Yıl: 2005 Cilt: 6 Sayı: 10 Sayfa Aralığı: 126 - 139 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması

Öz:
Bu çalışmanın temel amacı, 1980’li yıllardan itibaren sosyal bilimler alanında hızla yaygınlaşmaya başlayan bir araştırma deseni olarak örnek olay çalışmasını tanımlamaktır. Bununla birlikte çalışmanın diğer amaçları, örnek olay çalışmalarının eğitim bilimleri alanında kullanılma nedenlerini incelemek, aşamaları ve raporlaştırılmasına ilişkin ayrıntılı bilgi sunmaktır.
Anahtar Kelime: örnek olay eğitim araştırmaları tanım

Case Studies in Educational Reserch: Definition, Types, Stages and Reporting of Case Study Research

Öz:
The main purpose of this study is to define case studies as a research design which has become widespread swiftly since 1980. In addition, other purposes of this study are to examine the reasons for using case studies in educational sciences and to present detailed information about the stages and reporting of the case studies.
Anahtar Kelime: education research definition case study

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bennett, A.& George, A.L. (1997) Research Design Tasks in Case Study Methods, http://www.georgetown.edu/bennett/RESDES.htm. Bogdan, R.C.& Biklen, S.K. (1998) Qualitative Research in Education an Introduction to Theory and Methods, Third Edition, Allyn and Bacon, USA.
  • Cohen, L.& Manion, L. (1994) Research Methods in Education, London: Routledge.
  • Jensen, J. L. & Rodgers, R. (2001) “Cumulating the Intellectual Gold of Case Study Research”, Public Administration Review 61 (2) : 236-246. Kırcaali, G. & Tekin. E. (1997). Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
  • Marshall, C.& Rossman, G.B. (1995) Designing Qualitive Research, Second Edition, Sage Publications, USA.
  • Merriam, S.B. (1988) Case Study Research in Education A Qualitative Approach, Jossey-Bass Publishers, USA.
  • Miles, M., & Huberman, M. (1984). Qualitative data analysis: A source book for new methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Offredy, M. (2002). Issues and innovations in nursing practice decision making in primary care: Outcomes from a study using patient scenarios, Journal of Advanced Nursing, vol 40, issue 5, p 532-541.
  • Stake, R. E. (1994) “Case Studies”, Handbook of Qualitative Research, Ed.: N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Sage Publications, USA.
  • Stake, R. E. (1995) The Art of Case Study Research, Sage Publications, USA. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
APA VURAL AKAR R, CENKSEVEN ÖNDER F (2005). Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. , 126 - 139.
Chicago VURAL AKAR Ruken,CENKSEVEN ÖNDER Fulya Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. (2005): 126 - 139.
MLA VURAL AKAR Ruken,CENKSEVEN ÖNDER Fulya Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. , 2005, ss.126 - 139.
AMA VURAL AKAR R,CENKSEVEN ÖNDER F Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. . 2005; 126 - 139.
Vancouver VURAL AKAR R,CENKSEVEN ÖNDER F Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. . 2005; 126 - 139.
IEEE VURAL AKAR R,CENKSEVEN ÖNDER F "Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması." , ss.126 - 139, 2005.
ISNAD VURAL AKAR, Ruken - CENKSEVEN ÖNDER, Fulya. "Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması". (2005), 126-139.
APA VURAL AKAR R, CENKSEVEN ÖNDER F (2005). Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 126 - 139.
Chicago VURAL AKAR Ruken,CENKSEVEN ÖNDER Fulya Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi 6, no.10 (2005): 126 - 139.
MLA VURAL AKAR Ruken,CENKSEVEN ÖNDER Fulya Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.6, no.10, 2005, ss.126 - 139.
AMA VURAL AKAR R,CENKSEVEN ÖNDER F Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 6(10): 126 - 139.
Vancouver VURAL AKAR R,CENKSEVEN ÖNDER F Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 6(10): 126 - 139.
IEEE VURAL AKAR R,CENKSEVEN ÖNDER F "Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması." Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, ss.126 - 139, 2005.
ISNAD VURAL AKAR, Ruken - CENKSEVEN ÖNDER, Fulya. "Eğitim Araştırmalarında Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları: Tanımı, Türleri, Aşamaları ve Raporlaştırılması". Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi 6/10 (2005), 126-139.