Yüksek Lisans Tezi. Ankara
  • Giddens,A.(2000).Sosyloji Ankara.
  • Gordon, D. (1997). Hidden Curriculum in Encyclopedia of the sociology of Education. (Ed. Lawrence J). Saha. UK: Pergamon.
  • İnal, K. (1998). Türkiye'de Ders Kitaplarında Demokratik ve Milliyetçi Değerler. Çoğaltma Doktora Tezi Ankara.
  • Jackson, W.P.(1968). Life in the Classroom. U.S.A.
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Roland, M. A. (1991) Sociology of Educating (2 nd Ed.) Great Britain: Cassell.
  • Varış, F. (1978) Eğitimde Program Geliştirme-Teori ve Teknikler Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları.
APA TEZCAN M (2003). Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. , 53 - 59.
Chicago TEZCAN Mahmut Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. (2003): 53 - 59.
MLA TEZCAN Mahmut Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. , 2003, ss.53 - 59.
AMA TEZCAN M Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. . 2003; 53 - 59.
Vancouver TEZCAN M Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. . 2003; 53 - 59.
IEEE TEZCAN M "Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi." , ss.53 - 59, 2003.
ISNAD TEZCAN, Mahmut. "Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi". (2003), 53-59.
APA TEZCAN M (2003). Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 53 - 59.
Chicago TEZCAN Mahmut Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 1, no.1 (2003): 53 - 59.
MLA TEZCAN Mahmut Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.1, no.1, 2003, ss.53 - 59.
AMA TEZCAN M Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2003; 1(1): 53 - 59.
Vancouver TEZCAN M Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2003; 1(1): 53 - 59.
IEEE TEZCAN M "Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi." Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, ss.53 - 59, 2003.
ISNAD TEZCAN, Mahmut. "Gizli müfredat eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 1/1 (2003), 53-59.