Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği

Yıl: 2004 Cilt: 2 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 193 - 203 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği

Öz:
Türkiye'de Cumhuriyetin başından itibaren sınıf öğretmeni yetiştirilmeye önem verilmiş ve günümüzde sınıf öğretmenliği önemli standartlara kavuşturulmuştur. Yetiştirilen sınıf öğretmenlerinin sayı bakımından yetersiz kalması nedeniyle 2000'li yıllara kadar bu mesleğe dışardan atamalar devam etmiştir.Günümüzde öğretmen başına düşen öğrenci sayısı gelişmiş ülkelerin çok gerisinde kalmış, Türkiye genelinde 32 olan bu sayının, göç alan illerimizde 48 ve daha yüksek olduğu hesaplanmıştır. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin çalıştıkları eğitim-öğretim sürecinde derslerle ilgili karşılaştıkları sorunları, bunlarla ilgili görüşleri ve tercih ettikleri öğretim teknikleri hakkında bilgi toplamak, konuyla ilgili bundan sonraki tartışmalara yeni öneriler sunmaktır. Araştırma Mart-Mayıs 2003 tarihinde Üsküdar, Kadıköy, Ümraniye ve Maltepe ilçelerinde gerçekleştirilmiştir. Tesadüfi örneklem sistemiyle 211 sınıf öğretmenine araştırma konusuyla ilgili 25 soruluk görüşme formu düzenlenerek uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin önemli bir kısmı okuma-yazma ve dört işlem derslerinin 4. sınıfa kadar devam etmesini, Türkçe-Matematik derslerine daha çok önem verilmesini ve 4. sınıftan itibaren Türkçe, Matematik ve ingilizce gibi derslere branş öğretmenlerinin girmesini istemektedir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin yaklaşık yarısı öğretim sürecinde soru-cevap tekniğini kullanmaktadır.
Anahtar Kelime: müfredat değerlendirme sınıf öğretmenleri İstanbul öğretim yöntemleri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akyüz, Y. (2001). Türk Eğitim Tarihi (Gözden Geçirilmiş 8. Baskı), İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Akyüz, Y. (1998). Öğretmen Okulu Dışında İlk kez Öğretmen Atanmasına İlişkin Orijinal Belgeler (1860-1861) Ve Tarihi Gelişimi, Milli Eğitim, Sayı: 137. (91-99).
  • Doğan, C. (2003). Türkiye'de Öğretmenlik Mesleğinin Sorunları, İstanbul: Burak Yayınları.
  • Kaya, Y. K. (1991). Öğretmenler Gününün Düşündürdükleri, Milli Eğitim, Sayı: 112.(11-13). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2001). 2002 Yılı Başında Millî Eğitim, (Sunuş Bölümü: Millî Eğt. Bakanı Metin Bostancıoğlu'nun Konuşması), Ankara.
  • MEB.(1997). Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulaması İle İlgili Sorular ve Cevaplar, Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınlan, Millî Eğitim Bakanlığı. APK Başkanlığı.
  • MEB. (1999). Millî Eğitimle İlgili Bilgiler, Ankara: APK. Başkanlığı.
  • Öztürk, C. (2001). 21.Yüzyılın Eşiğinde Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme, (Ed:O.Oğuz, vd.), 21.Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, İstanbul: Serdar Yayınları.
  • Şahin, M. (1998). İlköğretimde Öğretmen Yetiştirme Süresi, Millî Eğitim, Sayı: 137.(91-99).
  • Sezai, İ. (1993). Eğitime Demografik Yaklaşım, Türkiye'de Nüfus Konuları, Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Yayını, Sayı:128.(l 15-140).
  • Tan, H. (1989). Türk Eğitiminde Kalite Sorunu, Marmara Ün. Atatürk Eğit. Fak. Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 7.(129-139).
APA Doğan C (2004). Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. , 193 - 203.
Chicago Doğan Cihangir Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. (2004): 193 - 203.
MLA Doğan Cihangir Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. , 2004, ss.193 - 203.
AMA Doğan C Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. . 2004; 193 - 203.
Vancouver Doğan C Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. . 2004; 193 - 203.
IEEE Doğan C "Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği." , ss.193 - 203, 2004.
ISNAD Doğan, Cihangir. "Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği". (2004), 193-203.
APA Doğan C (2004). Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 193 - 203.
Chicago Doğan Cihangir Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2, no.2 (2004): 193 - 203.
MLA Doğan Cihangir Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.2, no.2, 2004, ss.193 - 203.
AMA Doğan C Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2004; 2(2): 193 - 203.
Vancouver Doğan C Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2004; 2(2): 193 - 203.
IEEE Doğan C "Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği." Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, ss.193 - 203, 2004.
ISNAD Doğan, Cihangir. "Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2/2 (2004), 193-203.